Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innreise USA Apis/ESTA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-13, 22:10   #1
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Innreise USA Apis/ESTA

Vi skal til New York neste uke Jeg har aldri vært over dammen før og gleder meg veldig!

I den anledning driver jeg og fyller ut Apis og ESTA. ESTA er innvilget, men jeg står litt fast på Apis-utfyllingen. Et stykke nedi der skal en oppgi Visum/Redress dokument med nr., utstedelsesdato og hvor det er utstedt. Man får valget mellom visa, redress number eller known passenger number. Hva krysser jeg av her? ESTA er jo ikke et visum (og hvis det skal stå som visum, hva skriver man som utstedelsessted når det er søkt på internett??)

Ellers har vi nye pass, fly, hotell, billetter til intet mindre enn tre musicals og bordbestilling på Modern og Spice Market. Jeg har fått tilsendt gatekart på MMS der alle strategiske shoppingsteder er avmerket og skal ta med mål av barnas føtter så de får sine høyt ønskede Converse og nye joggesko.

Jeg har for øvrig skrevet liste over steder vi skal se og ting vi skal gjøre, men det aner meg at Ting Tar Tid i NY. Tips til smarte trekk for å få mest mulig ut av turen mottas med takk! (Og ja, jeg har skjønt at første morgenen er tida for å se attraksjoner der det er lange køer siden vi kommer til å våkne før fuglene fiser.)

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:37   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.060
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Nå husker jeg ikke hvordan det ser ut...
Kan du klare å kopiere skjemaet tror du? Jeg har jo fyllt de der ut 1000 ganger så jeg burde huske, men tydeligvis ikke.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:38   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.060
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Og jeg er misunnelig. Jeg har sykt lyst til å reise til NY. Selv om hjertet mitt er i Texas da.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:42   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Har prøvd å kopiere skjemaet, men får ikke med valgene (står i første innlegget):


Etternavn

Fornavn

Mellomnavn

Kjønn

Fødselsdato (mm/dd/yyyy)
/ /
Nasjonalitet

Type reisedokument

Hvilket land har utstedt reisedokumentet

Reisedokumentnummer

Reisedokuments utløpsdato (mm/dd/yyyy)
/ /

Visum/Redress dokument

Visum/Redress nummer

Hvor er visumet utstedt (sted)

Når er visumet utstedt (mm/dd/yyyy)
/ /
Hvilket land er visumet gyldig for

Fødselssted

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:46   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.060
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Ok, jeg er blank. Kan ikke si jeg har fyllt ut dette tror jeg...
Jeg fyller ut ESTA og et kort hvor jeg må fylle ut flightnr, hvilken by som var den siste jeg var i pluss passnr osv. (I tillegg til om jeg har med meg spiselige ting, hvor mye penger osv.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:50   #6
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ok, jeg er blank. Kan ikke si jeg har fyllt ut dette tror jeg...
Jeg fyller ut ESTA og et kort hvor jeg må fylle ut flightnr, hvilken by som var den siste jeg var i pluss passnr osv. (I tillegg til om jeg har med meg spiselige ting, hvor mye penger osv.)

Jeg vet ikke når man begynte med dette skjemaet (heter secure flight og APIS), du blir bedt om å fylle det ut når du bestiller flybillett. Det er på flere sider, man må også fylle ut hotell, flightnr, passnr. og diverse annet. De spør igrunnen om mye når man skal til USA....

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:54   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Dette står å lese på Norwegian sine sider:

Sitat:

Redress nummer er et referansenummer utstedt av US Department of Homeland Security (DHS) til reisende som tidligere har opplevd vanskeligheter ved innreise til USA.


På SAS sine sider:

Sitat:

Et “redressnummer” er et nummer som kan tildeles en person, for å ikke bli forvekslet med for eksempel terror-mistenkte som har samme eller et lignende navn.

Så dersom du ikke har forvekslende likt navn eller er ved utseende lik en terrorist eller ettersøkt person trenger du ikke å fylle ut dette.Uten sammenligning, men dersom du f.eks. har ett heldekkende plagg over ansikt, f.eks. burka bør du også anskaffe dette.

Dette er forøvrig et nytt punkt, aldri sett dette før på skjemaet.

God tur!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 29-04-13 kl 23:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:01   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.060
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Jeg vet ikke når man begynte med dette skjemaet (heter secure flight og APIS), du blir bedt om å fylle det ut når du bestiller flybillett. Det er på flere sider, man må også fylle ut hotell, flightnr, passnr. og diverse annet. De spør igrunnen om mye når man skal til USA....

Det er sikkert. Det er nr før de spør om hva du spiste til middag dagen før og om du hadde sex 12 timer innen avreise.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:11   #9
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Ja, det med redress number skjønte jeg at jeg ikke hadde/skulle fylle ut. (Selv om passbildet mitt kan skremme vannet av hvem som helst, jeg ser ikke ut som en man kødder med for å si det sånn...!)
Det var det om jeg måtte fylle ut for visum med ESTA nr jeg lurte på. ESTA er jo ikke visum, og har ikke et utstedelsessted siden det er gjort på nettet.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:12   #10
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det er sikkert. Det er nr før de spør om hva du spiste til middag dagen før og om du hadde sex 12 timer innen avreise.

