Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Farget sukker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 20:04   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Farget sukker

Er det noen av dere som vet hvor man kan få tak i farget sukker? Merk jeg er ute etter skikkelig sukker, i farget melis. Jeg vet at Canasuc har slike produkter og at det har blitt solgt i Norge, men jeg aner ikke hvor jeg kan finne frem til eventuelle forhandlere (hverken på nett eller vanlig butikk).

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:11   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farget sukker

Hva skal du ha det til? Jeg vet ikke, men jeg innbiller meg at det går an å farge vanlig, hvitt sukker med konditorfarger?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:24   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farget sukker

Det er veldig lett å farge det selv med konditorfarger. Hvis du ikke vil det, ville jeg sjekket steder som selger kake- og kjøkkenutstyr, typ Rafens.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 00:01   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farget sukker

De selger jo noe farget sukker-greier på butikken. Det er kanskje ikke det du er ute etter?
Jeg husker ikke hvilket merke/produsent det er.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 09:48   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farget sukker

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hva skal du ha det til? Jeg vet ikke, men jeg innbiller meg at det går an å farge vanlig, hvitt sukker med konditorfarger?

Jeg skal bruke det til litt forskellig. Det blir blant annet knallstilig til kjeks og muffins. Ellers var det tenkt til dekor.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er veldig lett å farge det selv med konditorfarger. Hvis du ikke vil det, ville jeg sjekket steder som selger kake- og kjøkkenutstyr, typ Rafens.

Jeg har lurt på dette med å farge selv, men det sukkeret som Canasuc selger er grovere enn vanlig sukker og til dekor vil det egne seg bedre. Ellers er det en del andre farger her. Med konditorfarge så blir det ikke så mange valg.

Men, jeg tror jeg får gjøre et aldri så lite forsøk.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har kjøpt farget sukker i Tyskland av merket Günthart. Jeg har ikke sett det her til lands.

Var inne på nettsidene deres og fant ikke noe farget sukker der. Men, guri så mye annet stilig det var der.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De selger jo noe farget sukker-greier på butikken. Det er kanskje ikke det du er ute etter?
Jeg husker ikke hvilket merke/produsent det er.

I butikkene her finner jeg bare farget melis.

Det var flere ting fra Canasuc jeg syntes var stilig, så jeg hadde håpet at det var noen som viste om forhandlere som har produktene. De små sukkerhjertene til å henge på glasset bl.a.. Jeg vet at Norway Design har hatt, i allefall i Oslo, men jeg var innom ND her i byen og de har ikke produktene.

Men, takk for svar. Hvis noen har tips ang farging av sukker så tar jeg gjerne i mot det altså.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 10:08   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farget sukker

Cacas har flere ulike konditorfarger enn de vanlige på supern, slik at du kan få annet enn blå/grønn/rød/gul. I tillegg kan du blande fargene, og derme få de fleste fargene i verden.

Jeg har farget sukker en gang, da helte jeg litt konditorfarge på et ark med aluminiumsfolie, dro det utover i et tynt lag og helte sukker oppå som jeg "rørte" rundt med fingrene. Litt klinete, men gikk greit. Lot det også tørke i et tynt lag på aluminiumsfolien slik at det ikke skulle bli klumper, eller at sukkeret løste seg opp i konditorfargen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no