Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hege Storhaug årets navn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-15, 21:17   #41
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Jeg skulle skrive noe fornuftig her, men så åpnet jeg kommentarfeltet. :angst:
Ser forøvrig at Max Hermansen "bare" har 55 stemmer. Det er da enda godt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 21:23   #42
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Det er helt tragisk, og personlig har jeg stemt på Refugees Welcome to Norway.

Jeg med.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 10:16   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

http://www.dagsavisen.no/enslask/dis...rhaug-1.470546

Synes dette blir "farlig" - å fordumme de som støtter Storhaug er ikke veien å gå. Aslak befinner seg ellers ytterst på venstresiden og tyr vel egentlig ganske3 ofte til denne typen retorikk - og Storhaug vel i stor grad ytterst på høyressiden. Synes det da passer å sitere Erik Solheim: "Det er viktig at verken de høyreekstreme og fremmedfiendtlige eller de blåøyde idealistene får dominere debatten" - slik kan det bli litt nå.

Blåøyde idealistene ser jeg her også på som f.eks. RWTN.

Så lenge man har den utviklingen man tydelig ser i sverige, og ikke kan vise til noe bedre integrasjonspolitikk i Norge, vil oppslutningen rundt FrP og for så vidt også Storhaug fortsette. Jeg er enig med Storhaug på en del områder, på andre ikke - så lenge man ikke har klare strategier og man historisk sett ser kulturkollisjoner (Sverige, Frankrike spesielt) tror jeg man etter hvert også her til lands vil kunne få problemer knyttet til innvandringen.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 10:43   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Nåja, jeg syns det er helt greit med en morsom kommentar til dette, og tror ikke det utgjør den helt store forskjellen på hvor dumme Storhaug & co syns venstresiden er. At du støtter henner er heller ingen stor overraskelse.

Jeg syns det er utrolig nedlatende å avfeie RWTN som "blåøyde idealister". Det er en gruppering som består av utrolig mange ulike mennesker, med ganske ulike politiske ståsteder og meninger om hvordan både grenser, integrasjon og annet om flyktningepolitikk. De er ikke en organisasjon med et politisk ståsted. Men de har gjort et enormt arbeid for de flyktningene som faktisk kom hit, et arbeid staten har sviktet fullstendig i. I flere måneder er det kun frivillige som har sørget for at de som har ankommet Norge i Oslo har blitt mottatt med et minstekrav av anstendighet. De har sørget for at overarbeidede flyktningemottak har fått nok klær, utstyr og hjelp i arbeidet sitt. Staten har trenert, og oppført seg skandaløsts udugelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 10:58   #45
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

At staten har sviktet fullstendig er jo en ganske drøy påstand, hva forankrer du den i?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:01   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

At staten har sviktet fullstendig er jo en ganske drøy påstand, hva forankrer du den i?

I selve mottaksprosessen. I flere måneder var det kun frivillige som tok seg av de som ankom (i Oslo), og har dermed gjort situasjonen synlig. PU hadde ikke noe apparat for å ta seg av dem som kom. Private mennesker har brukt sin tid og ressurser på å sørge for at folk fikk mat, de har mast på at forholdene har vært uverdige, restauranter har donert mat og drikke i en lang periode, frivillige har samlet inn, sortert og levert ut store mengder tøy der mottakene gikk tomme, samt sørget for en god del utstyr som har manglet.

http://www.osloby.no/nyheter/Bare-fr...n-8179595.html
http://www.osloby.no/nyheter/--Kaoti...n-8172007.html
http://ostkantliv.no/toyen/ber-regje...aket-pa-toyen/
http://www.dagsavisen.no/oslo/kan-ik...r-her-1.399840

__________________


Sist redigert av Tallulah : 25-11-15 kl 11:07.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:06   #47
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Synes dette blir "farlig" - å fordumme de som støtter Storhaug er ikke veien å gå. Aslak befinner seg ellers ytterst på venstresiden og tyr vel egentlig ganske3 ofte til denne typen retorikk - og Storhaug vel i stor grad ytterst på høyressiden. Synes det da passer å sitere Erik Solheim: "Det er viktig at verken de høyreekstreme og fremmedfiendtlige eller de blåøyde idealistene får dominere debatten" - slik kan det bli litt nå.

