Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-19, 15:18   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Vi vil bytte diesel med ladbar hybrid og vurdere Mitshubishi Outlander phev. Men jeg ble litt skuffa da jeg så den inni, stor og fin bil på utsida, men litt trang og stusslig innvendig? Noen som har den som kan si hvordan plassen i baksetet er i praksis? Vi har 3 unger, en i bakovervendt bilstol og 2 i beltestoler, men 9 åringen er 140 cm og kan sikker gå over på pute i midtsetet. Hun vil nok uansett sitte tryggere enn i vår 12 år gamle volvo.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 15:25   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Vi har 7-seter, ikke hybrid. Vi har jo 4 barn, og må bruke en av setene bak når bi kjører alle 6. Men jeg synes baksetet er helt ok. Våre er mellom 10 og 13 år, og 145 - 180 cm. Og alle kan sitte bak. Men direkte romslig er det jo ikke. Lenge siden de brukte store barneseter her da, så skjønner at det kan ta litt plass.

Men ellers, veldig god bil!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 15:36   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Jeg hadde guttungen på 190 sittende rett bak meg i går da vi kjørte hjem fra fjellet. Han har lange bein og jeg har lange bein (og hadde dermed førersetet stilt inn for å gi meg maksimalt med beinplass) og han klaget ikke på manglende plass, men det var nok litt trangt for han.

Jeg har ikke brukt den med små barn og barneseter, der må man jo uansett nesten bare teste selv hva som er plass til, men min erfaring er at den bilen er utrolig romslig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 15:50   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Godt å høre at den er god å sitte i, vi har vurdert mange ulike typer, men ender nok opp med denne. Blir noen år til noen av våre blir 190, så da skal den sikkert holde for oss i noen år :-)Jeg har jo sittet inni og tatt mål og funnet at setet ikke var bredere enn i volvoen, men flatere og høyere, så det blir nok lettere å "stable" ungene inni enn i den relativt lave bilen i har i dag.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 16:08   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Det er en virkelig fin bil, men jeg ville ikke valgt en bil uten tre fulle bakseter til tre unger. Selv om det er en stund til de er store. Det er bredden og ikke beinlengden som er problemet.

Jeg er vel litt preget av at to av tre unger er noen store rugger, men min eldste satt TRANGT mellom to beltestoler i den forrige bilen, som hadde bredde mer som denne (tror jeg?), og da var han ikke 10 år en gang.

Det er dessverre få biler med tre fulle seter bak.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 16:11   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

En hver bil som har sånn armlene du kan legge ned, er ikke velegnet til å ha en person i midten bak. Det går greit på kortere turer, men ikke lange ferier.
Vi har denne type bil.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 22:44   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er en virkelig fin bil, men jeg ville ikke valgt en bil uten tre fulle bakseter til tre unger. Selv om det er en stund til de er store. Det er bredden og ikke beinlengden som er problemet.

Jeg er vel litt preget av at to av tre unger er noen store rugger, men min eldste satt TRANGT mellom to beltestoler i den forrige bilen, som hadde bredde mer som denne (tror jeg?), og da var han ikke 10 år en gang.

Det er dessverre få biler med tre fulle seter bak.

Ja, det ser ut som vi må kompromisse mellom bakseteplass og 4-hjulstrekk om vi skal ha landar hybrid. Volvoene som er på markedet utgår pga prisen😐

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:05   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Dobbelt

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:22   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Vi fortsetter å kjøre dieselbil en liten stund til mens vi venter på en elektrisk bil med både litt mer størrelse og rekkevidde. «Alle» sier at det kommer i løpet av det neste året, men jeg synes de sa det for et år siden også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:45   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi fortsetter å kjøre dieselbil en liten stund til mens vi venter på en elektrisk bil med både litt mer størrelse og rekkevidde. «Alle» sier at det kommer i løpet av det neste året, men jeg synes de sa det for et år siden også.

Vi kjører stor elektrisk med god rekkevidde, så det finnes jo nå og Men det ventes flere store fremover, blant annet nye E-tron fra Audi. Og Jaguar kom med en lekker en i fjor.

Geitrams er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 00:49   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Vi har den og liker den. En på pute, en i bilstol og da er det akkurat så vidt plass til å skvise inn en i midten uten stol. Høres for trangt ut for deres bruk?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 17:15   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Kul

Sv: Mitsubishi outlander - plass i baksetet?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi har den og liker den. En på pute, en i bilstol og da er det akkurat så vidt plass til å skvise inn en i midten uten stol. Høres for trangt ut for deres bruk?

Æsj, ja det spørs, må få prøvd med alle ungene i en dag.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no