Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 21:02   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dressen er sikkert skikkelig søt, men jeg er så redd for hetta. At den skal henge igjen osv

Ja, om det er mindre barn så skjønner jeg jo det. Men hun er 4 år så jeg går ikke rundt og er redd for det nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:03   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Teo: på H&M nettbutikken fant jeg denne:

Hvis det er sånn du tenker på?

Ja, det akkurat den typen bukser jeg tenker på. Jeg har vært på to H&M her i Trondheim uten å finne noe, men takk for tipset. Jeg får gjøre et nytt forsøk.

Kikki: i så fall har jeg nok bare vært uheldig med utvalget her. Takk for tips.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:03   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ellers så tenker jeg om jentenes garderobe at den reflekterer vår på mange måter, noe dyrt, noe billig, noe pent, noe praktisk, noe kult osv.
Derfor steiler jeg egentlig ikke av en Dior body heller, hvis man selv går rundt i slike merker har man sikkert råd til å kjøpe en til barnet sitt også. Jeg hadde nok ikke lagt merke til det, men slikt får folk styre sjøl. Den så iallefall alt for ordinær ut til å gå i kategorien fjollete.


Forsåvidt enig, men voksne som kjøper Dior har vel planer om å bruke plagget en stund. Det blir en investering. Man investerer liksom ikke i en body, da. Mener nå jeg..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:05   #84
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, om det er mindre barn så skjønner jeg jo det. Men hun er 4 år så jeg går ikke rundt og er redd for det nå.

Jeg synes det er enda viktigere med hetteløse klær nå enn da hun var to. (Hun er fem år.) Det er nå hun hopper fra trær og andre steder der hetten kan henge fast. Da hun var to var hun langt tryggere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:06   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når det gjelder komfort på småbarnstøy, så synes jeg det er veldig synd at selebukser åpenbart ikke er moderne lenger. Jeg synes selebukser er langt det beste til et barn som akkurat har lært å gå: strammer ikke over magen og glipper ikke, men så vidt jeg kan se av barneklesbutikkene, så skal det være bukser med strikk i livet nå for tiden, og det synes jeg altså er synd.


Jeg har veldig, veldig slanke barn, for å si det mildt. Selebukser er det eneste de har gått i. Jeg har jaktet på selebukser til fireårsalderen. Det er umulig å finne. Det er ikke så kult, verken for babyer eller store barn, å gå med bukser med regulerbart liv som er så stramme at knappene gnager seg inn i siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:08   #86
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Jeg synes det ser skikkelig pussig ut når større unger (1-2 år) er kledd i lyserosa eller kjempelyseblå klær, da gjerne med body med blondekrage under.

Jeg er ingen fan av kamuflasje-klær eller gensre/jakker med hetter ei heller matrosdressen. Jeg er definitivt ingen matrosmamma. :nope:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:09   #87
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er enda viktigere med hetteløse klær nå enn da hun var to. (Hun er fem år.) Det er nå hun hopper fra trær og andre steder der hetten kan henge fast. Da hun var to var hun langt tryggere.

Huff ja, du sier noe der. Men det er jo hetter på de fleste jakkene hennes også, og på regntøyet, og det er jo det hun har på seg ute når hun evt. klatrer i disse trærne. Jeg får bare prøve å ikke tenke på det, det går nok bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:10   #88
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Forsåvidt enig, men voksne som kjøper Dior har vel planer om å bruke plagget en stund. Det blir en investering. Man investerer liksom ikke i en body, da. Mener nå jeg..

Økonomen i meg, selv om den er fryktelig liten, klarer ikke å se at klær noensinne vil bli en investering Står det på pengene kan man uansett gjøre det langt billigere enn Dior, uansett hvor lenge man skal bruke det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:12   #89
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Økonomen i meg, selv om den er fryktelig liten, klarer ikke å se at klær noensinne vil bli en investering Står det på pengene kan man uansett gjøre det langt billigere enn Dior, uansett hvor lenge man skal bruke det.

Ja, jeg har jo ikke akkurat mye fra Dior, jeg heller, men enkelte plagg (type goretexjakke etc) vil jeg nok kalle en investering.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:12   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Huff ja, du sier noe der. Men det er jo hetter på de fleste jakkene hennes også, og på regntøyet, og det er jo det hun har på seg ute når hun evt. klatrer i disse trærne. Jeg får bare prøve å ikke tenke på det, det går nok bra.

Hetter på regntøy og dresser skal være laget slik at det løsner hvis barnet henger fast i noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:13   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Ja det gjør de jo, sjekket alle jakkene hennes nå. Alle har knapper eller borrelås på hetten. Det var nå iallfall godt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:15   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Huff ja, du sier noe der. Men det er jo hetter på de fleste jakkene hennes også, og på regntøyet, og det er jo det hun har på seg ute når hun evt. klatrer i disse trærne. Jeg får bare prøve å ikke tenke på det, det går nok bra.

Ytterklærne har vel løse hetter som løsner hvis hun skulle henge fast i dem?

Jeg er heller ingen fan av faste hetter og har et svare strev hver høst med å finne tynne bomullsjakker uten.

Ang. dyre klær til barn, jeg har en god del ganske mye dyrere klær enn lille B, men det er snakk om klær jeg kan bruke i flere år, kanskje til og med flere tiår. Jeg vil absolutt påstå at det er mer økonomisk forsvarlig enn en body til rundt tusenlappen som brukes i en måned.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:16   #93
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/ stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er forresten fjollete å ikke tåle at barna skal søle, leke eller gjøre vanlige barneting fordi de har på "fine" klær. Da må man kikke litt nærmere på prioriteringene sine.

