Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gir du frisøren frie hender?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 14:14   #61
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg gir stort sett alltid frisøren frie hender, men synes ofte hun er litt kjedelig. Jeg tror jo at en frisør skal juble og få ut all sin kreativitet når hun får holde på som hun vil, og blir skuffet når jeg går derfra med omtrent samme frisyre som jeg har gjort de siste fjorten gangene...

Øh.....bytt frisør???

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 16:36   #62
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Nei, jeg er så sjelden hos frisør så jeg har med bilde av sånn jeg vil ha det. Kunne ønske at jeg var tøffere og klippet meg i en kuul kort frisyre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 16:44   #63
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg har alltid hatt faste frisører, minus et og annet krumspring. Siden jeg var femten har jeg hatt... *teller* seks stykker. De har alle fått frie tøyler. Hun jeg har nå, er skikkelig superflink, og vet akkurat hva som passer meg. Hun får bestemme selv. I forrige uke kom jeg ut med rød lugg, jeg skulle jo på julebord, må vite.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 16:46   #64
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Ja, de får frie hender og jeg er aldri misfornøyd. De er jo ekspertene og ser dermed hva som vil passe meg, dessuten vet jeg at resultatet blir bra. De gjør seg veldig flid når de får frie hender.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 17:21   #65
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Opprinnelig lagt inn av Hilda, her.

Frie hender

Nei, jeg er så nøye på håret mitt når det kommer til det.
Sist jeg ba frisøren gjøre hva hun ville, så jeg ikke ut på håret. Og det er sikkert 6 år siden.
Når jeg går til frisøren er jeg sikkert super irriterende, for jeg vet nøyaktig hvordan håret mitt skal klippes å farges
Jeg kler heller ikke "frisyrer", har langt hår med gradering , og det skal forbli sånn enn så lenge.


Jeg er ganske så nazi med hvordan håret skal klippes.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:09   #66
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Hadde fast frisør i mange år. Først en, så en annen. De var fantastisk flinke, så det var ingen grunn til å ikke la dem få frie tøyler. Det var så deilig! Bare sette seg i stolen, og gå ut fornøyd.

Sjokket var derfor stort, da frisøren min flyttet og jeg tenkte det var praktisk å bytte salong samtidig. Etter endel misslykkede frisørbesøk, skjønte jeg at det er IKKE lurt å gi hvem som helst frie tøyler. I allefall hvis man vil ha litt stil på håret... Jeg kom bare ut igjen med en litt lenger variant av det jeg egentlig hadde, og til slutt så det ut som om jeg ikke pleide å gå til frisøren i det hele tatt. Utrolig mange talentløse frisører!!

Nå har jeg endelig funnet en som har litt forståelse for meg og mitt hår... Selv om det ikke blir like bra som med mine gamle frisøerer, så er det til å leve med

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:04   #67
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Det avhenger litt av frisøren, for jeg har vært veldig uheldig med det noen ganger. Der jeg går nå er imidlertid alle flinke, så da ber jeg dem om råd og lar dem stort sett utføre det de foreslår. Nå er det ikke de ville endringene hver gang, så det har gått finfint. Noe som minner meg på at jeg trenger en klipp...

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:59   #68
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Øh.....bytt frisør???

Men det gjør jeg da. Har vært innom 5-6 frisører de siste årene. En gang så absolutt ingen at jeg hadde klippet meg.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 20:22   #69
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jepp, med varierende hell. Hele poenget først og fremst er å få frisøren til å skjønne at jeg virkelig mener det når jeg sier at de har totalt frie tøyler og deretter få de til å forstå at jeg ikke bryr meg om hvor mye som blir klippet. De har en tendens til å tro at når man har langt hår så vil man ha det så langt som mulig så lenge som mulig. Jeg har endelig funnet en frisør som er skikkelig god og som selv er av den oppfatning at han vet bedre enn meg. Så de få gangene jeg forsøker å si noe om at jeg har tenkt på ditt eller datt, så ser han på meg og sier mmmmhmmmmm, åja, jeg hører hva du sier ... men det kommer ikke til å bli noe bra til deg - og så klipper han meg uten å ta hensyn til noe av det jeg har sagt og så blir jeg kjempefin og utrolig fornøyd.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:45   #70
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg får ikke frem til frisøren min at jeg vil se kul ut. Jeg går inn, sier at jeg vil bli stilig og helt anderledes. Hver eneste gang kommer jeg ut som en gammel tante; med en frisyre jeg aldri klarer å reprodusere (og som jeg ikke er riktig sikker på om bør reproduseres).

