Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan blir juleferien i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-20, 16:35   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan blir juleferien i år?

Hos oss pleier de norske besteforeldrene å komme noen dager før jul og reiser videre 2. Eller 3. Juledag hvert år. Sånn at vi blir 6 personer på julaften. Vi pleier å samle storfamilien 1. Juledag, da er vi kanskje 25 stykker. Fra 3. Juledag til over nyttår feirer vi hvert år med vår utenlandske storfamilie.

I år er det tvilsomt om noen av disse vanlige tingene kommer til å finne sted. Jeg tror vi kommer til å være kun oss 4 gjennom både julehelg og nyttårshelg Iår. Vi skal nok kose oss sammen, men tror det kunne vært fint om vi finner på noe sammen i løpet av ferien.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 16:47   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Som vanlig. Vi er uansett bare oss og foreldrene mine bortsett fra julaften. Da drar vi til x og jeg tror svigermor også kommer.
X sin familie har sammenkomst en av juledagene, og tipper de gjennomfører.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:04   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Ensomt , men det tåler vi ett år. Vi skulle vært enten hos svoger (24 sti) eller hos min familie( 14 stk)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:19   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.706
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Det blir ungene, meg og mamma på julaften. Søsken med familie går jeg ikke sett, så resten av juledagene tilbringes nok sammen med barna noen dager og kjæresten med hans barn andre dager.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:19   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi får alle fire ungene hjem til julefeiring. Vi gleder oss enormt.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:21   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Planen er å feire sammen med svigermor og svoger sånn at vi blir seks stk. Alternativet er bare oss fire.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:21   #7
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Søster sitter fast i Danmark og kommer seg nok ikke hjem så da blir vi 3 stk juleaftrn. Og 6 stk 1 juledag

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:36   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi er alltid oss fire, så det blir som vanlig.

Før jul og i romjula blir vi å besøke mine foreldre. Det går nok også sin gang.

Lillebror og samboeren skal komme på besøk, de bor på Østlandet. Det er vel det eneste usikkerhetsmomentet denne jula. Håper det lar seg gjøre for dem å komme oppover.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:46   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi skal egentlig samles hele familien, 12 personer, på julaften. Men vi får se hvordan det blir når det nærmer seg. Vi bor ikke så langt unna hverandre så det går greit å ta ting på sparket.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:47   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Usikker, kommer ann på retningslinjene.
Hvis det blir rom for det, er planen å være hos mine foreldre sammen med mine brødre og deres familier . Forøvrig er vennesamlinger vi pleier å delta på i romjulen avlyst pga Covid-19

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:48   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi pleier å feire julen med bare kjernefamilien. Det blir som vanlig. Besøk av en venn 2. juledag, får vi også til. Pleier deretter å dra til et skiområde for å feire nyttår med venner som også er der. Det utgår.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:50   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

For oss blir julen ganske lik alle andre juler. Vi blir 6 eller 8 på julaften, kjernefamilien og mamma + evt. svigers. Jeg tipper vi samles hos svigers en av juledagene, da blir vi 12 om ungdommene våre har fri og blir med.
Ellers er vi ikke så selskapelige av oss, så vi krysser fingrene fr at skisenteret har åpnet så vi kan nyte romjula på fjellet.
Nyttårsaften består stort sett av bringing og henting av ungdommer på fest. Mulig det blir festligheter på dem i år også, men i så fall blir det med få utvalgte venner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:55   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi reiser til svigerforeldrene mine og skal feire jul der. Det er ikke noe som tilsier at det ikke skal kunne la seg gjennomføre. Spørsmålet er vel mer om mannens søster m/fam kan være sammen med oss på julaften. Det vil være i strid med anbefalingene antallsmessig, men ikke forbudt, slik bestemmelsene er nå. Vil vil eventuelt bli 12 personer totalt. Hvis vi er hos svigers vil de ha besøk av 10 personer fra to husstander. Hvis vi er hos min svigerinne vil de ha besøk av 7 personer, oss fem pluss foreldrene.