Blåøyde idealistene ser jeg her også på som f.eks. RWTN.

Så lenge man har den utviklingen man tydelig ser i sverige, og ikke kan vise til noe bedre integrasjonspolitikk i Norge, vil oppslutningen rundt FrP og for så vidt også Storhaug fortsette. Jeg er enig med Storhaug på en del områder, på andre ikke - så lenge man ikke har klare strategier og man historisk sett ser kulturkollisjoner (Sverige, Frankrike spesielt) tror jeg man etter hvert også her til lands vil kunne få problemer knyttet til innvandringen.

Seriøst, ko-ko-høyre må tåle såpass med harselering.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:07   #48
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Jeg vet ikke hva PU er, for å være ærlig. Men jeg synes ikke det er så rart at det ikke kan bygges opp et offentlig apparat som ivaretar alt på 1-2-3 og som funker knirkefritt. Folkene som skal gjøre jobben må faktisk finnes. Pengene som skal dekke det må faktisk finnes.

(Og jeg er ikke sikker på om jeg synes det er staten som skal ha ansvar for å dele ut jakker til alle som kommer heller.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:10   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg vet ikke hva PU er, for å være ærlig. Men jeg synes ikke det er så rart at det ikke kan bygges opp et offentlig apparat som ivaretar alt på 1-2-3 og som funker knirkefritt. Folkene som skal gjøre jobben må faktisk finnes. Pengene som skal dekke det må faktisk finnes.

(Og jeg er ikke sikker på om jeg synes det er staten som skal ha ansvar for å dele ut jakker til alle som kommer heller.)

Politiets utlendingsenhet, det er der alle nyankomne flyktninger registreres i Oslo. Selvsagt kan man ikke kaste seg rudt på 1-2-3. Men jeg syns ikke flere måneder er 1-2-3.

Men jeg kjenner at jeg nok bør legge fra meg denne diskusjonen om man tror det handler om å dele ut jakker til alle som kommer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:12   #50
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Anbefaler denne kommentaren av Snorre Valen. http://www.dagbladet.no/2015/10/20/k...alen/41575988/

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:12   #51
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Politiets utlendingsenhet, det er der alle nyankomne flyktninger registreres i Oslo. Selvsagt kan man ikke kaste seg rudt på 1-2-3. Men jeg syns ikke flere måneder er 1-2-3.

Men jeg kjenner at jeg nok bør legge fra meg denne diskusjonen om man tror det handler om å dele ut jakker til alle som kommer.

Nei, det er nettopp det jeg ikke tror det handler om. Jeg tror det er en såpass stor jobb at det er urealistisk å tro at den skal kunne håndteres på strak arm.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 11:15   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

På PU var det snakk om å sørge for basisbehov. Mat og å ikke fryse i hjel. Røde Kors er også svært klare på at dette er et statlig ansvar, reagerer kraftig på manglende aksjonsevne hos myndighetene, og har trukket ut sine frivillige fordi det ikke er en holdbar situasjon.

Jeg synes ikke det er urealistisk å forvente at riktige myndigheter skal kunne sørge for mat, bind og bleier. Det var ingen som burde bli overrasket over at det kom til å bli et stort behov.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:12   #53
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Hege Storhaug leder nå stort over alle de andre kandidatene! Det er helt horribelt.... folk vet ikke nok om hvem hun faktisk er og hva hun faktisk står for.

Jeg foreslår at vi legger ut en lenke hver til avstemningen på face og ber folk gå inn å stemme på hvilken som helst annen kandidat... det har jeg gjort!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:14   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nei, det er nettopp det jeg ikke tror det handler om. Jeg tror det er en såpass stor jobb at det er urealistisk å tro at den skal kunne håndteres på strak arm.

Men det er snakk om at det tok flere måneder før noe som helst ble gjort! I mellomtiden ble behovet dekket av frivillige.

