Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-17, 13:17   #81
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi snakket nettopp om den saken på kontoret. Så vidt jeg skjønner er tidslinjen at denne mannen har forhandlet med prostituerte, ikke villet forhåndsbetale, og så voldtatt dem. Jeg trodde først det var snakk om "stakk av fra betalingen", og kunne i og for seg skjønt om det var et snev annerledes straff, men jeg KLARER IKKE SKJØNNE hvordan det er formildende å voldta prostituerte.

Nei, det blir det samme som om det er formildende hvis jenta har kledd seg utfordrende eller blitt med mannen hjem.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 13:50   #82
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Litt på siden av tråden kanskje (og jeg får ikke lest linken), men jeg har nettopp vært meddommer i en voldtektssak, og slik dommeren forklarte det er det ingenting som er formildende i en voldtekssak (bortsett fra tilståelsesrabatt). Det er en minimumsstraff - og så legges det på etter diverse skjerpende omstendigheter - det kan være f.eks hvor det fant sted, senvirkninger hos offeret, tidligere dommer osv.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 15:28   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Jeg kjenner at jeg fortsatt er sur på han der plastikk-kirurgen. Jeg skulle gått i toget med en plakat med et tilbud til ham om å undersøke ham nedentil og vurdere om han møter min estetiske standard for det mannlige underliv. Jeg kunne tatt med skapellen og vært klar til å kutte bort alt som ikke falt i smak.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 15:41   #84
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg fortsatt er sur på han der plastikk-kirurgen. Jeg skulle gått i toget med en plakat med et tilbud til ham om å undersøke ham nedentil og vurdere om han møter min estetiske standard for det mannlige underliv. Jeg kunne tatt med skapellen og vært klar til å kutte bort alt som ikke falt i smak.

Jah!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 15:56   #85
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg hørte akkurat om den saken på radio nyhetene nå. Hva er det med dommere??

Jeg får ikke lest saken, men vil bare atter en gang påpeke at de gangene det er litt rare straffer, så er det ofte legdommerne og ikke fagdommeren som vil ha det slik. Om det er tilfelle i denne saken aner jeg ikke, er det noen som vet?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 16:14   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Og kjenner at blir sur på hun 19-åringen som har blitt så såret over at folk reagerer på at hun har foretatt intimkirurgi. For hun skal få bestemme over sin egen kropp nemlig!

Jeg føler at det er hele hijab-diskusjonen en gang til: hva er egentlig et fritt valg?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 16:27   #87
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner at jeg fortsatt er sur på han der plastikk-kirurgen. Jeg skulle gått i toget med en plakat med et tilbud til ham om å undersøke ham nedentil og vurdere om han møter min estetiske standard for det mannlige underliv. Jeg kunne tatt med skapellen og vært klar til å kutte bort alt som ikke falt i smak.

Jeg assisterer deg gjerne.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-17, 16:58   #88
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 8. mars: Har vi noe å kjempe for?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og kjenner at blir sur på hun 19-åringen som har blitt så såret over at folk reagerer på at hun har foretatt intimkirurgi. For hun skal få bestemme over sin egen kropp nemlig!

Jeg føler at det er hele hijab-diskusjonen en gang til: hva er egentlig et fritt valg?

Dette er jeg helt enig i - jeg tenker at det er akkurat de samme mekanismer, men med ulikt resultat, som ligger bak beslutninger om å utføre intimkirurgi og å bruke hijab.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no