Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kommer til å savne Lidl!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-08, 22:20   #101
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Hvorfor er jeg ikke overrasket? :fordomsfull:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:25   #102
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Nei kommer nok ikke til å savne Lidl, tror jeg aldri har vært i en Lidl butikk. vet om en som er 2,5 mil herfra, men jeg har aldri vært der.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:27   #103
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kommer til å savne Lidl!

:HellerikkeoverrasketoverHatifnattenslink:

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 22:55   #104
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Jeg kommer til å savne Lidl. Bigtime.

At det er trangt og rotete kan jeg leve med, samme med minipakkedisken - Rema og Prix er jo ikke spesielt mye lekrere?

Pris/kvalitetsforholdet på Lidl er helt konge. Jeg har til nå ikke kjøpt en ting jeg har vært misfornøyd med ('rar' smak, vassen kjøttdeig, utgått på dato eller hva man nå klager på). Derimot har jeg kjøpt mengder som virkelig har overrasket positivt. Andebryst, hel gås, italiensk iskrem, ymse skinker, ferskpresset juice og et virkelig godt kneippbrød, for å ta noen eksempler. Alt til priser milevis under Rema/Rimi. Det er selvsagt enkelte ting som ikke er spesielt billig, men man må da følge med litt selv, eller?

Nonfood er også bra - brukbar kvalitet grisebillig, eller god kvalitet billig. DVD-spilleren (til bilen) som vi kjøpte i 2005 humper og går (og den har fått _mye_ juling av våre håpefulle), høyttrykksspyleren blåser fletta av Kärcher, hagesaksene får jeg nesten tårer i øynene av, og kvistkverna har jeg allerede nevnt i den andre tråden. Lampene på badene er derfra, og så videre.

Nå skal det nevnes at jeg har hatt noen år på å bli kjent med Lidl i Tyskland, sammen med Aldi og Rewe/MiniMal og Tengelmann etc etc. Alle varer og merker var nye, så vi måtte prøve oss fram omtrent i blinde. Ikke så enkelt når det plutselig er tolv typer melk og ingen av dem står i kjøledisken. Uansett har i hvertfall jeg kommet til at 'norsk' mat ikke er spesielt mye bedre enn annen mat - bare mye dyrere.

I forhold til utnyttelse av arbeidskraft og økonomisk seigpining: Hva med franchisetagerne hos Rema-Reitan? Hvem er det som har gjort Rimi-Hagen til milliardær?

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 23:40   #105
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

I forhold til utnyttelse av arbeidskraft og økonomisk seigpining: Hva med franchisetagerne hos Rema-Reitan? Hvem er det som har gjort Rimi-Hagen til milliardær?

Er det greit dersom andre er like ille?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 23:47   #106
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er det greit dersom andre er like ille?



Ventet på den, ja.

Uansett er ikke boikott av butikker et spesielt aktuelt virkemiddel for meg. Betyr det at jeg støtter barnearbeid, slaveri, utnytting av naturfolk etc?

Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 09:25   #107
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Uansett er ikke boikott av butikker et spesielt aktuelt virkemiddel for meg. Betyr det at jeg støtter barnearbeid, slaveri, utnytting av naturfolk etc?

Det håper jeg da ikke. Men du bryr deg kanskje ikke så mye.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 10:25   #108
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.


Uansett er ikke boikott av butikker et spesielt aktuelt virkemiddel for meg. Betyr det at jeg støtter barnearbeid, slaveri, utnytting av naturfolk etc?

Hvis du heller ikke er selektiv på hvilke varer du kjøper der: JA!

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 11:49   #109
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

På forsiden av Handel og Kontor sitt medlemsblad for mars står det med stor fet overskrift "Lidl ikke verre en andre". Anbefaler alle som kan å lese denne artikkelen.

Det blir liksom så idiotisk når man biter på media propaganda om den "store stygge utenlanske" matkjeden som kommer hit for så i neste øyeblikk å kanskje kjøpe barneklær på H&M eller noe i den duren ... vær litt konsekvente da liksom tenker jeg (hvis man har standarere på hvilke kjeder / produkter man ønsker å boikotte av etiske hensyn. Flott å vise hensyn til tyske arbeidere men da setter man det forhåpentligvis opp mot f.eks barnearbeid i Bangladesh også).


Sist redigert av Lisa : 30-03-08 kl 12:33.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:02   #110
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Jeg anbefaler deg å lese Handel og Kontor sin artikkel Hattifnatten. Så spør jeg deg, er Lidl dømt for noe i Norge? Nei, det er det ikke. Kjenner du noen som jobber på Lidl? De jeg kjenner sier de har MINST like gode betingelser som de hadde der de jobbet før (Kiwi og Meny). Fagbevegelsen var raskt ute med sin svertekampanje i Norge men nå sier de jo rett ut at de tok feil.

