Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vi som har strikkedilla

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-09, 17:42   #61
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Det er veldig fint; har strikket en dress med sammen garn selv - den er utrolig god! Lukter nesten sau *s*

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:13   #62
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg strikker tåpelig nok to ting samtidig nå... Denne kjolen fra garnstudio:

Men i disse fargene:


Og denne boleroen, men i fabel:



Boleroen er strikket på tynne pinner og bare rettstrikk, så det er dessverre et skikkelig kjedsomhetsprosjekt. Kommer med andre ord til å ta litt tid, ja....

Og så er det bare noen få dager før Knitty kommer med ny utgave, så da er det sikkert fristelser i fleng der også

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:22   #63
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla


Prøver å finne ideer til sommer/vår jakke til en av jentene på granstudio sine sider, men sidene bare henger nå, så jeg får ikke sett skikkelig. Typisk!
Andre plasser det er gratis oppskrifter, eller i det minste bilder (der jeg kan kjøpe oppskrift der jeg kjøper garn), på nettet?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:40   #64
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

http://www.dustorealpakka.com/
Her er det noen få gratisoppskrifter, og bilder fra alle heftene.
http://www.sandnesgarn.no/HefterFors...lement=grupper
Her er bildesidene i heftene fra sandnesgarn.
http://www.gjestal.no/
Gjestal
http://www.dale.no/dalegarn/index.ph...ng=1&region=no
Dalegarn sine hefter

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:43   #65
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

http://www.dustorealpakka.com/
Her er det noen få gratisoppskrifter, og bilder fra alle heftene.
http://www.sandnesgarn.no/HefterFors...lement=grupper
Her er bildesidene i heftene fra sandnesgarn.
http://www.gjestal.no/
Gjestal
http://www.dale.no/dalegarn/index.ph...ng=1&region=no
Dalegarn sine hefter

Takk! skal sjekke de etter jeg har slengt ungene i badekaret

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:41   #66
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

dere som har strikkedilla er med på www.ravelry.com, sant?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:44   #67
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Strikkedilla mi fikk seg en seriøs knekk i går kveld...

Hadde lagt opp og kommet langt avgårde på en erm. Satt med en ekkel følelse av at noe ikke stemte, men fikk ikke tak på hva det var, så jeg fortsatte. Helt til jeg kom på at det slettes ikke skulle være glattstrikk, men riller...

Strikketøyet gikk i veggen og jeg til sengs, en stor smule forbannet.

Har rekkt opp og kommet i gang på nytt nå da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 21:09   #68
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

dere som har strikkedilla er med på www.ravelry.com, sant?

Jeg er. Men veldig fersk og ganske blank.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:10   #69
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

dere som har strikkedilla er med på www.ravelry.com, sant?

Selvfølgelig.

Men hvem er du der? Tenkte jeg skulle legge deg til som venn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:39   #70
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Nok en strikkegal ravelrist melder seg!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:44   #71
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Dette er forøvrig neste prosjekt på planene, når det jeg har på pinnene er ferdig. Strikker mtp neste vinter, blir str. 2 år da - åh, jeg gleder meg!



Denne funderer jeg også på, men et sted må jeg begynne

Jeg har så lyst til å strikke fanamønster med raglandsfelling, slik det ser ut til å være gjort her. Men hvordan blir mønsterborden med felling da?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:45   #72
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg har joinet Ravelry, er vel en dag til jeg får invitasjon nå med 200 før meg i køen

Forøvrig er hele skjørtet på kjolen ferdig og jeg er godt igang med første erme!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:48   #73
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg har så lyst til å strikke fanamønster med raglandsfelling, slik det ser ut til å være gjort her. Men hvordan blir mønsterborden med felling da?

Man strikker raglan et lite stykke opp på ermene (mellom 5 og 8 fellinger alt etter størrelse), en 3-4 striper, så feller man i det lyse feltet før stjernemønsteret og siden i det lyse feltet etter stjernemønsteret (noen masker strikkes sammen i det lyse feltet "mellom" stjernene oppe og nede, og så til slutt i halsen. Ble du noe klokere?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:08   #74
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Takk. Jeg tror jeg forstod.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:16   #75
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg tror kanskje ikke jeg har helt dilla akkurat, for jeg har just begynt og er ikke helt sikker på om det gir sånn enorm mersmak. Men jeg er sabla fornøyd, det blir fint, og jeg er møkkstolt av hva jeg får til. Lager altså denne:

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:38   #76
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

dere som har strikkedilla er med på www.ravelry.com, sant?

Ble medlem for et par uker siden, genialt!

Jeg strikker forøvrig en lyseblå tynn genser i angora til storesøster nå, oppskrift og garn fra nøstebarn. Er ferdig med en stripetet tunika til lillesøster, det ble vel det tredje stripete plagget i vinter, så nå skal jeg strikke ensfarget og pynte med noen hekleblomster.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:48   #77
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Har og begynt å strikke, men helt enkelt.
Strikker håndleddsvarmere, sitteunderlag, tøfler, pannebånd, vaskekluter...
Skal til tante i morgen og lære meg sokker!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:50   #78
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Jeg har vel strikkedilla. Akkurat nå holder jeg på med Topstykket til meg selv.



Også strikker jeg monsterbukse til lillegutt, leggvarmere til tulla, genser i Mirasol til tulla, topp i silketweed til tulla, sokker til pappa og skal snart starte på vest til meg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:57   #79
vaesla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Hønefoss
Innlegg: 37
vaesla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Har og begynt å strikke, men helt enkelt.
Strikker håndleddsvarmere, sitteunderlag, tøfler, pannebånd, vaskekluter...
Skal til tante i morgen og lære meg sokker!

Jeg starta også forsiktig. Med grytekluter og enkle luer. Men et sted må man jo faktisk begynne

__________________
Kim-Andre, 18.11.01
vaesla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 00:03   #80
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som har strikkedilla

Min strikkedille er ganske fersk, men jeg er til gjengjeld helt avhengig av å ha strikkepinner i hendene om kvelden. Begynner å nærme meg slutten på en Mariusgenser til meg selv, den til venstre her, men med samme farger som i den til høyre:


Når den er ferdig ligger oppskrift og garn til denne genseren til storesøster klart:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no