Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 15:09   #221
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:10   #222
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du og jeg vil ikke bli enige om hva "islam egentlig er". For vi har et helt ulikt utgangspunkt, og helt ulike oppfatninger. Jeg mener at det jeg skrev i forrige innlegg er hva islam egentlig er.

Ja, Nabbe vet mer om religionen enn de fleste vil jeg tro fordi hun har forholdt seg til den både utenfra og innenfra.

Du har meninger eller en oppfatning av hva religionen innebærer. Dessverre tror jeg at det finnes alt for mange med dine tolkninger og feilaktige antakelser. Og at dere er mer farlige enn de aller fleste muslimer er jeg personlig overbevist om.


Opprinnelig lagt inn av Sitron

Jeg blir fornærmet over kosemosing. Jeg går da ikke rundt og klager av den grunn.

Det er nettopp det du gjør.

Og slik jeg ser det er det uendelig mye mer fruktbart å argumentere enn å kaste skitt og stein. Glasshus eller ikke.

Hva vil du egentlig?
At Bina skal bli skikkelig lei seg, eller at hun kanskje skal ta til vett og formulere seg skikkelig.

Jeg ønsker at både du og bina og enkelte flere kan vurdere andre halvdel av denne setningen. Personpåstander og stygge ord trodde jeg hørte barnehagen til, men finner det både her og i lokalpolitikken der jeg bor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:12   #223
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av tink, her.



Det er nettopp det du gjør.

Da vil jeg gjerne at du finner de innleggene der jeg har sagt at jeg ikke ønsker at folk skal slenge på idiotiske klemmesmilier og lignende i innleggene sine.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:13   #224
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men det er likefullt forskjell på å sosialisere og inndoktrinere.

Jeg feks. snakker gjerne med poden om hva jeg tror på, men jeg er også veldig påpasselig med å fortelle at det er TRO og ikke viten, og at mange tror dette, mens andre ikke. Han sosialiseres i samspillet med familien vår, og hvilke tanker, holdninger og verdier vi har. Men jeg inndokktrinerer ham ikke med at alle historiene i bibelen er sanne.
Det er stor forskjell mellom inndoktrinering og sosialisering. Og det er ikke automatisk snakk om inndoktrinering dersom man snakker om eller utøver religion.

Det er jeg enig med deg i.

Det jeg mener er at "intense" religioner, hvis vi kan kalle det det, i stor grad indoktrinerer. Der hvor man foretrekker at barna leker med "likesinnede" og foretrekker selv å omgås "likesinnede", der står man i fare for indoktrinering. Jeg kan godt bruke Jehovas vitner som eksempel i stedet for islam, hvis det gjør det lettere for andre å forstå hva jeg mener.

Jehovas vitner setter troen foran samfunnet. De forholder seg til lover og regler, men de isolerer seg i forhold til samfunnet, og ønsker å ha minst mulig med samfunnet å gjøre. De vil holde seg til sine egne, og ønsker ikke at barna deres skal ha venner utenfor JV. De prioriterer ikke utdanning, for da får de mindre tid til religionen. De jobber for å forsørge seg selv, og bare derfor. Den viktigste jobben de gjør er å utøve religionen sin, gå på møter, studere Bibelen og gå på dørene med bladene sine. Barn som vokser opp i familier hvor foreldrene er JV blir indoktrinert.

Men for å ta motstykket, de som er kristne, og går i kirka på julaften, og døper barna sine, de er sjelden intenst troende. Kristendommen påvirker ikke alt de sier, alt de gjør, alt de tenker og hele deres dagligliv. Da snakker vi om påvirkning, og ikke indoktrinering.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:13   #225
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, derfor sier jeg også at det nok ikke er aktuelt. Men jeg sier at Nabbe strengt tatt ikke ønsker råd for å unngå religiøs påvirkning av barna. For hun ønsker jo nettopp å påvirke dem.

Nei råd ønsker jeg ikke, jeg vet at min måte fungerer for meg og mine barn. Jeg bare tenkte at du hadde alternative løsninger klar.

Blondie, jeg "la fra meg" kristendommen på ett tidspunkt, men klart, det var jo ikke gjort over natta...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:14   #226
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Ja, og alle JV utstøter de som forlater troen :råll:

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:15   #227
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Men for å ta motstykket, de som er kristne, og går i kirka på julaften, og døper barna sine, de er sjelden intenst troende. Kristendommen påvirker ikke alt de sier, alt de gjør, alt de tenker og hele deres dagligliv. Da snakker vi om påvirkning, og ikke indoktrinering.

