Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-14, 13:01   #281
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min rase, Bichon Havanais høres fin ut for dere, Blåbær - hvis dere klipper den. Vår tispe veier 5 kg, elsker turer man klarer seg fint med en liten tisserunde i hagen, den røyter ikke og er allergivennlig, men slik pels krever ofte litt stell - men det kan bli til et minimum hvis den klippes. Hun er søt og snill og morsom og det er en ganske lett rase å oppdra.

Se bilder her: https://www.google.no/search?q=bicho...vid=1544531401

Etter denne tråden så står den på 1. plass pøbelsara! Må undersøke litt om det er noen som klipper her på landet kanskje. Tror du denne rasen kan gå sammen med en 11 år gammel hunkatt?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 13:16   #282
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et spørsmål her som det er mange som vet: Kan man kvitte seg meg gneldring hos alle bikkjer, eller er det noen som bare "er" sånn? Naboen har fått en sånn liten chihuahua, de er visst egentlig vakthunder (?) og den ser nå på både naboens tomt, gata utenfor, og egentlig alt den kan nå over, som SITT territorie. Så den gneldrer som en gal hver gang noen passerer eller vi kommer hjem eller er i hagen eller noen går forbi på stien bak huset eller.... Og den "er" visst bare sånn? Er det umulig å oppdra bort, eller?

Klart det er mulig å trene bort, men jeg gjetter på at det er en del vanskeligere med chihuahuaer enn mer, eh, "ordentlige" hunder. (Klarte ikke dy meg. ) Og hvis eieren mener at den bare er sånn, vel, da er det eieren som må oppdras.

Jeg har hatt en del besøk på kontoret av en sånn bitteliten pincher som er klin gæren og bjeffer som en gal og biter alle den kommer over i leggen, og den også bare "var sånn". Men etter to dager hvor den bodde her på kontoret og jeg faktisk oppdro den hver gang den prøvde seg på å være en dust, så sluttet den - her inne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 13:23   #283
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.175
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Noen tips? Kanskje jeg kan oppdra den til å ikke gneldre på meg, i det minste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 13:24   #284
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Tja. Gå inn til den, bøye deg ned, se den dypt inn i øynene og si "ØYH! JEG ER SJEFEN HER! IKKE DU!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 13:33   #285
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.859
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Det mave sier. Problemet med mange små knøttehunder er at de får være familiens sjef OG baby. Det funker ofte veldig dårlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 15:35   #286
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Finnes det noen rase som har Bichon Havanais sine positive egenskaper minus alt håret?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 16:10   #287
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Jeg ønsker mest av alt en jaktlabrador.
Men blir det ikke det så har vi sett på dansk/svensk gårdshund,
den ligner på Jack Russel., men har et mildere lynne.
Usikker på hvor mye mosjon den trenger, men den trenger mer enn en Bichon Havanais.
Jeg anbefaler også Havanaise, den er en fantastisk liten hund!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 16:21   #288
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Hvor ofte bør BH den klippes hvis man vil slippe så mye pelsstell?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 16:22   #289
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Vi har snakket huns hele uken her nå. Storebror er også med på laget. Mannen kommer til å bli litt oppgitt når han kommer hjem.
Jeg var nemlig på hans lag før han reiste ( dog ikke i hjertet).

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 17:00   #290
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund?

Dvergpuddel er en liten og veldig familievennlig rase. Dere kan lære dere å klippe den selv. Om man har helklipp så ser den ikke fjollete ut. Den er allergivennlig og røyter ikke.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 17:24   #291
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hvor ofte bør BH den klippes hvis man vil slippe så mye pelsstell?

