Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Menyforslag for to, festmiddag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-16, 21:36   #1
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Menyforslag for to, festmiddag

Jeg ønsker meg menyforslag til en festmiddag, 3 retters med gode råvarer, til to personer. Pris ikke viktig, og er jeg er relativt kjent på kjøkkenet. Vi er matglade begge to, og jeg tenker at det skal være litt lekkert og forseggjort. Noen gode forslag ? Gjerne vintips også.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 22:36   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Forrett: Reke- og Champagnesuppe med Gruyère
Vin i maten: Cremant de Borgougne
Vin til maten: Claude Cazals Champagne

Hovedrett: Kyllingbryst med bakt- hvitløk- og- trøffel-saus
Vin: Bollinger Special Brut Champagne

Opp-ned ostekake med marinerte kirsebær
Vin: Alambre Moscatel de Setubal 20 years

Jeg har oppskrifter, men gidder ikke skrive alt om du ikke vil ha dem. Si evt. fra.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 23:44   #3
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Takk Nenne! Det blir Champagne til å starte med. Tenkte en hummer med sitron, hvitløkssmør, fersk dill, asparges og granateple. Kanskje en basilikumsgranite til hvilerett. Hva kan passe videre ?

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 23:44   #4
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Det blir ikke kylling.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 23:47   #5
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Kom med deres elleville forslag.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 08:38   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Når det bare er til 2 ville jeg definitivt gått for hummer, ja.

Jeg har på mine eldre dager blitt mer glad i ost (med tilbehør) enn dessert. Særlig hvis det følger med ordentlig god dessertvin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 09:16   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menyforslag for to, festmiddag

Kanskje ikke PK, men før hummer, er det stor suksess med en foie gras (gåselever) med tilbehør. Champagne eller en sauternes til. Går du for sauternes, kan den såklart også drikkes til ost eller dessert.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no