Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 21:48   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.386
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Neste nummer av Fables kommer ikke før i august, jeg har lest hele Y:Last Man, er ikke så begeistret for Jack of Fables, men trenger en tegneserie til sommeren. Hva anbefaler dere?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 21:58   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Du vil ha en litt lang og god en da?

Usagi, har du lest det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:12   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.386
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Ja, gjerne en lang en. Jeg greide ikke helt å bli hekta på Astro City elv om jeg ville. Usagi, hva er det igjen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:17   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.227
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

La meg tipse om en enkeltstående episode:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:23   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, gjerne en lang en. Jeg greide ikke helt å bli hekta på Astro City elv om jeg ville. Usagi, hva er det igjen?

Det handler om en samurai i det føydale Japan som blir herreløs/ronin og velger å vandre rundt på en "warrior's pilgrimage" (ikke noe godt norsk ord). Påvirkning fra Kurosawa, Lone Wolf and Cub, Groo. Etc.

Usagi er den tøffeste samuraikaninen i hele verden og det er en del skikkelig stilige tegninger.



__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 23:49   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.386
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Palmen: Fantastisk!

Esme: Jeg er litt skeptisk? Jeg vet ikke helt om jeg er på dyretegneserier. Eller er jeg fryktelig narrow minded nå? Det var nydelige tegninger.

Har du forresten lest DMZ?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 20-06-09 kl 09:31.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:35   #7
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Jeg leste en tegneseriebok her forleden - lånte den på biblioteket. Jeg husker dessverre ikke navnet på den franske forfatteren, men boken het "Utsettelsen". Godt tegnet og skrevet! Jeg forsøker å utvide tegneseriehorisonten min litt...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger

Sist redigert av Mamarazzi : 20-06-09 kl 11:04.
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 09:31   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.386
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Takk for tips, Mamarazzi! Jeg googlet den og ser at den har fått veldig gode kritikker. Han som har skrevet den heter Jean Gibrat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:04   #9
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk for tips, Mamarazzi! Jeg googlet den og ser at den har fått veldig gode kritikker. Han som har skrevet den heter Jean Gibrat.




Ah, dét var navnet, ja!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:27   #10
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Esme: Jeg er litt skeptisk? Jeg vet ikke helt om jeg er på dyretegneserier. Eller er jeg fryktelig narrow minded nå? Det var nydelige tegninger.

Usagi Yojimbo bruker bare tilfeldigvis antropomorfe dyr, det er ikke så veldig signifikant. Det er en fenomenalt bra nesten-historisk samuraiserie med litt fantasi-elementer. Og den har vært konsistent fenomenalt bra i 25 år nå.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:27   #11
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Jeg poster samme anbefaling som jeg gjorde i forrige tegneserietråd: Criminal av Ed Brubaker and Sean Phillips, særlig den forrige samlingen; Vol. 3 The Dead and The Dying (det er ikke nødvendig å lese dem i rekkefølge, så begynn gjerne med den); hardkokte, og ganske triste, kriminalhistorier fra 70-tallet.

Ellers er The Arrival av Shaun Tan helt fantastisk, men det er én bok, og ikke en serie da; den er uten tekst, og handler om å flytte til et annet land og en annen kultur.

Ben "gripping stuff" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 20-06-09 kl 12:30. Årsak: nå med mindre særskriving!
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 11:41   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ellers er The Arrival av Shaun Tan helt fantastisk, men det er én bok, og ikke en serie da; den er uten tekst, og handler om å flytte til et annet land og en annen kultur.

Denne er nydelig!
Men den tar jo ikke akkurat lang tid å "lese".

Jeg anbefaler Tepper (som jeg av en eller annen grunn ikke finner oversettelsen av på nett) eller Husfred. Fine serieromaner.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 12:42   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg anbefaler Tepper (som jeg av en eller annen grunn ikke finner oversettelsen av på nett) eller Husfred. Fine serieromaner.

Jeg slutter meg helhjertet til anbefalingen av både Blankets og Fun Home (som de heter originalt – jeg har ikke lest dem på norsk, men det er jo kult at de er gitt ut), men da er vi over på introspektive «indie»-tegneserier, og svært langt fra Y: The Last Man eller Fables.

Har du forresten lest Strangers In Paradise av Terry Moore glitter? For de som ikke har det: Løp, ikke gå, til tegneseriebutikken.

Ben "angsty relationships" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 20-06-09 kl 16:42. Årsak: Rettet tittel; skrev feil enda boken faktisk ligger rett foran meg.
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:49   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg slutter meg helhjertet til anbefalingen av både Blankets og Fun House (som de heter originalt – jeg har ikke lest dem på norsk, men det er jo kult at de er gitt ut), men da er vi over på introspektive «indie»-tegneserier, og svært langt fra Y: The Last Man eller Fables.

Bryter sammen og tilstår at jeg ikke har lest seriene nevnt i HI, men syns de nevnte romanene er så bra at alle burde like dem.

Egmont har gitt ut en god del nye og gamle klassikere på norsk, i bokklubben Serieverket.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:28   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Jeg slutter meg til esme og Ben Murphy. Om du ikke har lest Usagi og Strangers i Paradise, så må du gjøre det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 16:37   #16
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Jeg likte ikke Stranges in paradise jeg... for mye svada og drama og tull. Men jeg elsket Blankets, Fun home, Persepolis, Epileptisk. Men det kommer kanskje i en annen kategori?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 00:03   #17
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken tegneserie skal jeg lese i sommer?

Ah, fant igjen en gammel tråd med mange tips. Har blitt hekta på denne typen tegneserier .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no