Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Etisk - skulle man latt være?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-16, 13:48   #201
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og når man får et behandlingsopplegg fra sykehuset som, hvis jeg kvalifisert gjetter, legges frem som "dette må dere følge 100%, ellers må barnet legges inn igjen. Dette er alvorlig. Dette kan man dø av", så FØLGER man det, og om man ikke får det til (for det er helt jævlig vanskelig), så tar man mot all hjelp. Selv om det er smertefullt og ubehagelig og kan innebære at barnet skal holdes fast og sondemates (og kanskje traumatisers for livet av DET). (Se det NRK-programmet. Det kan gi litt innblikk i hvor ekstremt vond og vanskelig denne behandlingen er)

Jeg kjenner en familie som har stått i dette, og det var helt grusomt. Det var nær ved å ødelegge hele familien. Når man i tillegg opplever at sykehuset ikke har den nødvendige kompetanse for å ta seg av den som er anorektisk, og adekvat behandlingsplass er måneder unna pga. dårlig kapasitet, kan man som forelder tenke tanken at: "Dette kan jeg ikke utsette barnet mitt/resten av familien for." Man er ganske hjelpeløs i møte med et slikt system. Men veien derfra til å ta med seg en kritisk syk jente og stikke av til en bortgjemt hytte, er ganske lang.

Jeg synes du har mange kloke innlegg i denne diskusjonen, Polyanna. Jeg satt igjen med en uggen følelse etter å ha lest avisartikkelen det refereres til i HI, men jeg klarer ikke helt å forklare hvorfor.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 24-11-16 kl 15:35.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:17   #202
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg er veldig enig i at vi må ha et hjelpeapparat som er dimensjonert for å håndtere denne typen problematikk, altså. Og at det åpenbart har vært systemsvikt flere steder i denne saken.

Også syns jeg det systemet vi har der BV ikke tar høyde for foreldre som bytter kommune, er helt hinsides feil. Jeg fatter ikke at det er mulig i et sivilisert land heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:23   #203
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Vi må ikke glemme at det i tiltalen stod at det måtte ha vært ÅPENBART at jenta trengte nødvendig helsehjelp. En gjennomsnittlig 12 åring er 152 cm høy. Hun var 13. Hun veide 21 kg.

Det er noe annet enn at det er krevende med anorektikere i familien og at tilbudet er dårlig. Nødvendig helsehjelp tilsier behov for noe akutt. Da er man ikke på hytte. Man er hos helsepersonell.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:24   #204
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Det er vel på bedringens vei, men, ja.

Og så lurer jeg: Hvordan jobber barnevernet mot sånne familier? Der basic omsorg er "god nok", men der situasjonen krever mer? Og det er selvsagt kjempevanskelig å gå inn i - en familie som er i ferd med å gå under av en ekstrem belastning, og så skulle "forsvare seg mot barnevernet" også, som det sikkert vil oppfattes som. Selv om man er innenfor "normalområdet" på å ikke oppfatte råd som kritikk, kan man være mye, mye mer var for det når man allerede føler at alt rakner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:27   #205
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg syns det høres veldig lite sannsynlig ut at hun ikke var klar over at det kunne oppstå hjertesvikt. I dokumentaren jeg linket til over var det flere som hadde opplevd nettopp det. De hadde jo vært innlagt med henne, de MÅ ha hørt om det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:29   #206
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi må ikke glemme at det i tiltalen stod at det måtte ha vært ÅPENBART at jenta trengte nødvendig helsehjelp. En gjennomsnittlig 12 åring er 152 cm høy. Hun var 13. Hun veide 21 kg.

Det er noe annet enn at det er krevende med anorektikere i familien og at tilbudet er dårlig. Nødvendig helsehjelp tilsier behov for noe akutt. Da er man ikke på hytte. Man er hos helsepersonell.

Min 12 åring som ligger midt på percentilen for sin høyde og vekt veier mer enn dobbelt så mye. Tør ikke tenke på hvordan hun hadde sett ut dersom hun veide så lite.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:39   #207
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Polyanna: det virker jo som de kommer fra en ressurssterk, velbemidlet familie. Det er vel gjort undersøkelser på at barnevernet (og alle andre, egentlig) lettere lar seg "blende" av ressurssterke foreldre, som er veltalende og vet hva man kan kreve og forlange. Jeg vil tro at de mye raskere hadde tatt over omsorgen om en enslig somalisk mamma hadde drevet på på samme måten.

