Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-15, 16:34   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg blir litt overrasket over at Aftenposten sier at de ikke visste om dette i det hele tatt, når det ligger på åpen profil. Gjør de ikke noe research?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 16:50   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Nei, de har gjort fryktelig dårlig research! Jeg tror ikke de har oversett det med vilje heller, da burde de jo skjønt at det ville bli rabalder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 16:55   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De burde ha gjort mye bedre research, rett og slett. Personlig syns jeg de som dro i gang tiltaket med mat og klær på Tøyen fortjene prisen, framfor vaktene.

Enig, de første jeg hørte om i den forbindelse, var jo Vardøen og co. Jeg vet ikke mye om hva Raja har gjort der, men forstår mange er imponerte over det han har forfektet. Likevel synes jeg det er merkelig at han har ofret egen jobb på dette (mulig andre synes dette er helt kurrant? Jeg tok for gitt at man gjorde slikt i samorden med sin arbeidsgiver), og jeg er også skeptisk med tanke på at han visstnok er omdiskutert i Tøyenmiljøet, herunder at kvinner ikke har kunnet samarbeide med ham pga hans oppførsel.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 17:38   #24
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Jeg har vært engasjert i noe av frivilliggreiene rundt PU, og fulgt mange av FB-gruppene som koordinerte over noen måneder. Jeg var skeptisk til nominasjonen uten at jeg visste noe om homouttalelsene. Samtidig tenker jeg det blir litt voldsomt nå, siden fyren tross alt er en privatperson som ikke har bedt om å bli satt i gapestokk for meningene sine.

...om man må være mot homofili om man er muslim? Nei. Det finnes sterke muslimske stemmer som også er homofile, Irshad Manji er muligens mest kjent. Det finnes selvfølgelig en hel bråte med avslappede muslimer som er omtrent like religiøse som Ola Nordmann flest, og som ikke kunne brydd seg mindre.

Men jeg tror absolutt det er en svært utbredt tankegang at homofili er uforenlig med islam, ja. Det er ikke rart - det var jo slik i de fleste kristenteologiske kretser for bare femten-tjue år siden og er det fremdeles hos veldig mange - men det er slik.

Det er omtrent umulig å være åpen homo og muslim i Oslo, men det har muligens mer med etnisitet og sosioøkonomisk status enn religion å være. Bosniskmuslimsk homo går nok noenlunde greit, sammenlignet med pakistansk eller somalisk, liksom. Og det er rimelig umulig å være homo om man er kristen og fra random afrikansk land sør for Sahara også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-15, 18:37   #25
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Årets osloborger - må man være mot homofili om man er muslim?

Nå står det jo ting i bibelen om homofili. Jeg selv er kristen og jeg lever etter en regel og det er og elske din neste som deg selv. Det er ikke opp til meg og dømme andre det er gud sin oppgave, og jeg tror han faktisk ikke dømmer oss sånn som vi mennesker dømmer hverandre. Jeg tror hvordan vi behandler andre og hvordan vi tenker betyr mere enn hvordan vi alltid lever.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no