Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-15, 20:08   #41
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Dette er sjokkerende nyheter og faktisk veldig trist! Som min kurdiske kjæreste nettopp sa: Det er som å sette ulven til å passe sauene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 20:21   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og ingtegrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi får spleise på en litt ustø gummibåt til han, så han kan hjelpe fisken der den er.

Eg har finst av denne i heile dag.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 21:06   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Sitat:

Uansett må jeg berømme regjeringen for manøveren. Her har de fått den første voldsdømte statsråden i regjering, og hele Norge sitter likevel og puster lettet ut! Mesterlig orkestrert

http://www.itromso.no/meninger/2015/...n-11925958.ece

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 21:17   #44
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

En egen minister for migrasjon og integrering høres i grunn lurt ut. Den de har valgt blir vel heller minister mot migrasjon og integrering.

...men når vi først har FrP i regjering - vi har faktisk FrP i regjering, og det gjør aldeles vondt - så synes jeg det er fornuftig at det kommer tydelig frem. I stedet for at de tre noenlunde spiselige FrP-erne de fant skal være ansikt utad og brungrumset ta beslutningene bak.

Og så ønsker jeg politisk asyl i Sverige.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 11:50   #45
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Ronny Berg er utnevnt til statssekretær for vår nye fiskerimininster Per Sandberg.
Samme Ronny Berg som forlot kommunestyremøtet da det viste seg at han ikke kom til å få ordførerposisjonen. Jeg lurer på om han kommer til å bruke samme oppførsel når ting går i mot han i departementet.

http://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...t-11702106.ece

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 14:08   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Jeg skulle ønske man kunne gi statsrådposter til folk som kunne det de skulle holde på med. Og det gjelder ikke bare denne regjeringen, altså. Det er jo virkelig helt koko at landets ledere ikke skal ha kompetanse innen det de skal jobbe med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 14:10   #47
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skulle ønske man kunne gi statsrådposter til folk som kunne det de skulle holde på med. Og det gjelder ikke bare denne regjeringen, altså. Det er jo virkelig helt koko at landets ledere ikke skal ha kompetanse innen det de skal jobbe med.

Kunne ikke vært mer enig!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 16:10   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skulle ønske man kunne gi statsrådposter til folk som kunne det de skulle holde på med. Og det gjelder ikke bare denne regjeringen, altså. Det er jo virkelig helt koko at landets ledere ikke skal ha kompetanse innen det de skal jobbe med.

Ja, er ikke det rart? Det er ikke særlig tillitvekkende. En fiskeriminister hvis fremste kvalifikasjon er å ha sleng uti en sluk i barndommen. En kunnskapsminister som ikke vet noe om hverken pedagogikk eller utdanningssystemene våre. En helseminister som ikke vet forskjell på hjemmesykepleie og hjemmehjelp og som tror at en studietur til Toyotafabrikken i Japan vil gi god innsikt i hvordan drive en god helsetjeneste.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 16:15   #49
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja, er ikke det rart? Det er ikke særlig tillitvekkende. En fiskeriminister hvis fremste kvalifikasjon er å ha sleng uti en sluk i barndommen. En kunnskapsminister som ikke vet noe om hverken pedagogikk eller utdanningssystemene våre. En helseminister som ikke vet forskjell på hjemmesykepleie og hjemmehjelp og som tror at en studietur til Toyotafabrikken i Japan vil gi god innsikt i hvordan drive en god helsetjeneste.

Lean er lurt, også i helsevesenet.
Men ellers helt enig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 16:55   #50
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skulle ønske man kunne gi statsrådposter til folk som kunne det de skulle holde på med. Og det gjelder ikke bare denne regjeringen, altså. Det er jo virkelig helt koko at landets ledere ikke skal ha kompetanse innen det de skal jobbe med.

Her er jeg faktisk ikke helt enig. Jeg tror det som gjør en god statsråd er at personen har interesse for feltet, en klar forestilling om hvilken politikk som ønskes gjennomført og en tiltro til at embedtsverket ønsker å gjøre statsråden god. Det verste som finnes er en fagstatsråd uten evne til politisk og strategist tenkning, som heller ikke klarer å utforme gode bestillinger til embetsverket.