Det er ikke tilfeldig at Lidl ikke klarer seg i Norge, vi er også for rike (fantastisk kåseri om dette på radioen forleden) og for "matnasjonalistiske" til mange utenlandske konsepter. Vi tror de, i min mening, ofte elendige matproduktene vi har er "de beste". Jeg kommer til å fortestte å kjøpe osten jeg kjøpte på Lidl til 39 kr på delien' på Grunerløkka bare at der betaler jeg 67kr for akkurat samme ost.

I det hele var det jeg mente at jeg synes det er FLOTT med boikott men da etterlyser jeg litt konsekvens hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg boikotter mange produkter og kjeder men ikke Lidl, kunne ikke falle meg inn når det er så overflod av andre "verstinger" i markedet. Det er nesten litt morsomt med de som leser en stygg sak i avisen og derfor boikotter så har de i neste øyeblikk kjøpt en hatt fra Monsoon til ungen sin eller en body fra H&M - det blir bare rett og slett for dumt (dette er et konkret eksempel på en veninne forresten så ikke noe personlig ment ....)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:06   #111
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Har vært på Lidl bare et par-tre ganger, og har ikke satt meg inn i verken det ene eller det andre med denne kjeden. Vi tar storhandelen på obs og har Rema som nærbutikk, så nei, jeg kommer ikke til å savne Lidl.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:23   #112
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er nok også litt matnasjonalistisk og har tro på kortreist mat i den grad det er mulig å få tak i.

Det er flott med kortreist mat men kvalitet er det viktigste for meg.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:24   #113
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja jeg kjenner folk som har jobbet i Lidl. Lidl kom seg unna avtaler med fagbevegelsen ved å satse på innleid arbeidskraft og ved å ansette færrest mulig. Dette er gamle artikler, men jeg har ikke hørt at dette har endret seg de siste årene. De få som ble ansatt fast av Lidl fikk tarifflønn og sikkert greie nok forhold, men disse avtalene gjaldt ikke innleid arbeidskraft. Dette er ikke unikt i dagligvarebransjen, men jeg har aldri hørt andre butikkmedarbeidere fortelle om lignende arbeidshverdag som det jeg har hørt fra Lidl.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=109771

http://www.frifagbevegelse.no/loaktu...?service=print


Jeg skal lese den siste artikkelen i HK og jeg er åpen for å bli overbevist på nytt hvis det kommer slående argumenter for å handle på Lidl (hender jo vi er i utlandet). Jeg håper den artikkelen også omtaler skjebnen til de innleide arbeidstakerne.

Sorry men dette er gamle nyheter. Som sagt, marsutgaven at Handel og Kontor sitt medlemsblad tilbakeviser mye av det tullet som ble skrevet om Lidl.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:33   #114
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg skal lese det og gi tilbakemelding her om jeg blir overbevist.
Historier fra innleide Lidl-arbeidere vil nok dessverre alltid sitte i bevisstheten min.

Vet du, det er godt mulig det er mye grums og som sagt, fint at man boikotter der det trengs. Hvis du er opptatt av gode arbeidsforhold så boikotter du kanskje også Norwegian som vel utnytter billig arbeidskraft ved å unngå kvalifiserte folk og heller satser på lærlinger som de knapt må betale? Og for ikke å nevne andre selskaper som kun benytter seg av folk som jobber på kontrakter og som ikke får fast ansettelse.... listen er jo ganske lang for å si det slik ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:38   #115
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vet du, det er godt mulig det er mye grums og som sagt, fint at man boikotter der det trengs. Hvis du er opptatt av gode arbeidsforhold så boikotter du kanskje også Norwegian som vel utnytter billig arbeidskraft ved å unngå kvalifiserte folk og heller satser på lærlinger som de knapt må betale? Og for ikke å nevne andre selskaper som kun benytter seg av folk som jobber på kontrakter og som ikke får fast ansettelse.... listen er jo ganske lang for å si det slik ...

Etter beste evne. Og at man ikke kan gjøre det bestandig er ikke et argument for å la det beste bli det godes fiende og gi faen hele tiden.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 13:41   #116
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Etter beste evne. Og at man ikke kan gjøre det bestandig er ikke et argument for å la det beste bli det godes fiende og gi faen hele tiden.

Indeed så er det kanskje en ide å gjøre en vurdering på alvorlighetsgraden av aktivitetene som "verstingene" bedriver før man tar sine valg ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 00:16   #117
Bingo
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 103
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Det er mange nok kjeder i Norge som selger billig masseprodusert mat. Vi trengte ikke en til. Det hadde vært bedre med en kjede med kvalitetsmat.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no