Her tar du feil. Kristendommen gjennomsyrer vårt samfunn. Alt vi gjør er gjennomsyret av denne religionen. Folk fnyser av dette og sier at de ti bud bare er normale, etiske regler, men det er ikke til å komme unna at hele samfunnet vårt lever etter disse reglene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:16   #228
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, og alle JV utstøter de som forlater troen :råll:

Hvorfor råll?

De som forlater troen blir ikke nødvendigvis utstøtt av familien, men når det gjelder menigheten er det egentlig to alternativer. Enten er du med, eller så er du ikke med. Og er du med så følger du alle reglene, deltar aktivt og aksepterer "de eldste". Og er du ikke med, så er du altså ute. Noen familier tar dette tung, og bryter kontakt med den som har meldt seg ut. Men i mange tilfeller er ikke dette en utstøtelse. I andre tilfeller derimot KAN det være utstøtelse. Hvis noen virkelig har gjort MYE galt, så kan de bli utstøtt. Men det tror jeg tilhører sjeldenhetene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:20   #229
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Her tar du feil. Kristendommen gjennomsyrer vårt samfunn. Alt vi gjør er gjennomsyret av denne religionen. Folk fnyser av dette og sier at de ti bud bare er normale, etiske regler, men det er ikke til å komme unna at hele samfunnet vårt lever etter disse reglene.



Jeg ser forøvrig virkelig ikke noe galt i at Nabbe lærer barna sine å be. På lik linje med at vi alle formidler de verdiene vi synes er viktige til barna våre. Det aller meste (alt?) av det vi ser på som "verdier" er kulturbetinget.

Hvis hun derimot ikke hadde ønsket å formidle det hun selv tror på til barna sine, da hadde jeg satt et spørsmålstegn ved hele overbevisningen hennes.

Det jeg tror på; det jeg synes er viktig; det vil jeg lære barna mine.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:20   #230
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

:råll: fordi det er en av de fordommer vi ofte møter, at mannen min skulle være utstøtt, men det er han ikke.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:24   #231
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

:råll: fordi det er en av de fordommer vi ofte møter, at mannen min skulle være utstøtt, men det er han ikke.

Ikke at det egentlig er min sak, men han er også muslim nå? Da er han jo definitivt ikke medlem av JV lengre. At han ikke er utstøtt av familien er jo veldig bra. Men da vet jo sikkert både du og han også at utstøtelse forekommer, og i de tilfeller det skjer ligger det ofte ganske alvorlige ting bak, og konsekvensene for den det gjelder og vedkommendes familie er ofte store.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:25   #232
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

:råll: fordi det er en av de fordommer vi ofte møter, at mannen min skulle være utstøtt, men det er han ikke.

Det er neppe riktig å kalle det fordommer så lenge det er slik det er beskrevet i skriften.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:28   #233
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Hvis JV ikke vil at barna skal ha venner utenfor religionen, lurer jeg fælt på hvorfor jeg er barndomsvenn med hvertfall seks, sju vitner. Alle fra ulike familier.
Tre av dem er x-vitner, og er ikke utstøtt hverken av familien eller andre JV-familier.

Ekstreme holdninger til religion og religionsutøvelse er noe man finner overalt, det betyr ikke at det er gjengs holdning for alle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:30   #234
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Selvsagt vet jeg at det skjer. Det jeg også vet, er at det ikke alltid skjer, men mennesker rundt oss, tror at det er sånn, og tror at han ikke har noen kontakt med familien, men det har han.

Ja, han er muslim.

Safran, det er fordommer, når mennesker bare tror det er sånn, og bare hører på det man blir fortalt av ulykkelige avhoppere, og ikke hører på de som faktisk har kontakt med familien. Folk har til og med påstått att han lyver, når han sier at han har kontakt med familien.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:34   #235
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Selvsagt vet jeg at det skjer. Det jeg også vet, er at det ikke alltid skjer, men mennesker rundt oss, tror at det er sånn, og tror at han ikke har noen kontakt med familien, men det har han.

Ja, han er muslim.

Safran, det er fordommer, når mennesker bare tror det er sånn, og bare hører på det man blir fortalt av ulykkelige avhoppere, og ikke hører på de som faktisk har kontakt med familien. Folk har til og med påstått att han lyver, når han sier at han har kontakt med familien.

