Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-16, 13:14   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Jeg skal bake en onyttig kake på 17. mai og en med betydelig mindre antall kalorier for en gjest som jobber med vekten, men som nok gjerne vil ha noe til dessert akkurat den dagen. Jeg ønsker om mulig å gjøre en kake.

Er det noen som en oppskrift på en kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:25   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Pavlova med vaniljekesam e.l. i stedet for kremfløte og masse frukt og bær på.

Ostekake laget med lett kremost eller kesam i stedet for vanlig kremost (f.eks. denne fra Det søte liv). Jeg vil også tro det er færre kalorier i å bytte gelépulver med egenlaget gelé av moste bær (gjerne fra frysedisken, smakt til med litt sukker hvis nødvendig) og gelatinplater. Jeg bruker aldri gelépulver uansett fordi jeg synes det er bare søtt og smakløst, hjemmelaget smaker så utrolig mye bedre.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:31   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Jeg har laget den ostekaken som Myria linker til, men ristet havregryn og blandet med litt smør, i stedet for å ha kjeks i bunnen. Og jeg droppet gelé på toppen, og hadde bær oppå i stedet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:32   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Jeg følger en Grete Roede kursleder på FB og hun har lagt ut link til Pavlova så da er vel det "lov" da.
Her er den som ligger på Grete Roede sin side. Har ikke prøvd den.

http://www.greteroede.no/oppskrifter/149562063.o2

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 09-05-16 kl 13:43.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:39   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

I den Pavlova-oppskriften som jeg har gjort så har det vært ganske mye melis, mener jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:43   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Eg bruke lage pavlova med nesten ingenting sukker. Det går VELDIG fint!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:45   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Her er link til GR-oppskrift. Eg har kutta enda litt til av sukkeret i denne og i tillegg bytta ut vaniljekrem med vaniljekesam og spart der også.

http://www.greteroede.no/149562063.o2

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:46   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Angel food cake har ganske lite fett og kalorier pr, stykke i forhold til andre kaker. Ser flott ut, og kan serveres med masse frisk frukt og bær.

http://www.tasteofhome.com/recipes/best-angel-food-cake

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:46   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Det er uansett veldig friskt og godt å bruke vaniljekesam i Pavlova. Blande vanlig krem og vaniljekesam.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:32   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Må det være kake?

Er jo veldig godt å bare blande masse bær sammen og servere med vaniljekesam eller en dæsj lettis.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:54   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Kokosbollekake. Men den er ikke veldig drøy. Lite kalorier på et normalstort kakestykke.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 14:59   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Fra barseltreff tiden, da alle var på slankern.

Ostekake med Cottage Cheese.
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker...age-cheesekake


Sjokoladekake med kesam.
http://www.tine.no/oppskrifter/kaker...kake-med-kesam

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 15:31   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Må det være kake?

Er jo veldig godt å bare blande masse bær sammen og servere med vaniljekesam eller en dæsj lettis.

Det må jo ikke det og det der er jo alltid godt. Det bare føltes litt mer festlig med kake på 17. mai.

Takk for mange flotte alternativ så langt!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 16:01   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Jeg har bakt en GR sjokoladekake med lime en gang. Den føltes ikke som kake. :ikke hjelpsom:

Jeg bakte gulrotkake i går med solsikkekjerner, chashewnøttsmør, epler og selvsagt gulrot i bunnen. Byttet ut litt av hvetemelet med fint havremel. I fyllet oppå (som jeg halverte mengden av) brukte jeg lett Philadelphia og halvparten melis og halvparten sukrin. Sukrinet merkes ikke på smak, men jeg kjenner det knaser bittelitt. Mulig det hadde gått bort med mer pisking?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 17:02   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Har gjesten bedt om lightvariant-kake? Jeg har en i nær familie som lager kaker så godt som uten sukker og fett, og helt ærlig, gi meg heller en brødskalk å gnage på! Jeg vil i hvertfall mye heller spise et bittelite stykke kake av en vanlig, god kake, enn et stort stykke av en liksom-kake.

Jeg skjønner det er godt tenkt, altså, og frukt og bær og kesam er jo et supert alternativ for alle, men jeg personlig ville nok ikke lagt veldig mange krefter i en light-kake kun for denne ene personen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 19:21   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Kaker med mye luft i får man større kakestykker for samme antall kalorier. Så bløtkake eller pavlova er et godt alternativ. Mer kompakte kaker med smør, egg og sjokolade blir fort mye kalorier i et stykke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 19:37   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Hvis du har en kake å by på som ikke er sjokoladekake, er du kommet langt allerede.

En ganske allminnelig bløtkake er en mulighet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 19:48   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Du kan lage en kake av frukt og bær.
Det sto på kakebordet sist jeg var i selskap, og den var både aldeles nydelig og kjempegod.

Fant ikke noe bilde som viser hvor fin den var, men legger ved ett google-bilde så du kan se hva jeg mener.
Med litt krem/vaniljekrem/vaniljekesam blir det jo den beste kaken i verden.


__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 19:53   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake som ikke inneholder så mye kalorier?

Rullekake med light syltetøy har ikke mye kalorier, og er enkelt å lage:-)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no