(og så synes jeg at det er fjollete å synes at andre har på barna sine fjollete klær, så lenge ungene ikke blir hemmet av de.)


Veldig enig med deg her, alfaCharlie!

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:17   #94
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, jeg har jo ikke akkurat mye fra Dior, jeg heller, men enkelte plagg (type goretexjakke etc) vil jeg nok kalle en investering.

Ja, brukstøy av den typen kan kanskje gå Må bare påpeke at jeg ikke har noe fra Dior jeg heller. Er litt glad i å se på moter, handler noe, men ikke altfor dyrt. Dior eller Versace kommer jeg aldri til å like, alt for glorete. Beklager, dette ble total avsporing, tilbake til diskusjonen!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:18   #95
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

-klær som ikkje tåler vanlig bruk og vask
-høge hælar på jenters finsko
-dødninghovud, våpen el.l. på klær
-kamuflasjemønster uansett farge

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:19   #96
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Her er jeg skyldig i mye gitt.

Jeg liker ikke smykker på små barn til hverdags. Spesielt fordi det faktisk representerer en kvelningsfare ved lek. Til selskapsbruk er det noe annet.

Jeg liker ikke kjoler som ser ut som utkledningsklær, masse tyll applikasjoner og stæsj. Men jeg liker pene klassiske kjoler, pensko (også lakk). Kåpe synes jeg er et praktisk plagg, men ikke til og fra barnehage akkurat.

Vi har til og med en matroskjole. Om en en litt anderledes fasong.

Dongribukser foretrekker jenta mi ofte, og nå arvet hun en snekkerbukse og synes det er stas også. Vi har fått noen treningsdrakter også. Bruker dem til og fra turn osv.

Ting jeg absolutt ikke liker er

Sexy klær til små barn. Korte topper og miniskjørt osv. Bikini til 4 åringer, høye heler og hull i ørene. Kjeder osv kun til selskapsbruk. Babyparfyme er vel det mest fjollete jeg har hørt om.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:24   #97
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det fins mange myke gode klær som ikke er joggebukser! :likerikkejoggebukser_menlikermykeklær:

Ja. Min yngste på 2 år har olabukser, cordfløyelsbukser og bomullsbukser som er myke og fine å ha på seg.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Dødningehodesaker er et stort must for Oliver på fire år...det er jo Kaptein Sabeltann saker

Ja, nemlig! Eldstemann har sko med dødningehoder - og det er ikke akkurat et fashionstatement fra mor... Det er sjikkli TØFT, synes han. Og han skal jo også få glede seg over å ha noen plagg han selv har valgt. Synes ikke spidermanngenseren hans er en estetisk nytelse heller - men gutten stråler jo av lykke når han får ha den på seg!

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har veldig, veldig slanke barn, for å si det mildt. Selebukser er det eneste de har gått i. Jeg har jaktet på selebukser til fireårsalderen. Det er umulig å finne. Det er ikke så kult, verken for babyer eller store barn, å gå med bukser med regulerbart liv som er så stramme at knappene gnager seg inn i siden.

Takk gud for regulerbare bukser! Mine barn er tynne, og hadde det ikke vært for regulerbare bukser, hadde vi vært ille ute. de gnager vel ikke når man strammer de så de passer?!

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg synes det ser skikkelig pussig ut når større unger (1-2 år) er kledd i lyserosa eller kjempelyseblå klær

Heh? Må gutter som har rundet ett slutte med lyseblå klær? Lyseblått er en fin farge - spesielt i kombinasjon med beige og brun.


Ellers er jeg for ull og praktiske klær til hverdags og penklær til fest.
Hver dag skal da ikke være en hverdag - så alle bursdager er en gylden anledning til å ikle guttene penbukser (gjerne cord/tweed), skjorte og vest/v-genser.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:31   #98
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Er litt snakkesalig i dag, og må bare føye til at får jeg en gutt noengang skal jeg kjøpe sånn bodysuit. En skikkelig retromønstret en
Kul tråd dette

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:33   #99
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Den bør kanskje ikke leses dersom man er veldig opptatt av hva andre mener - ikke mye som er akseptert her etterhvert...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:33   #100
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?

Jeg kan ikke fordra dødningehoder, kamuflasjemønster, flammer og svære trykk på klær. Særlig ikke kommersielle figurer. Irriterer meg at det alltid må være med enten et dødningehode, en flamme eller et mikkemus-hode på ellers fine klær fra HM.

Jeg synes heller at snekkerbukser på barn over 2 år er noe fint. Det samme gjelder for bløtkakekjoler og alt for mye rosa prinsessestæsj. Øredobber, høye hæler og upraktiske klær på småbarn gjør meg trist.

Jeg har akkurat oppdaget dongeribuksenes fantastiske egenskaper når man har et høyt-og-lavt-barn. Ikke rives de i stykker når man klatrer på gjerder. Ikke må de vaskes bare barnet har rullet et par runder i sandkassa, og jammen sitter de ikke på også når man åler seg inn under og frem igjen også!

Til jul hadde ztjerna stripete dressbukse med vest og sløyfe, han synes han var kjempefin og det gjorde jeg også

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no