Jeg er ikke enig i at det er fordommer. JV er en lukket "sekt", og familiemedlemmer oppfordres til å ha minst mulig kontakt med de som har vendt meningheten ryggen.

Selv om din mann har opplevd noe annet betyr ikke det at DET er den eneste "sannheten" om JV heller. Også de utstøtte avhopperne har sin del av "sannheten".

Min erfaring med JV er at de sier ganske rett ut at man skal ha minst mulig med andre uten for menigheten å gjøre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 15:40   #236
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Og min erfaring tilsier nesten det motsatte. Klart, at mange sier man skal ha mindre kontakt, og jeg merker jo feks på svigermor, at hun ikke kan lære fra oss, om islam, de må liksom lære fra sine egne kilder, samtidig så er det ikke en sannhet, at alle blir utstøtt, heller.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 18:21   #237
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.525
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Det må være enkelt å leve i din verden bina. En svart-hvitt verden uten nyanser. Da er det mye lettere å vite hva som er rett og galt enn det er i vår verden som er full av farger.

Du virker mindre og mindre reflektert og opplyst jo mer du uttaler deg i denne saken. Jeg mistenkte deg ikke for å være særlig opplyst i begynnelsen av diskusjonen, og nå har jeg fått bekreftet førsteinntrykket av deg noe grundig. Det er tydelig at du uttaler deg bastant om ting du ikke vet særlig mye om. Og det til folk som vet veldig mye om disse tingene. Både når det gjelder islam, Jehovas Vitner og indoktrinering. Det er nesten pinlig å se på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 19:52   #238
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvorfor råll?

De som forlater troen blir ikke nødvendigvis utstøtt av familien, men når det gjelder menigheten er det egentlig to alternativer. Enten er du med, eller så er du ikke med. Og er du med så følger du alle reglene, deltar aktivt og aksepterer "de eldste". Og er du ikke med, så er du altså ute. Noen familier tar dette tung, og bryter kontakt med den som har meldt seg ut. Men i mange tilfeller er ikke dette en utstøtelse. I andre tilfeller derimot KAN det være utstøtelse. Hvis noen virkelig har gjort MYE galt, så kan de bli utstøtt. Men det tror jeg tilhører sjeldenhetene.

For å ta dette først, i enkelte kristne menigheter blir man kanskje i praksis utstøtt, da menigheten er nærmest altoppslukende og "stjeler" all tiden slik at man ikke har tid eller overskudd til å ha kontakt med andre enn de man treffer i mengiheten.

Så funka ikke multiquoten min.
Bina, det er stor forskjell på muslimer. Like stor vil jeg anta som på de kristne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 20:07   #239
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Enig.
Du bør kunne holde deg til temaet og ikke bli så personlig Sitron.

Uten å ta side, så var vel ikke akkurat kommentaren til Bina i forkant særlig koselig den heller...

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 21:12   #240
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Oi.


Egentlig burde jeg bare holde kjeft nå, siden det å diskutere med uopplyste mennesker er ekstremt frustrerende.

Bina, du har virkelig ikke peiling.

For å bruke din tankegang på en religion som er vestlig, men større en Jehovas Vitner. For eksempel katolisisme.

Det har vært mange tilfeller av overgrep mot barn utført av katolske prester.

Ergo, alle katolikker er pedofile!

Det er ingen hemmelighet på dette forumet at jeg er oppvokst innen Jehovas Vitner, men at jeg ikke tilhører trosretningen. I tillegg er jeg gift med en som er vokst opp innen Smiths Venner, og jeg kan nesten ikke vente med å høre alle dine medieskapte fordommer mot den trosretningen.

SELVFØLGELIG skjer det håpløse ting innen Jehovas Vitner, muslimer, Smiths Venner og alle trosretninger i denne verden. Det betyr ikke at dette er fellesnevneren innen trosretningene, men rett og slett at alle er mennesker, og ingen er perfekte.

Å uttale seg så bastant om ting som man virkelig ikke har noen som helst peiling på, vitner om dårlig forståelse av hvordan verden fungerer. Og nei, kjennskap til et eller to dårlige eksempler betyr ikke at man har peiling.

Til sist må jeg kommentere det for meg komplett idiotiske at det skal være større aksept for å være en "nå-og-da-religionsutøver" som er i kirken eller bedehuset til konfirmasjoner og jul, enn de som faktisk har tatt et standpunkt, og gjør sitt beste for å leve etter det de tror på.


Ignorant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no