Sunn fornuft sier at det ikke er noen grunn til å la det være, når vi først har reist dit. Mannens søster bor på samme gård som svigerforeldrene mine, i et hus rett over tunet. De er nærkontakter som treffes flere ganger i uka. Ungene mine vil uansett være mye sammen med søskenbarna i den perioden vi er der, så alle vil være i kontakt med alle på ett eller annet tidspunkt. Om vi alle er samlet julaften eller ikke har liten betydning fra eller til, så lenge det er de samme tre husstandene. Her i byen er det veldig lite smitte om dagen, der hvor de bor er det ingenting. I tillegg er vi muligens immune.

Så vi holder oss til loven, og vanligvis også anbefalingene, men denne gangen kan det hende vi tøyer anbefalingene noe.

Hvis noen blir syke, eller utviklingen av smittesituasjonen tilsier noe annet, så drar vi ikke, da feirer vi hjemme, som vi har gjort alle andre år. Og inviterer svigerforeldrene mine hit til romjul og nyttår.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 17:58   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi blir 8-10 her hos oss på julaften. Dvs. oss, barn, barnebarn, Mutter'n, Broder'n og svigersønn. Vi er kohorten til vanlig også. Etter det blir det mest bare Helten og meg og besøk til Mutter'n og pakking.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:05   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Jeg skal jobbe julen, men skal være noe sammen med søster m/fam og pappa innimellom slagene dersom ikke reglene endrer seg og blir strengere. Har fri nyttår men ingen planer. Får ta det på sparket ellers blir jeg hjemme alene eller melder meg frivillig på jobb.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:10   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi skal i utgangspunktet til mine foreldre og feire jul der. Blir da 6 stk. Det årlige storfamilieselskapet utgår da.

Nyttår er tanken å feire med svigers og svogers, da blir vi 11 stk, så det er ikke sikkert det går.

Uansett så vil vi ha en klar plan B som innebærer bare oss hjemme hos oss selv. Foreldrene mine er litt ekstra utsatt med tanke på smitte, og jeg drar ikke dit med mindre jeg er helt trygg på at vi er friske.


Sist redigert av Timar : 26-11-20 kl 19:11.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:13   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.266
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Vi blir oss 5 her hjemme.

Og hvis xen til sambo vil, så kommer hun. Hun er iallefall hjertlig velkommen.

Hvis bror + kone ikke kommer seg til Sarpsborg pga korona-restriksjoner, så kommer de.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:17   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Her er det litt forskjellig fra år til år, men vi har oftere besøk enn at vi ikke har det. Fra mine eller mannens foreldre.

I år blir det bare oss.

I romjula har vi ofte enten besøk eller reiser til mannens slekt for nyttårsfeiring. Det gjør vi ikke i år. Nyttår har vi av og til feiret med søsters med ganske stor ståhei, de årene vi er på hytta, det blir det jo ikke i år, tenker jeg.

Så i år blir vi hjemme på julaften, og på hytta romjul og nyttår.

Eldste får ta med kjæresten på hytta, da, det er da noe. Hun kan berge oss fra å ikke gå helt i frø av alt kjernefamiliesamværet.


(EDIT: Vi kunne jo sånn med tanke på begrensninger, hatt pappa og mamma her, men pappa har kreft og vi bor i Oslo, så... Og svigers kunne sikkert kommet, men det blir også reising, og de var her i fjor. Og vi kunne reist til Ålesund for nyttår, men det er unødig reising og det ville blitt masse store familieselskaper og "det er jo bare gamle som dør og her har vi jo ingen smitte!" og det ORKER jeg ikke. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:26   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.876
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

Ikke så stor forskjell her heller. Vi er en liten familie, så store familieselskap er uansett ikke greia. Regner med at det bare blir oss tre pluss moren min og svigerfar på julaften. Den store forskjellen ligger i at vi ikke får reist til Spania som planlagt. Det er kjipt Mulig vi tar en tur på hytta i romjulen - dersom det er snø.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-20, 18:46   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan blir juleferien i år ?

I år skal jeg og ungene til broren min og familien. Mamma kommer og dit. Så vi blir 8. Vi bor alle i gangavstand til hverandre, så vi er fleksible om det kommer nye regler eller noen blir syke.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no