Det er i det minste spørsmål jeg er i stand til å svare på

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:16   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.060
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Det er i det minste spørsmål jeg er i stand til å svare på

Sant nok!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:16   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Ja, det med redress number skjønte jeg at jeg ikke hadde/skulle fylle ut. (Selv om passbildet mitt kan skremme vannet av hvem som helst, jeg ser ikke ut som en man kødder med for å si det sånn...!)
Det var det om jeg måtte fylle ut for visum med ESTA nr jeg lurte på. ESTA er jo ikke visum, og har ikke et utstedelsessted siden det er gjort på nettet.

Statsborgere fra enkelte land må til ambasaden å få visum, du trenger ikke det så lenge du er norsk statsborger med norskt pass. Du skal ikke fylle ut dette mener jeg.
Men reisedokumentnummer har du?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:24   #13
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Statsborgere fra enkelte land må til ambasaden å få visum, du trenger ikke det så lenge du er norsk statsborger med norskt pass. Du skal ikke fylle ut dette mener jeg.
Men reisedokumentnummer har du?

Jeg fylte ut passnr på reisedokument. Håper det er riktig. Man skulle fylle ut land og utløpsdato på reisedokumentet, og slikt har man jo ikke på en flybillett. Referansenr på billett er fylt ut på første side av dette dokumentet for øvrig, også flightnr er oppgitt.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:50   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Det er bare Esta du fyller ut før du reiser altså! God tur!!
Vi drar om 45 dager!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 00:27   #15
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Du trenger bare å fylle ut det som er markert med *, dvs. navn, fødselsdato, nasjonalitet og adressen du skal bo på første natten. Du kan fylle ut passnummer, flightnummer etc. hvis du vil. Jeg har ikke gjort det da jeg ikke vil gi ut mer info enn de spør om. Det holder med fingeravtrykk og bilde i immigrasjonskontrollen!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 06:39   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Det er et skjema du ikke skal fylle ut. Det har i hvert fall aldri jeg gjort, og det er bare noen uker siden sist jeg var iUSA. Du får et skjema ombord på flyet, hvor du fyller ut flight nr og adressen og sånt. Det er bare ESTA du trenger å gjøre før avreise.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 07:35   #17
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Ok, men det er rart. Det står at man må fylle det ut innen 72 t før avreise, ellers får man ikke kommet seg på flyet. Hvis du googler skjemaets navn, kommer det opp allverdens flyselskap der det står at det må fylles ut. Det står temmelig ettertrykkelig på SAS sine sider om USA-innreise også. De poengterer at man må ha med navn, kjønn, adr. første natta i USA, men det spørres om mer. Jeg mener å huske at alle felter var obligatoriske, men skal ikke si det for sikkert. Det var vel på ESTA skjemaet det var en del frivillig utfylling såvidt jeg husker. :blir sprø av papirer:

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 07:46   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Jeg har fylt ut APIS de siste 3 årene vi har reist til USA og det står at det skal leveres 72 t før. Bestiller man igjennom reisebyrå tror jeg de ordner det for en.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 08:10   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Jeg fylte ut vaart i gaar kveld, saa dette kan jeg. Jeg snakket til og med med en dame fra Lufthansa paa telefonen mens jeg fylte inn for det ble noe kröll.

Here you go:



Etternavn - enkeltpenkelt men pass paa skrivemaaten, at det er likt passet

Fornavn - se over

Mellomnavn - se over

Kjønn - det klarer du vel

Fødselsdato (mm/dd/yyyy) - piece of cake, men husk at maaneden skrives för datoen, men jeg tror det staar maanedsnavn der du fyller inn online, saa no problem.

/ /
Nasjonalitet - norsk (hvis du er norsk)

Type reisedokument - pass

Hvilket land har utstedt reisedokumentet - Norge hvis du har norsk pass

Reisedokumentnummer - passnummer

Reisedokuments utløpsdato (mm/dd/yyyy) - utlöpsdato for passet
/ /

Visum/Redress dokument - du fyller ikke inn noe naar det gjelder visum hvis du har ESTA

Visum/Redress nummer - se over

Hvor er visumet utstedt (sted) - se over

Når er visumet utstedt (mm/dd/yyyy) - se over
/ /
Hvilket land er visumet gyldig for - se over

Fødselssted - Norge (hvis du er födt i Norge)


Sist redigert av liefje : 30-04-13 kl 08:17.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 08:35   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innreise USA Apis/ESTA

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Det er et skjema du ikke skal fylle ut. Det har i hvert fall aldri jeg gjort, og det er bare noen uker siden sist jeg var iUSA. Du får et skjema ombord på flyet, hvor du fyller ut flight nr og adressen og sånt. Det er bare ESTA du trenger å gjøre før avreise.

I følge infoen på SAS så skal man oppgi adresse mm. første natten senest minst 72 timer før avreise.

Man får også et skjema utdelt på flyet. Det er det hvor man krysser av om man har med seg verdier inn i landet, matvarer, jord på skoene etc. Dette vises i immigransjkontrollen for stempling og så samles det in av en eller anne (husker ikke helt) etterpå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no