Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du parfyme daglig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 22:25   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Bruker du parfyme daglig?

Som en spinoff fra deo-tråden lurer jeg på hvor mange som bruker parfyme daglig, og hvilket merke bruker dere da?

Jeg gjorde det før, men etter at jeg fikk barn så sluttet jeg med det, og nå synes jeg det bare blir for mye på enkelte. Grunnen til at jeg sluttet var at barna ofte tilbragte mye tid oppe ved og rundt halsgropen min, og jeg ville ikke overstimulerer/plage sansene deres.

Nå bruker jeg det som regel kun når jeg skal ut på noe eller pynter meg. Og kom til å tenke på min bror som i trettenårsalderen sa til vår mor "Nå lukter det julekvelden her" når hun hadde pyntet seg til sommerbryllup. Jeg har blitt som min mor faktisk!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 14-08-08 kl 22:52. Årsak: Må jo vite merket også!
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:27   #2
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:27   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Jeg bruker en mild parfyme, og en liten dæsj daglig. Til fest bruker jeg litt tyngre saker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:28   #4
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Jeg bruker parfyme daglig nå. Brukte det ikke når barna var små, men nå som minsten har rundet 2 følte jeg at det var greit å begynne med det igjen. Da de var liten ville jeg skåne luktesansen deres, og så synes jeg det var greit å lukte mamma au naturell.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:29   #5
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Ja jeg bruker det daglig, men ikke når Knoll og Tott var bebiser

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:32   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Nei, jeg bruker ikke parfyme annet enn i helt spesielle tilfeller. Hovedsaklig fordi jeg glemmer det, egentlig. Har også hatt tilfeller av pusteproblemer av parfymebruk... (Ikke alvorlig altså, men bare litt tettere...)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:33   #7
Nuta
tittel -en, titler
 
Nuta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 481
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Jeg er som deg brukte før men ikke etter at jeg fikk barn, nå er jo barna mine så store at jeg strengt tatt kunne brukt litt igjen da..

__________________
"Mine barn på jorden teller tre og den fjerde er i himmelen et sted"
Nuta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:36   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Ja, alltid. Uansett planer for dagen! Elsker parfyme!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:39   #9
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Aldri da jeg var gravid og da ungene var under to ca.

Nå bruker jeg av og til. Litt skeptisk.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:40   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Jeg bruker lette parfymer, og små mengder, men stort sett hver dag. Da jeg hadde små babyer brukte jeg ikke parfyme, det føltes mest naturlig at de skulle ha naturell mammalukt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:40   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Nei, det har jeg ikke gjort på mange år - om noen gang. Før brukte jeg i alle fall parfyme til fest, men etter at jeg ble gravid første gang har det helt blitt slutt på det. Jeg er veldig var for lukter, og synes det er helt grusomt når noen har på seg for mye parfyme. Da ei slik dame satte seg bak meg på flybussen her forleden, ble jeg direkte kvalm og greide ikke fokusere på noe annet enn den lukta.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:42   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Ja, det er virkelig grusomt med for mye og for sterk parfyme. Jeg måtte gå fra kino en gang, kvalm og med hodepine, fordi jeg kom ved siden av en skikkelig dynket dame.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:42   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Denne til daglig:

Det er en veldig lett parfyme.

Denne til fest

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:53   #14
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Nei, ikke daglig nå (men før graviditet og amming). I tillegg bruker jeg luktfrie kremer, shampoo, balsam, dusjsåpe, vaskemiddel, skyllemiddel.... Men må ha litt lukt på deo'n

Tror barna liker duften av mor og far uavhengig hva de bruker av produkter, så lenge det er en konsekvent duft, men er skeptisk til overbruk av parfymerte produkter. Får problemer selv jeg, hvis jeg står i en heis sammen med damer (eller menn) som tilsynelatende har ramla oppi parfymeflaska. Eller de trenger egentlig ikke å stå der. Lukta henger jo i, i flere timer.

Deilig også da, når man ikke bruker det så ofte, å ta fram godlukten og pynte seg for sansene.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:53   #15
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Ja, jeg bruker parfyme til vanlig og føler meg naken uten. Men kan bare ha lette dufter og bruker akkurat nå Light Blue fra Dolce&Gabbana.

Men sist jeg hadde babyer kuttet jeg helt ut, det kommer jeg nok til å gjøre nå også. Og jeg husker godt at jeg reagerte på mormor-parfymerte babyer etter en kosestund hos henne. Hadde bare lyst til å putte dem i badekaret etterpå.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:03   #16
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Det blir en liten spray hver morgen ja. Men jeg tar den ikke på halsen siden jeg har en liten gutte + alle min små på jobb. Dusjer bittelitt i "kløfta" før jeg tar på ganseren.

Bruker denne, lett og fin.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:12   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Parfyme hver dag
Uten alkohol, lett sommerutgave:
Dior's J'adore summer


Kveldsbruk:
DG's The one


Innimellom
Salvador Dali's Daliflor

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:14   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Både jeg og mannen er hyperreaktive i forhold til parfyme. Vi tåler noe i mindre doser, men kan bli rett og slett dårlige av visse lukter og i store mengder. Hodepine, kvalme, irritasjon. Mannen kan bli helt sengeliggende. Det gjelder også luktinstallasjoner på toalett, bleiebøtter, skyllemiddel, et.c. Jeg kjenner jeg blir kvalm hvis klærne lukter skyllemiddel på andre folk. Er så vant med parfymefrie produkter. For dem er det jo "ren" lukt, men for meg er det .

Når jeg har baby bruker jeg kun Nivea deodorant. (klarte heller ingen lukter når jeg var gravid). Ønsker ikke å tvinge parfymelukt på en baby som er så nær meg hele døgnet. Vil lukte mamma og melk. Når jeg ikke har baby har jeg en sjelden gang på noe jeg tåler, på jobb. Jeg liker å ha litt lukt på meg da. Men jeg forsøker å ha det på på steder som ikke er i nærheten av ansiktet. Kan ta litt på bomull og ha i armhuler f.eks, eller nede på ryggen. Favoritten er Chloe Narcisse. Skal forsøke på en fra Hillary Duff når jeg starter igjen. Må bare finne noe vi takler. Det verste er veldig krydrete saker, som Davidoff Coolwater o.l.

Parfyme og barn opplever jeg ikke hører sammen, og vi har vært aktive for å få en parfymefri barnehage. Det har vi heldigvis.


Sist redigert av Dronningen : 15-08-08 kl 16:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:42   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Denne til fest.. og til ellers også. Bruker parfyme mer etter humør og dagsform.

Gucci Rush 2


Denne til fest.. og til ellers også. Bruker parfyme mer etter humør og dagsform.

Salvador Dali Dalissme



Denne til fest.. og til ellers også. Bruker parfyme mer etter humør og dagsform.

True Star Beyonce

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:43   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme daglig?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Ønsker ikke å tvinge parfymelukt på en baby som er så nær meg hele døgnet. Vil lukte mamma og melk.

Helt enig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no