Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nice/Frankrike

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 07:08   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nice/Frankrike

Jeg skal reise med en venninne i begynnelsen av juni, og vi vurderer Nice. Skal bare fra onsdag til lørdag, så det er ikke lange turen.
Noen som har vært der? Anbefalinger?
Har også vurdert Barcelona, men Nice virker mer fristende. Vi reiser kun for å sole oss og drikke vin. Vi gidder ikke se på noe, og vi gidder ikke shoppe (meget enkle).

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:43   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Jeg ville valgt Barcelona
Finere arkitektur, spennende museum, ikke så høy silikon/botoxfaktor, ikke så turistpreget, billigere å spise/drikke godt, deilig tapas og sprudlende cava

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:56   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Vi har vært i Nice og syntes ikke det var noe særlig... Turister og hoteller overalt, man må ut av byen for å finne ei (offentlig tilgjengelig) sandstrand. Man kan jo betale seg inn på en privat, altså, vi gadd ikke det siden det blåste så veldig de to dagene det hadde vært aktuelt. Nå var jeg nygravid og ganske kvalm og ikke så veldig eventyrlysten, så vi kunne nok ha reist litt ut av byen og gjort det bedre enn det var, men den generelle oppfatninga var nå uansett at Nice er et oppskrytt turisthull.

Den bokhandelen vi fant som førte engelsk litteratur hadde dessuten et heller begredelig utvalg - det tilsvarte omtrent engelsk grunnfag-pensum (hvilket kunne vært ok, om jeg bare ikke hadde hatt engelsk grunnfag). Takk Gud for kindle; jeg slipper å gå tom for bøker noen gang igjen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 10:49   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Hvis dere vil bo litt roligere enn i Nice, så er det en kort taxi-tur fra Nice til Antibes. Liten, koselig by med strand rett ved. I begynnelsen av juni er det nok ikke så voldsomt mye turister der heller.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:21   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Ah ok, så kanskje vi skal vurdere Antibes eller Barcelona da.. Har liksom alltid hørt at Nice er så fantastisk.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:28   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Nice var min favorittby for storbyferie før jeg var i Barcelona. Nice er for meg fremdeles et flott sted
Skal en uke i nærheten av Nice i sommer, men har da valgt en liten landsby rett i nærheten for å ikke være på et så turistpreget sted.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:32   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Stranden i Barcelona er fantastisk!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:37   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Jeg foretrekker Cannes over Nice any day Mye roligere og koseligere.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 13:57   #9
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Jeg fant et veldig fint hotell i Antibes, bare 1900 for tre netter (for begge to). Tror kanskje vi skal prøve det da. Kan man ta en dagstur til Saint Tropez tro?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:46   #10
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Nice/Frankrike

St.tropez har nyyyydelig sandstrand. Kort busstur eller tog unna. Null stress. Dra! Antibes nydelig. Hele rivieraen nydelig!!

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:54   #11
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Ah, ja da må det bli Antibes. Saint Tropez har alltid stått høyt på lista over steder som må besøkes
Greit om vi kan ta dagstur dit.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 17:26   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Vi dro på med båt fra Juan les Pins (like utenfor Antibes) til St. Tropez. Det går helt sikker busser også. Ellers så reiste vi med tog til Cannes og Monaco.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 19:09   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Jeg likte ikke St Tropez så godt. Og så er det ganske langt dit, med heftig lange bilkøer. Men Cannes da? Cannes har fine strender, i motsetning til Nice. Og en deilig strandpromenade. (Kan man kalle det dét? Croisetten jeg tenker på.) Gøy å rusle på, for celebrity spotting (for de som kjenner folk igjen, det gjør ikke jeg), silikonspotting og superfantasilliondyre biler. Mange hyggelige restauranter, og verdens mest fantastiske konditori.

Antibes er en ålreit småby med mange butikker. Men jeg synes det er mer familietursted enn venninnetur. Kanskje litt gøy å besøke Picasso-museet, men mye dårligere strand enn Cannes.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 19:34   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Hvis dere bare skal sole dere og drikke vil, altsaa ikke shoppe og ikke se paa ting, er det ingen vits i aa dra til Barcelona vil jeg si. Den byen er jo mye större og har derfor större avstander til ting etc. Jeg synes Nice var supert til strandliv. Jeg liker bedre steinstrender enn sandstrender og liker best at det ikke er for langgrunt (det er steinstrender og ganske kjapt dypt i Nice). Eneste du maa vaere obs paa, er at det er dyrt aa leie strandstoler. En stol for en halv dag var 18 euro. Dette var i juni i fjor. Gode stoler, da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 20:27   #15
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Ja det er bare for å sole oss og drikke vin. Skal en ny tur til høsten, så kanskje vi tar Barcelona da. Da reiser vi med noen flere, og de er ikke så solentusiaster som oss

Takk for gode tips og råd. Har ikke bestilt enda, men Antibes virker veldig alright.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 21:39   #16
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Jeg var 14 dager i Nice i sommer, bodde i nærheten av gamlebyen, mange koselige restauranter. Tok toget (lett å finne) et par holdeplasser til villefrance og der var der en flott strand med et par restauranter og ingen shopping. Vil absolutt anbefale Nice.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-19, 22:10   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Nice var min favorittby for storbyferie før jeg var i Barcelona. Nice er for meg fremdeles et flott sted
Skal en uke i nærheten av Nice i sommer, men har da valgt en liten landsby rett i nærheten for å ikke være på et så turistpreget sted.

Hvilken?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 09:28   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Eg er forelska i Juan Les Pins og drar dit for tredje gang no i mai/juni. Hadde aldri orka bo i Nice om eg hverken skulle shoppe eller spotte sights. I dei små byane er det fine strender, forholdsvis rolig og masse vin

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-19, 09:34   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nice/Frankrike

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg er forelska i Juan Les Pins og drar dit for tredje gang no i mai/juni. Hadde aldri orka bo i Nice om eg hverken skulle shoppe eller spotte sights. I dei små byane er det fine strender, forholdsvis rolig og masse vin

Har ikke planer om å bo i Nice, tar sikkert bare en dagstur dit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-19, 19:19   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nice/Frankrike

I Nice har de et museum for naiv kunst som er verdt et besøk. Naiv kunst kan jo alle se hva det er, så man trenger ikke noen spesiell kunnskap for å ha en hyggelig time eller to. Dersom dere skulle fristes til litt kultur,

http://en.nicetourisme.com/nice/188-...atole-jakovsky

En rusletur i gamlebyen kan jo kombineres med et restaurantbesøk, dere skal vel spise mellom vin og sol, og Fennochios med 94 iskremsmaker er også en mulighet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no