Da syns jeg i det minste at man kan hedre de frivillige for den straight up fantastiske jobben de har gjort, og omsorgen de har vist, og hvertfall ikke snipe om at de er "blåøyde idealister" slik mrc gjorde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:19   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hege Storhaug leder nå stort over alle de andre kandidatene! Det er helt horribelt.... folk vet ikke nok om hvem hun faktisk er og hva hun faktisk står for.

Jeg foreslår at vi legger ut en lenke hver til avstemningen på face og ber folk gå inn å stemme på hvilken som helst annen kandidat... det har jeg gjort!

Det tror jeg har lite for seg. Det er jo ikke den pågående nettavstemningen som er avgjørende uansett. Som VG skriver i ingressen:

Opprinnelig lagt inn av VG

Du kan delta i kåringen av Årets navn 2015 i VG. Det gjør du ved å stemme frem finalistene eller nominere egne kandidater. Når denne avstemningen er avsluttet, sender VG listen over til TNS Gallup. De foretar deretter en meningsmåling for å kåre vinneren.

Nå vet jeg ikke hvor mange kandidater som går videre til den mer offisielle meningsmålingen, men det virker fullstendig urealistisk å skulle skvise Storhaug ut av topp 10, f.eks. På 10. plass ligger per nå Fredric Aasbø ("verdensmester i formula drift") med vel 2000 stemmer, mens Storhaug på 1. har 37 000.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:21   #56
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Jeg tillater meg også å legge ved dette fra wikipedia:

"Sommeren 2015 skrev hun en artikkel i Human Rights Service der hun påsto at minst 8 000 av de 10 000 syriske flyktningene som ble foreslått hentet til Norge var IS-sympatisører.[13] Hun hevdet videre at over 80 % av araberne støttet terrorgruppa IS.[13] Påstandene vakte oppsikt og ble imøtegått av flere. Venstres Sveinung Rotevatn tok til orde for å frata HRS statsstøtten.[14] Storhaug tok senere selvkritikk på bakgrunn av påstandene hun fremsatte.[15]"

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 12:50   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da syns jeg i det minste at man kan hedre de frivillige for den straight up fantastiske jobben de har gjort, og omsorgen de har vist, og hvertfall ikke snipe om at de er "blåøyde idealister" slik mrc gjorde.

Enig. Også i RWTN skjønner mange (de fleste?) at man må finne løsninger på sikt som er bærekraftige og forsvarlige, men i påvente av det er vi nødt til å hjelpe dem som står på trappen vår og trenger å komme inn i varmen.


Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg er enig med Storhaug på en del områder, på andre ikke -

Dette er et utsagn som jeg synes er vanskelig å tolke. Storhaug baserer veldig mange av meningene sine på helt feil premisser. Hva betyr det da at du er enig med henne "på en del områder"? Godtar du hennes måte å delta i debatten på? Mener du hun har noe viktig å tilføre diskusjonen?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 13:46   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Jeg er utrolig lei polariseringen når det gjelder dette. Enten er man en egoistisk smårasist eller så er man blåøyd og godtroende, liksom. Det er så fordummende.

Det er vel ikke sånn at selv om man ønsker å hjelpe mange flyktninger og ikke stenge grensene av frykt, så er man blåst for intellekt? Om en blir følelsesmessig engasjert i menneskers lidelse, så betyr ikke det at man ikke samtidig er i stand til å å holde hodet kaldt og se nyanser og praktiske løsninger.

(Ikke til noen spesielt i denne tråden - utblåsning av en mer generell art.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 13:53   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Mener du hun har noe viktig å tilføre diskusjonen?

Jeg synes det er trist, men ikke så overraskende, at Storhaug ligger godt an til årets navn, men mener du at folk som er skeptiske til innvandring "ikke har noe viktig å tilføre diskusjonen?"

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-15, 14:28   #60
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hege Storhaug årets navn?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det er trist, men ikke så overraskende, at Storhaug ligger godt an til årets navn, men mener du at folk som er skeptiske til innvandring "ikke har noe viktig å tilføre diskusjonen?"

Jeg snakket ikke om "folk som er skeptiske til innvandring", jeg spurte spesifikt om Storhaug.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no