Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kommer til å savne Lidl!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-08, 16:09   #1
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Kommer til å savne Lidl!

Lidl er jo kjøpt opp av Rema 1000 og 1. mai er det slutt. Jeg kommer virkelig til å savne den butikken. Kommer spesielt til å savne potetstappen, grønnsaksbuljongen, hvitløksbaguettene, chiliespekepølsa, cheddarosten..... ja, masse egentlig.....

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:15   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Jeg kommer også til å savne endel derfra. Spesielt chili-fetaosten som jeg ikke har sett andre steder, den italienske skivede osten min mann elsker og billig frossen laks og torsk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:16   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her forsvant Lidl for lenge siden og jeg kan ikke si jeg savner det i det hele tatt. Jeg foretrekker å handle på butikker med godt utvalg i økologiske varer hvor man også kan handle alt på ett sted. Disse kriteriene oppfylte ikke Lidl på noe vis.

Her hadde vi Ultra og Lidl nesten vegg-i-vegg. Praktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:19   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Chili-fetaosten er utrolig god ja. Perfekt i pastasalat...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:21   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Ja det er den beste fetaosten jeg noensinne har smakt! Faen at de ikke selger den andre steder, jeg blir helt satt ut av tanken på å ikke få smake den mer?!

Men potetmos? Det lager jeg alltid fra bunnen av, posepotetmos smaker jo blæh og inneholder masse dritt. Går nesten like raskt å lage det av poteter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:25   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Aner ikke, jeg kjøpte det jeg likte der. :upolitisk korrekt:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:25   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Vi har boikottet kjeden siden den kom og har nå en ting mindre å boikotte. :fornøyd:

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:27   #8
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Det minnet meg på at vi må stikke innom der i morgen og se om de fortsatt har sånne gode sjokoladeegg med kremfyll.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:32   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Har vært på Lidl engang og kommer ikke til å savne den.
Kjøpte bl.a kjøttdeig der og det er det værste mølet jeg noen gang har kjøpt/spist :æsj:
Rotete var der også.
Fikk litt sånn lagersalgvibber.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:38   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Jeg tror nok jeg vil overleve tapet.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:41   #11
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Jeg har aldri hatt sansen for Lidl, og synes ikke det er noe stort tap akkurat.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:50   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Det er trist de norske aktørene skal få styre hele matvare markedet alene uten konkurranse. Jeg ønsker et mye større utvalg av utenlanske oster, kjøttprodukter og annet. Synes Gilde og de norske merkene rett og slett er elendige med få unntak ... (liten smak, saltlake i pakken osv.)
Kan nok overleve uten Lidl men ja, jeg vil også savne oster og diverse kjøttpålegg derifra ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:52   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Her bygde aldri lidel på milijontomten de kjøpte

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:53   #14
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Syns Lidl har masse spennende jeg. Men så er jeg veldig glad i å prøve nye ting også da... Her hvor jeg bor er Lidl faktisk ganske populært og butikken går veldig bra. Ekstra surt at de slutter da....

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:55   #15
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Jeg har bare vært der et par ganger, så savnet blir ikke akkurat stort. Men de har kjempegodt sjokoladestrø der. Kakestrø kanskje, men min nederlandske tante pleide å ha det på brødskivene med en god dose smør under da vi var små. Det må jeg visst kjøpe inn et par tre esker av før de stenger helt. Og så kanskje litt annen sjokolade også, eller kanskje jeg sklle la være?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 16:57   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Det er en butikk vi kommer til å savne.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 17:01   #17
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Kommer ikke til å savne Lidl. De hadde ikke engang vogner med babysete på.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 17:02   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er trist de norske aktørene skal få styre hele matvare markedet alene uten konkurranse.

Dagligvarebransjen er ekstremt konkurranseintensiv i Norge. Det kan jo være en stor utenlandsk kjede kunne tilført noe nytt, som Tesco eller noe. Men Lidl var så ubetydelig aktør i Norge at det neppe merkes om de blir borte.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 17:06   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Kvaliteten på Lidl er da ikke så dårlig som alle skal ha det til? Synes det overdrives en smule. Jeg er selv kvalitetsbevisst når det gjelder mat, men har feks. kjøpt den beste fetaosten i verden på Lidl. Og den italienske skivede osten min mann elsker, får han ikke tak i andre steder, har lett overalt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 17:10   #20
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savme Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Syns Lidl har masse spennende jeg. Men så er jeg veldig glad i å prøve nye ting også da...

Jeg synes ikke Lidl har så gruelig mye annerledes enn andre matbutikker. Dersom det er spennende mat man er ute etter, har jeg mye mer igjen for å rusle innom innvandrerbutikken (jada, sikkert ikke helt PK-ord, men hva skal man kalle det? Matbutikken med masse bønner, sauser og rare grønnsaker?)

Lidl er rotete, stygt, og har null service. Jeg hater de pakkebenkene deres - at man må legge varene oppi handlevogna for å stille seg et stykke bort og pakke. Posene er små og rakner.

Og verre - jeg har ikke sett noen økologiske eller fairtrade produkter hos vår Lidl-butikk. Lidl har også et frynsete rykte når det gjelder personalpolitikk. Riktignok ikke her i Norge, der oppmerksomheten rundt dette har vært stor, men ellers i Europa.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no