Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos adventskalendere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 22:33   #41
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Endelig noe fornuftig i VG.

Lille Ville har hatt kalender med tegninger de siste to årene. Jeg har kjøpt en i år også, i tillegg har hun fått en sjokoladekalender fra dansinga. Siden hun har bursdag rett før desember, blir det nok av gaver i adventstida uansett.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:36   #42
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg har lagd pakkekalender i 15 år og jeg kommer til å fortsette med det. Jeg har unger som stort sett blir takknemlig uansett hva de får og det året guttungen var paddesur over kalendergavene han fikk hadde vi mange samtaler med han om det (han fikk ett puslespill delt opp i 24 pakker). Vi var veldig tydelige på hva en kalender er og formålet med den. Jeg tror han tok den.

I år ønsker jentungen seg legokalender istede for pakkekalender så jeg har kjøpt inn det og pakket om for å henge det på kalenderen.

Jeg himler litt med øynene over forslaget om aktiviteter som er billige, som f.eks å reise i dyreparken. Ja for det er jo kjempebillig.

Sjokoladekalender er uansett ikke noe alternativ når 2 unger ikke tåler sjokolade og en unge ikke liker det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:37   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg synes forbruksgjenstander av typen truser og farger er helt ok å få i en kalender, og når jeg tenker på at noen pakkekalendere synes å ha tatt av, er det ikke SLIKE pakker jeg tenker at er problemet. Jeg synes igrunnen det virker som om de fleste pakkekalendere fungerer bra, men det er klart det er et problem hvis ungene begynner å sammenligne seg imellom. I den sammenheng er vel neppe ny tannbørste så stas heller.

Igrunnen synes jeg det er et større problem at mange barn synes å få ting i hytt og pine hele året, type "en liten ting" hver lørdag og slikt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:40   #44
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.847
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Nå har jeg fått lest artikkelen, og det var jo artig å se to eldre menn lire av seg selvfølgeligheter - en klassisk "ungdommen nå til dags"-historie. For egen del må jeg innrømme at jeg er vel så lei av å se og høre folk sutre over hvor materialistiske nordmenn har blitt som jeg er av å lage adventskalendere og kjøpe julegaver.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:41   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Derimot er jeg raus på opplevelser.

Heldigvis går det an å være raus på opplevelser selv om man kjøper nye fargeblyanter til barna oftere enn hvert andre år.

Jeg beklager, oslo78, jeg synes du sier mye fornuftig, men noen ganger synes jeg du viser en veldig ovenfra-og-ned holdning overfor dem som ikke velger det samme relativt spartanske livet du velger å forfekte.

Telttur er noe av det dyrere vi gjør sammen forresten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:42   #46
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg er helt enig med det som står i artikkelen. Jeg tenker at mange som får pakkekalender i realiteten har fått 24 gaver før julaften, og at de så skal "toppes" på selve kvelden. ( ikke pakkekalender pr. def., det er forskjell hva som er i den. Men mange sier jo nettopp at de lager pakkekalender fordi det skal være noe såkalt "ordentlig" i den hver dag.)

En god del bruker like mye på kalenderen som vi bruker på julegaven fra foreldrene til jul ( og jadda, vi kunne sikkert brukt mer, vi. Det er ikke "nød" liksom. Vi syns bare det er "nok". jeg bruker rundt 500 pr barn på julegave til vanlig.)

Jeg syns ikke barn har godt av å få for mye for fort, og tenker det er bra og fint å vente, glede seg til noe som ligger fram i tid, og i enkelte tilfeller - føle gleden og mestringen ved selv å spare og vite at man har gjort en innsats for å skaffe seg noe.

Har kjøpt legokalender, og syns igrunnen jeg var raus

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:42   #47
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg har hatt barn i 17 år og pakkekalender like lenge. En eneste gang har jeg opplevd sutring over kalendergaven, da var storebror 4 år og ble sur fordi han fikk en plasttiger. Kalenderen ble kastet i bosset (og senere plukket opp igjen), han var uten kalender i 4 dager og har aldri klaget etter det.
Jentene blir oppriktig glad for alle adventspakkene, det er jubel over Europris-sokker (til 9,90,-), votter og lipgloss. I fjor fikk vesla 5 truser i kalenderen (spredt over 5 dager) og hver truse var like stor stas. Ingen av dem er bortskjemte når julen kommer, de viser oppriktig glede og takknemlighet over alt de får. Storebror også, han er livredd for at jeg skal mene at han er for gammel for pakkekalender.

Og mine barn får veldig sjelden dill og dall utenom jul og bursdag. Mellomste kjøper Topp for egne penger, minste får Julia-bladet i ny og ne.


Sist redigert av 007 : 29-11-11 kl 22:54.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:48   #48
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Er det virkelig tilfelle at så mange får store, flotte gaver hver dag? Jeg tror ikke det er vanlig her i området, jeg har ihvertfall ikke hørt om det. Joda, jeg har hørt om ett par venninner av eldste som får dyrere gaver enn det mine unger gjør, men i artikkelen høres det ut som om man får 24 gaver som man kunne gitt en av til jul.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:49   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Problemet er vel neppe selve pakkekalenderen, men holdningen til innholdet og hvor man legger lista.

Jeg var barn på det nøkterne 70-tallet og var så langt fra bortskjemt som det gikk an å bli, men pakkekalender hadde vi (der det gjerne vanket en clementin og lignende) og det var en sånn høytid over åpningen av de små pakkene mens vi gledet oss til julaften. Mine gutter får pakkekalender fra bestemor og den bringer så stor glede at jeg ikke på noe vis kan se noe betenkelig med "alle pakkene". Inne pakkene finner de ting som pepperkaker, ullsokker, refleks, noen mynter til sparegrisen etc. Eldstemann er 4. klassing, og jeg har ennå ikke hørt han sammenligne egne pakkegaver med andres så det er åpenbart ikke fokus i hans klasse.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:58   #50
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Heldigvis går det an å være raus på opplevelser selv om man kjøper nye fargeblyanter til barna oftere enn hvert andre år.

