Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Knerten

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 15:29   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Knerten

Her er bilde av minstemor når hun møtte Knerten på Oppdal i ferien. Vi rakk aldri å få med oss førpremieren som var der, men om en times tid drar vi og ser den på kino.
Jeg vet ikke hvem som gleder seg mest; barna eller jeg.
På senkveld i går var "lillebror", han var jo bra kul synes eldste gutten vår. Så forventninger til filmen er tilstede. Definitivt. Noen som har sett den?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:23   #2
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Knerten

Jeg har ikke sett den. Fint bilde, forresten.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:26   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knerten

Jeg så den under filmfestivalen i Hgsd. Kjempekoselig film og vår 4 åring satt som forhekset hele filmen. "Denne må vi kjøpe og se flere ganger" sa han etterpå.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:14   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knerten

Da er vi hjemme etter filmkveld. Fy, den var koselig! Morsom, rørende, noe skummel (for 5 åringen), og god film. Det stod på rulleteksten at det kommer ny Knerten-film neste høst. Kjekt! For denne skal vi i alle fall se en gang på DVD og.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:18   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knerten

Vi så den i går, den var morsom og koselig, men jeg savnet litt 'Anne Cath Vestly'-ånden.

Jeg kaster meg ikke på hylekoret som mener den var veldig usømmelig, men jeg synes ikke de småseksuelle hentydningene gjorde noe for filmen i positiv retning. Fikk litt sånn inntrykk av at regissøren prøvde å klemme inn noen små groviser/plumpe vitser så godt han kunne. Men min 6-åring la ikke merke til det, så det var ikke det at det gjorde noe, men litt unødvendig.

Synes lillebror ble spilt godt, mens jeg synes at Pernille Sørensen egner seg bedre til Stand Up.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:22   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.787
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knerten

de "grovisene" som var der mener jeg fører til at voksne liker filmen godt og Kan ikke si at noen av barna merket noe i alle fall.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:35   #7
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Knerten

Så den i dag og lo godt flere ganger, det gjorde 5-åringen også. Særlig da storebror skulle trøste Lillebror i senga, og Lillebror snur seg og spør: "Har du klipt deg? Det var stygt."

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 20:41   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Vi så den i dag og likte den veldig godt, både sjuåringen og jeg og de vi var sammen med. Befriende at det var tilført litt nytt og morsomt, de andre Vestly-filmene er jo forferdelig kjedelige og med tildels ekstremt dårlige skuespillere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:41   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knerten

Vi skal se den når den kommer hit til avkrok-bygda en gang i slutten av måneden.

Jeg har forøvrig ei jente som ELSKER Knerten-bøkene og som er veldig spent på om Knerten snakker selv på filmen eller om det er Lillebror som snakker for ham!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:44   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Knerten snakker selv i filmen, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:50   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knerten

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Knerten snakker selv i filmen, ja.

Ja, da blir det spennende å se hva hun mener om det. Hun brukte lang tid på å finne ut at det egentlig er Lillebror som snakker for Knerten i bøkene og lydbøkene.

Hun har forøvrig sin egen Knerten-figur som faren hennes laget til bursdagen hennes. En meter høy og like staut som Knerten skal være. Det eneste hun ikke blir helt fortrolig med er at hennes "Knert" har en sprekk akkurat der beina møtes og det passet visst ikke helt siden Knerten er en gutt!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:47   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Morsom film. Poden satt som et tent lys hele filmen.. det får tale for seg selv.

Jeg hørte ingen usømmeligheter? Når var det?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 07:19   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Så denne går greit for 4 åringer og? Jeg vurderer ta med Hannah nemlig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:34   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Jeg la heller ikke merke til noe "usømmelig". Det er en scene der lillebror kommer inn når moren holder på å prøve noe av det undertøyet faren selger, og faren mumler ett eller annet om fine bryster (?) og de ler og fniser litt, og så er det vel noe med at butikkmannen er litt forelska i moren til lillebror. Men det var bare morsomt i mine øyne.

Necesario: Det er noen scener der Lillebror drømmer at Knerten blir spist av maur som muligens kan være litt skumle for en fireåring, men det har vært skumlere ting på barne-tv. Og det er jo veldig forskjellig hva barn reagerer på sånn sett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:42   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knerten

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Så denne går greit for 4 åringer og? Jeg vurderer ta med Hannah nemlig.

Jeg har iallefall tenkt å ta med Kristian på denne, han ser nå så mye rart ellers så han tåler sikkert litt knerten

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:46   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knerten

Det er noen nifse scener, men ikke akkurat skrekkfilm, så jeg vil tro det går helt fint med både 3- og 4-åringer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:12   #17
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knerten

Er denne grei for en sju- og en niåring eller blir den for kjedelig og "snill"? Husker med gru at vi så "Ole Alexander Filibom-bom-bom" på kino med ungene for noen år tilbake...

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:21   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knerten

Den er mye morsommere enn Ole Aleksander. Den er jo VELDIG treig. Min gutt som nærmer seg åtte syntes den var morsom, selv om det er betydelig mindre action enn i Harry Potter og andre filmer han har sett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:31   #19
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knerten

Vi skal på den i nær fremtid.
Mine gutter på 3 år og 7 år gleder seg og har snakket om den lenge.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 12:32   #20
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knerten

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den er mye morsommere enn Ole Aleksander. Den er jo VELDIG treig. Min gutt som nærmer seg åtte syntes den var morsom, selv om det er betydelig mindre action enn i Harry Potter og andre filmer han har sett.

Ok, godt mulig vi tar oss en tur da Tusen takk for svar!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no