Jeg mistenker at jeg rett og slett ser for streit ut til at de tør finne på noen skikkelige krumspring.

Jeg fant endelig en sånn frisør i fjor. Hun er et unikum. Og etter at hun hadde bleket håret mitt og klippet det til nyåret i fjor fikk jeg komplimenter hver dag i flere uker etterpå. Det var gøy, ja! Savner henne nå som jeg bor et annet sted, men fikk time der nå i juleferien. Fortsatt veldig fornøyd!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 22:51   #71
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Har vært hos frisør 2 ganger siden konfirmasjonen og de har fått ganske frie tøyler. Første gang klippet hun av 15 cm (spurte først da, måtte overtales litt der) og hun blandet farge som hun følte passet. Andre gangen var det hos en av de andre ansatte som ikke har så mange år på baken og hun var ikke fullt så villig til å ta alle avgjørelser gitt.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 21:52   #72
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg liker litt forandring på håret og finnes ikke redd for klipp og farge, så jeg kan glatt gi frisøren frie tøyler.

Litt modifikasjoner hva lengden angår kanskje.. Kler ikke kort hår i det hele tatt nemlig!

Nå har jeg siste 1 1/2 året gått til ei som er lærling! Det er genialt Jeg sitter modell og får klipp og designfarge helt gratis
Nå skal hun opp til svennebrev i januar da, så etter det blir det nok til at jeg må frem med lommeboken igjen etter frisøsbesøket..

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 18:02   #73
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg gjør alltid det.
Har tilgode å bli misfornøyd annet enn på våg frisør, aldri dit igjen.

  Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 13:10   #74
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Jeg skvetter fortsatt når jeg ser overskriften her.

Hvorfor i ALLE DAGER skulle en (mer eller mindre tilfeldig) frisør bestemme hvordan jeg skal se ut på håret? Tenk om jeg kom til en som likte sånn Cruelle De Ville-sveis med bleket utenpå og svart under?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 15:12   #75
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

njaaaa.. Det gjør jeg nok ikke. Jeg spør de hva de ville gjort, også jobber vi oss fra det punktet. Frie tøyler ender gjerne med en farge som jeg ikke liker evnt striper som koster det hvite ut av øyet, og en oppklipp ( for jeg må jo ha voluuum ) som ser helt heselig ut etter en stund.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 18:25   #76
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du frisøren frie hender?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg ser an frisøren først. Virker frisøren dyktig og sikker i det han/hun gjør, så sier jeg gjerne "Gjør hva du vil". Virker frisøren usikker og fomlete så blir jeg sjelden fornøyd etter klipp. De beste frisørene er menn synes jeg!

Det er også min erfaring. Menn blir frisører fordi de "brenner for det", mange jenter velger frisørlinjen uten at de nødvendigvis er så veldig kreative eller flinke, det blir enten det eller helse og sosial. Generaliserer veldig nå, men jeg har uten unntak alltid vært fornøyd de gangene jeg har klippet meg hos en mann.

Jeg lar frisøren få delvis fri hender, dvs at han ikke får klippe det kort hvis jeg vil ha det langt, eller plutselig klippe lugg, men ellers får han frie hender. (Det var kanskje ikke så mye frihet der, når jeg tenker meg om? )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no