3 ganger per år holder nok. 4 er også greit. Vi har hatt ambisjon Hacåvanaise og har nå Russkaya Tsvetnaya Bolonka. Jeg kan ikke styre for mye med pelsen for da blir jeg allergisk, vi klipper normalt 3 ganger per år.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 18:12   #292
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

På papiret allergisk jeg også, men etter jeg tok mandlene har jeg kuttet medisin og merker ingenting. Har som sagt katt som jeg også er allergisk mot.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-14, 18:28   #293
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.423
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

For meg går det bedre med sen hunden vi har nå, men det kan også være for at han er mindre og andre hjelper til mer. Det går egentlig veldig bra. Vår løper fritt i Hagen og han stikker ikke av til tross for at det ikke er tett gjerde rundt. Veldig deilig, noe som krever litt trening først. Anbefaler virkelig hundekurs. Vi har gått tre kurs. Den hunden vi har nå er veldig enkel å ha i hus. Til dels pga hans personlighet, men nok også for at dette var hund 2 for oss (vi var mer erfarne og visste mer hvordan vi ville ha det) og for at vi gikk mange kurs. En til faktor har nok også vært at Herremannen har jobbet mye med ham og at han lufter ham når/om han kommer hjem fra skolen så blir det ikke stress etter jobb + at Oelennannen jobber en del fra hjemmekontor.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 09:16   #294
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.906
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg ønsker mest av alt en jaktlabrador.
Men blir det ikke det så har vi sett på dansk/svensk gårdshund,
den ligner på Jack Russel., men har et mildere lynne.
Usikker på hvor mye mosjon den trenger, men den trenger mer enn en Bichon Havanais.
Jeg anbefaler også Havanaise, den er en fantastisk liten hund!

Hva gjorde at dere ikke gikk for jaktlabrador, Guttemammis?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 10:03   #295
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Mannen var ikke så negative som jeg trodde. Særlig siden minsten er så opptatt av hunder, og har vert det i flere år. Også har vel jeg alltid sagt at når jeg får lyst på en baby til så skal vi få hund. Han har nok mer lyst på hund enn baby.

Ett par praktiske ting som må diskuteres først (bla. mulighet for pass og planer i forhold til katta), men det ser positivt ut.

Noen som har tips til gode oppdrettere av Bichon Havanaise? Timing på overtakelse er litt viktig for oss. Vi vil ha mest mulig tid hjemme med en valp i løpet av skoleferien.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 11:31   #296
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Finnes det noen rase som har Bichon Havanais sine positive egenskaper minus alt håret?

Jeg synes Coton de Tulear er fantatiske hunder. Dog krever de pelsstell, men de er allergivennlige og røyter svært lite. De har pels som kjenner ut som bomull.

http://no.wikipedia.org/wiki/Coton_de_Tul%C3%A9ar

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 11:46   #297
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.859
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Jeg tror alle allergvennlige hunder krever pelstell.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 12:56   #298
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva gjorde at dere ikke gikk for jaktlabrador, Guttemammis?

Vi har ikke bestemt oss enda.
Foreløpig er planen jaktlabrador.
Mange mener jaktnavnet er litt misvisende., siden den kan og blir brukt til mye annet.
Dette er en rase som krever mye stimuli, og derfor må både mannen og jeg ønske det like sterkt.

Hund blir det med tid og stund, derfor har jeg sett litt på en mindre krevende rase som lettere håndteres av ungene også.
Drømmen er jaktlabbe, så det er stor sjanse for at det blir det.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 15:32   #299
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.906
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi har ikke bestemt oss enda.
Foreløpig er planen jaktlabrador.
Mange mener jaktnavnet er litt misvisende., siden den kan og blir brukt til mye annet.
Dette er en rase som krever mye stimuli, og derfor må både mannen og jeg ønske det like sterkt.

Hund blir det med tid og stund, derfor har jeg sett litt på en mindre krevende rase som lettere håndteres av ungene også.
Drømmen er jaktlabbe, så det er stor sjanse for at det blir det.

Ok, leste første setninga di som, men det blir ikke det, så misforstod. :-)

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-14, 15:43   #300
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Her er min "lillesøster" da hun var valp, hun er en Havanaise.
2014-12-13 15.39.12.jpg

2014-12-13 15.39.41.jpg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no