Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 09:44   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Til storesøster laget jeg all maten selv, moste grønnsaker, kjøtt/fisk, urter og litt kraft. Konsistensen var litt grovere og tørrere enn det man får kjøpt i butikken, og det elsket hun. Hun spiste vel aldri mer enn maks. 1 teskje kjøpemat.

Lillebror derimot vil bare ha kjøpemiddag fra glass. Jeg begynner å lure om det har noe med konsistensen å gjøre. Glassmiddagen er jo gjerne velig kremete i konsistensen, og det får jeg ikke til når jeg lager det selv. Han liker også vår middag, når vi har saus. Men han er så liten at det er sjelden at vi har mat som han også kan få.

Jeg har veldig lyst å lage maten selv og vil helst ikke fôre han med ferdigmat, så jeg blir veldig glad hvis noen har tips om hvordan jeg kan få konsistensen tilnærmet lik ferdigmaten.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:54   #2
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Ha i mer av kraften du har kokt det i før du moser maten. Kanskje en ekstra klatt smør eller olje i? Det tror jeg vi hadde i til Pandaen uten at jeg husker det helt sikkert.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:55   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Jeg brukte av og til bygg-gryn, det gav liksom en seigere konsistens, mer lik kjøpematen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:57   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

:noterer alle tips:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:14   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Jeg brukte en sånn:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:18   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Ha i mer av kraften du har kokt det i før du moser maten. Kanskje en ekstra klatt smør eller olje i? Det tror jeg vi hadde i til Pandaen uten at jeg husker det helt sikkert.

Signerer. Litt mer smør eller olje og litt mer kraft, så blir det veldig bra!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:38   #7
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Jeg hadde i litt smør eller olje og kjørte alt i foodprossesoren.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:59   #8
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Jeg brukte morsmelk som jeg hadde pumpet i all middagen til Mahias. Det virker visstnok også forebyggende mot matallergier. regner med å gjøre det samme til Hannah når jeg begynner å lage mat til henne.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:43   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Jeg synes det blir rimelig glatt med stavmikseren. Er det en sånn du bruker? Hvis ikke kan det være verdt å prøve.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:34   #10
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Tusen takk for alle svar. Vi har gitt opp babymatprosjektet. Nå spiser han maten vi spiser, han liker nemlig plutselig å tygge store biter. Jeg må innrømme at jeg sikkert burde passet litt mer på hva slags mat han er for liten til å spise, men det virker som han både liker og ikke minst tåler alt han får.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:40   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et spørsmål om hjemmelaget babymat

Vi gikk også mye kjappere over på vår middag til lillesøster enn vi gjorde til storebror. Hun likte bare middagsglass for seks måneder, alt annet brakk hun seg av. Men kom igjen når hun fikk potetbiter, pasta, gulerøtter, kjøttbiter etc. Da gikk det nedpå på høykant. Og så greie middagene ble etter det. Hun får også spise det meste selv, vi hjelper til dersom vi ser at hun sliter. Hun griser mye, selvsagt, men så får jeg heller vaske litt ekstra klær.

Jeg har vært forsiktig med saltet, det er det eneste jeg ikke ville at hun skulle ha for mye av, samt fisk (vi er litt utsatt for allergi). Alt annet har hun fått akkurat som hun har ønsket. Det morsomste har vært å få spise ris med fingrene, stor underholdning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no