Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 13:05   #41
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Så bra! Tusen takk, da lar jeg de to sjokolademonsene (som synger hiv og hoi på kjøkkenet nå, jeg tror de planlegger å røve kake) få en smak

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 18:23   #42
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne står til avkjøling i kjøleskapet nå, og testbiten synes jeg var ganske nedslående. Ikke noe i veien med kaken - men den virker som en helt ordinær formkake!? Ikke noe "konfektpreg" og glasuren har ikke trekt særlig ned i kaken i det hele tatt. Prikket ikke med gaffel siden noen mente det gikk bra. Det var kanskje ikke så lurt å la være?

Helt grei. Helt ordinær. Håper det skjer et mirakel med den i natt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 21:27   #43
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

adopter meg:bambiøyne:

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 21:56   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Denne står til avkjøling i kjøleskapet nå, og testbiten synes jeg var ganske nedslående. Ikke noe i veien med kaken - men den virker som en helt ordinær formkake!? Ikke noe "konfektpreg" og glasuren har ikke trekt særlig ned i kaken i det hele tatt. Prikket ikke med gaffel siden noen mente det gikk bra. Det var kanskje ikke så lurt å la være?

Helt grei. Helt ordinær. Håper det skjer et mirakel med den i natt.

Da funker det ikke å IKKE prikke med gaffel, for om du gjør det så trekker absolutt glasuren ned i kaken umiddelbart. Så det er nok der problemet ligger ja. Man må prikke, og glasuren og kaken må være varm.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:09   #45
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Alt var varmt. Den har blitt litt bedre etter å ha stått og kjølt seg ned, men jeg tror jeg slår fast at jeg liker kaker med ren sjokolade bedre enn de basert på kakao.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 19:44   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det med å stikke hull med gaffel er ikke med hos meg, men det er strengt tatt ikke nødvendig uansett, for glasuren trekker inn okke som så lenge kaka er varm når den has på.

Nå har jeg prøvd å ikke stikke hull, det ble IKKE det samme overhodet. Jeg hadde samme erfaring som Zol, både glasuren og kaka var glovarm men det trakk absolutt ikke inn sånn som når man prikker kaken først. Litt, men det holdt ikke.
Heldigvis prøvde jeg dette før dåpen, så jeg slapp å servere en "mislykket" (for den var jo god, men en kjedelig formkake-greie) sjokoladekake. Nei, den må absolutt prikkes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 21:10   #47
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne er skitgod ja! I det siste har eg laga den med ein glasur laga av firkløversjokolade og litt anna stæsj... mmm!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:37   #48
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Prikkes med hva, forresten? Jeg synes ikke gaffelprikking gav så voldsomme resultater, selv om kake og glasur var varmt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:38   #49
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Høygaffel?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:26   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Heklenål?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:42   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Jeg prikket tett i tett med en gaffel, over hele kaken. Dere ser jo på bildet i hovedinnlegget at glasuren er nesten helt gjennom hele kaken. Den var skikkelig gjennombløt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 17:48   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne skal jeg lage til venninnebesøk i kveld.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 19:28   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Nå har jeg både denne og Whities på planen. Takk skarru faen meg ha Iset.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 20:15   #54
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Åååh denne er så god! :sikle:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:46   #55
Gardenia
Aktiv
 
Gardenia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 114
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

ohmy! Denne ser orntli go ut !

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 13:24   #56
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Denne smakte jeg på i går, og jeg må veldig snart prøve og bake den selv også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 15:47   #57
Mamma@work
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 56
Mamma@work har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Åhh, denne hørtes digg ut. Må prøve den til helgen.

Mamma@work er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 16:31   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Husk å lage glasuren tykk nok. Min ble for rennende nå sist, så det lå ingenting igjen på kaken, alt ramlet gjennom. Selve kaken ble jo knallgod da, men den ble lite lekker oppå. Er den tykk nok (men allikevel "rennende" nok til å bres utover kaken) blir det penere og bedre.

Eller, pent og pent - kaken er jo full av gaffelhull, men de er VELDIG viktige! Prikker dere ikke kaken, vil glasuren ikke trekke ordentlig inn, og den blir bare en kjedelig formkake.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:18   #59
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt? Jeg bakte denne i går, og hadde i nøyaktig det som står i oppskriften både i kaka og i glasuren. Jeg synes glasuren ble litt tykk når jeg hadde akkurat ingrediensene som står i oppskriften? Den rant i alle fall ikke ned i hullene jeg hadde peppret kaka med. Jeg gravde ikke huller, men stakk en vanlig kjøkkengaffel rett opp og ned tett i tett. Så enten er hullene for små eller så er glasuren for tykk. Kaka ble grei den, men ikke noe mer enn vanlig sjokoladekake liksom. Jeg smakte en himmelsk variant tidligere i uka som var laget av akkurat denne oppskriften. Sånn ble ikke min for å si det sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:20   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Denne står til avkjøling i kjøleskapet nå, og testbiten synes jeg var ganske nedslående. Ikke noe i veien med kaken - men den virker som en helt ordinær formkake!? Ikke noe "konfektpreg" og glasuren har ikke trekt særlig ned i kaken i det hele tatt. Prikket ikke med gaffel siden noen mente det gikk bra. Det var kanskje ikke så lurt å la være?

Nei, det går IKKE bra! Jeg angrer på at jeg ikke stakk flere hull. Man bør perforere kaka totalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no