Jeg beklager, oslo78, jeg synes du sier mye fornuftig, men noen ganger synes jeg du viser en veldig ovenfra-og-ned holdning overfor dem som ikke velger det samme relativt spartanske livet du velger å forfekte.

Telttur er noe av det dyrere vi gjør sammen forresten.

Jeg tror ikke vår type telttur er noe av det dyrere du gjør, apan. Vi tar med teltet og går ut i skogen, slår det opp, lager bål (hvis det er ved vann), griller, sover og går hjem igjen.

Jeg forstår at jeg kan virke ovenfra og ned. Virkelig. Men det er ikke sånn ment. Jeg synes bare at overfloden i Norge tar helt av til tider, og vi er ikke noe unntak. Huset renner over av leker, klær, dippedutter og nødvendig og unødvendig utstyr. Jeg grubler meg ihjel på hva vi skal kjøpe til Lillebror både til jul og bursdag som er i starten av januar. Han har jo alt og litt til. Og jeg prøver å finne tilbake til litt andre verdier, men jeg er ikke kommet helt i havn enda. Derfor er jeg opptatt av slike diskusjoner, ikke fordi jeg mener at jeg er bedre enn andre. For det mener jeg absolutt ikke.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:59   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Heldigvis går det an å være raus på opplevelser selv om man kjøper nye fargeblyanter til barna oftere enn hvert andre år.

Jeg beklager, oslo78, jeg synes du sier mye fornuftig, men noen ganger synes jeg du viser en veldig ovenfra-og-ned holdning overfor dem som ikke velger det samme relativt spartanske livet du velger å forfekte.

Telttur er noe av det dyrere vi gjør sammen forresten.

Ja, det er ikke enten-eller. Jeg har aldri opplevd en sur mine fra poden, når han har åpnet de små kalendergavene sine. Ei heller har han vært utakknemlig og kravstor på julaften. Ikke maser han om flere gaver 1. juledag, heller. Og jeg har aldri hørt hverken han eller andre barn vi omgås, omtale kalendergavene i det hele tatt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:59   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Er dere klar over hva en helt ordinær sjokoladekalender med Vennebyen-tegning på koster?
119,- kroner.
Jeg holdt på å svime av i kassen på Rema.
Nei, takke meg til pakkekalender på deling der reflekssortimentet i huset kan utvides.
Her deler vi alle 4 på kalenderen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:00   #53
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg tilstår at jeg kjøper både hårbørster og tannbørster på en vanlig onsdag- hvis vi trenger det. Jeg synes det er lenge å gå bustete på håret i ti måneder, og det tror jeg ungene også synes.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:01   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Du store min, så pakkekalendere er altså Satans eget verk?! Vel, vi koser oss nå godt med vår likevel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:02   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Neisj, de får vente til desember, Rine!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:03   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Mine barn har ikke pakkekalender. Jeg synes det blir for mye gaver - særlig siden svigerfamilien min er gavebesatt. Ergo ser jeg ingen grunn til å lasse på i desember før julaften. Ikke synes jeg det høres koselig ut for meg å måtte gjøre istand heller.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:03   #57
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tilstår at jeg kjøper både hårbørster og tannbørster på en vanlig onsdag- hvis vi trenger det. Jeg synes det er lenge å gå bustete på håret i ti måneder, og det tror jeg ungene også synes.

Det er det jeg tenker også.

Om det passer seg slik at de trenger en ny hårbørste, nye truser, nye hårstrikk, osv på høsten så kan de gjerne få det til jul også.

Poenget er jo ikke når de får hva tenker jeg. Poenget må jo være om ikke mange barn samlet sett i løpet av året får altfor mye og altfor uten å ha fått tid til å ønske seg, spare til, glede seg til og håpe på å få. Jeg ser jo at den ene gangen vi har klart å lage et skikkelig prosjekt ut av noe (Storebror sparte til DS et helt år og kjøpte seg den like før han ble seks år), tok gleden helt av når han endelig fikk det. Mye større glede enn over syklene og skiene han har fått uten et slikt "forarbeid".

Jeg ser at dette ser ut til å være et lite problem her på FP, men i RL her jeg bor er dette absolutt et tema.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:04   #58
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har nektet å bli med på pakkekalenderkjøret. Gaver får de til jul. Jeg kjøper heller en skikkelig julegave enn å kaste bort penger på 24 dillepakker.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:04   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Her blir det hårbørster både på onsdager, til påske og til jul. Men det er mest fordi den i huset som bruker det mest har en lei tendens til å rote dem bort ...

Siden fargeblyanter var nevnt: Knotten fikk nye, dyre fargeblyanter til bursdagen for en mnd. siden. De er straks oppbrukt, han tegner MYE. Jeg må supplere penalet, like greit å putte det i kalenderen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:04   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos adventskalendere

Jeg er i grunn glad jeg aldri har nådd å "skjemme poden bort" med en tettpakket opplevelses-desember. Nå som jeg ikke har mulighet til å gjennomføre noe sånt, så skulle det tatt seg ut om han surmulte over å ta til takke med pakkekalenderen igjen!

Jeg er slett ikke sikker på om han ville blitt mindre storforlangende av å få teaterbesøk på en søndag, i stedet for Angry Birds-klistremerker?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no