Når det er sagt syns jeg den nye regjeringssammensetningen er interessant. Jeg tror Helleland er et politisk talent, som virkelig får testet seg som politiker i et departement som er politisk "lett", men samtidig mye vanskeligere enn mange tror, blant annet fordi aktørene er så synlige, ressurssterke og tydelige. Han nye i Lanbruk aner jeg ingenting om. Haugli syns jeg er et spennende valg. Og Helgesen kan bli interessant å se som Klimaminister, ikke minst siden man må anta at han har statsministerens øre. Aspaker er anonym, men hun har nok mye erfaring hun kan bruke i den nye rollen sin, som er nyttig.

Fiskeri er ikke noe enkelt felt å styre, spesielt hvis man kommer inn uten mye kjennskap til feltet. Fisk er en av Norges største eksportvarer, og interessene er sterke i at fiskeripolitikken skal være god. Dessuten har departementet en krevende side mot EU, som ikke syns så godt nasjonalt. Så jeg tror Sandberg skal få kjørt seg, og at han fort ikke kommer til å ha så mye tid til å bedrive løskanoneri.

Listhaug tror jeg også skal få kjørt seg kraftig. Innvandring og integrering er IKKE enkelt. Det er ikke bare å stenge grenser, eller begrense asylsøkeres rettigheter. Og det er ikke gitt at hun blir en stemmesanker. Hun vil måtte forholde seg til realiteter som ikke lare seg styre ved bruk av budsjettkutt. Hun har gjort livet vanskelig for norske bønder, så absolutt. Men det er lettere å "styre" et departement der det eneste du egentlig trenger å gjøre for å gjennomføre egen politikk er å være vanskelig, vrang og si nei, enn det er å styre et felt hvor folk kommer. Hele tiden. Hvor vi har folk som motsetter seg uttransportering, som gjemmer seg fra myndighetene. Hvor vi trenger en integreringspolitikk som faktisk fungerer. Hvor vi har en masse internasjonale forpliktelser. Og hvor man faktisk må lage løsninger for de som allerede er her. Hvis hun klarer å få til en velfungerende integreringspolitikk og lage "skattebetalere ikke sosialklienter" (som er hennes ord), så er jo det noe alle kan være enige om er en god løsning. Så får vi se om hun faktisk får det til.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 17:28   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Jeg er ikke av dem som mener at f.eks. kunstinstitusjoner bør styres av kunstnere, slik mange andre, men jeg syns man bør kunne hoste opp en interesse for feltet, slik at man har tilegnet seg noe kunnskap. Ikke nødvendigvis at en lege skal være helseminister osv. Per Sandberg er jo bare interessert i å være minister, han er jo ikke interessert i fisk eller fiskepolitikk, og det syns jeg faktisk man bør være. Den ministersammensetningen her (og mange tidligere) har bestått av folk som ikke engang har interesse for feltet de skal lede, langt mindre forståelse for det. Og mye av det som står i veien er at svært mange politikere, uansett parti, mener de vet best, uansett. De er ikke villige til å høre på rådgiverne sine i utstrakt grad. Noe er seff bedre enn andre. Hadia Tajik var et unikum i så måte, Widvey en katastrofe. Egentlig Anniken Huitfeldt også.

Listhaug skal jeg innrømme at jeg bare ikke liker, verken politisk eller hennes framtoning. Jeg tror dog hun har mer kunnskap på innvandringsfeltet (det er jo tross alt noe FrP bryr seg mye med) enn hun hadde på landbruksfeltet og på helsefeltet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 21:01   #52
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lean er lurt, også i helsevesenet.
Men ellers helt enig.

Lean kan være lurt, også i helsevesenet, men det skal adskillig med kompetanse om både faget og profesjonen man vil innføre det i for å få det bra. Så jeg er enig med Pøblis i at det skal litt mer forståelse enn en Japantur gir for at det skal bli bra.

:I do this for a living:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 21:27   #53
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Egen minister for migrasjon og integrering - under Justisdepartementet

Jon Lilletun er vel omtrent den beste skoleministeren vi har hatt opp gjennom tidene, og han hadde vel knapt nok gjennomført syvårig grunnskole. Men han hadde respekt for fagfeltet og fagfolka.

Fiskeriministrene er sjelden veldig synlige i media, kanskje fordi det er et veldig krevende fagfelt. Men akkurat nå kan Pesa gjøre veldig stor skade, om han endrer på kvotesystemet slik at de største trålerne får mer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no