Jeg tror veldig mye av denne saken har blitt dom det har blitt på grunn av fordommer, både den ene og den andre veien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:45   #208
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg husker en venninne eller bekjent eller noe skrev et leserinnlegg for en stund siden, og som indikerte det stikk motsatte: At moren var blitt misforstått fordi hun IKKE var ressurssterk. (Finner ikke lenke til den nå, trodde det ble lenket til den her inne da den kom)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:48   #209
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg tenker det er litt dumt dersom vi uttaler oss veldig dømmende mot foreldre som har veldig spiseforstyrrelses-syke barn. Selv om man selvfølgelig ikke tar med seg så syke barn på en hytte i ødemarka, er det ikke nødvendigvis veldig rett frem og easy peasy å få hjelp heller. Veldig mange anorektikere har opplevd både 2-3-4 hjertestanser uten at de har dårlige foreldre av den grunn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:49   #210
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker det er litt dumt dersom vi uttaler oss veldig dømmende mot foreldre som har veldig spiseforstyrrelses-syke barn. Selv om man selvfølgelig ikke tar med seg så syke barn på en hytte i ødemarka, er det ikke nødvendigvis veldig rett frem og easy peasy å få hjelp heller. Veldig mange anorektikere har opplevd både 2-3-4 hjertestanser uten at de har dårlige foreldre av den grunn.

Jo men altså - i ødemarka uten kontakt med noen i flere mndr?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:51   #211
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jo men altså - i ødemarka uten kontakt med noen i flere mndr?

Ja, jeg bare snakket mer generelt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:54   #212
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Jeg ønsker ikke å ga på meg at jeg er dømmende mot slike foreldre. Jeg kjenner folk som har barn og annen nær familie med den sykdommen og jeg tror det er knallhardt og vanskelig. Det flere har til felles er dog at de klamrer seg til den hjelpen de kan få.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 15:59   #213
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg ønsker ikke å ga på meg at jeg er dømmende mot slike foreldre.

Det har ingen, i hvert fall ikke jeg, sagt at du er heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:00   #214
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tenker det er litt dumt dersom vi uttaler oss veldig dømmende mot foreldre som har veldig spiseforstyrrelses-syke barn. Selv om man selvfølgelig ikke tar med seg så syke barn på en hytte i ødemarka, er det ikke nødvendigvis veldig rett frem og easy peasy å få hjelp heller. Veldig mange anorektikere har opplevd både 2-3-4 hjertestanser uten at de har dårlige foreldre av den grunn.

Jeg håper det ikke er meg du mener, for da har jeg virkelig uttalt meg helt misvisende!!

Nettopp det at at hjertesvikt er en helt reell fare er vel det som nettopp tilsier at man ikke reiser på hytte i skauen med et så sykt barn.

Anoreksi er vel den hyppigste dødsårsaken for unge kvinner i Norge, er det ikke det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:01   #215
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Men uansett: Jeg kjenner at jeg kanskje spekulerer mer enn det jeg strengt tatt syns er greit selv, og lurer på om jeg skal være mer forsiktig med det.

Forferdelig vond sak.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:03   #216
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Nei, jeg mente ikke deg heller, Polyanna. Jeg mente generelt. I samfunnet liksom. Burde presisert det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:17   #217
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Hun hadde en BMI på 8,8 og veide 21 kg. Da er man 154,5 cm høy. Min sønn er tynn, han er like høy, men veier nesten det dobbelte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:30   #218
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, jeg mente ikke deg heller, Polyanna. Jeg mente generelt. I samfunnet liksom. Burde presisert det.

Ah.

Ja, men jeg tror det er veldig lett å gjøre det. Hvor vanskelig kan det være, liksom, å få nok mat i et barn til at det ikke sulter i hjel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:38   #219
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hun hadde en BMI på 8,8 og veide 21 kg. Da er man 154,5 cm høy. Min sønn er tynn, han er like høy, men veier nesten det dobbelte.

Min niåring veier 22 kg. Og hun er bare ca 130 cm høy, og minst i klassa (4.klasse), og i tillegg svært tynn. Så det kan ikke ha vært mye tvil om at jenta var i livsfare nei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 16:41   #220
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk - skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah.

Ja, men jeg tror det er veldig lett å gjøre det. Hvor vanskelig kan det være, liksom, å få nok mat i et barn til at det ikke sulter i hjel.

Og det er jo dessuten ikke bare enkelt å få et stort barn/tenåring behandlet med tvang heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no