Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-20, 16:40   #1221
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det var det jeg oppfattet det også, men ble usikker når så mange var sikre på at det var ulovlig. Uansett, jeg lurer på om det egentlig vil gjøre noen stor forskjell om de gjør det til et forbud i stedet for et råd. Tror de fleste forholder seg til rådene som om de var faktiske forbud og påbud, og at de som gir blaffen i rådet heller ikke bryr seg mye mer om det blir ulovlig.

Jeg har også inntil helt nylig trodd det var ulovlig med flere enn 20 stk hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 13-08-20, 16:41   #1222
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hva gir dere i gave til egen konfirmant?

Snuppa fikk jo bunad. Faren hennes og jeg delte kostnadene til den og selskapet. Vi gikk fra hverandre ti år før konfirmasjonen. Poden ønsker seg ikke bunad, og heller ingen store ting som tilsvarer bunad. Bunaden til snuppa kostet vel rundt 15-20 tusen tenker jeg. Husker ikke eksakt. Så hva gir vi til poden? Pappan og jeg er fortsatt gift. Men jeg tenker at det ikke blir helt riktig om han får halvparten i gave bare fordi han har foreldre som fortsatt bor sammen.

Hadde gitt penger.

Min konfirmant er jente og får bunad. Min sønn kommer til å få penger når det er hans tur.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 13-08-20, 16:52   #1223
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Bunad får de fra besteforeldre her (mamma broderer og syr selve bunaden, svigerforeldrene mine sørger for skjorte og en del av sølvet). Fra oss får hun selvsagt selskapet, og i tillegg hadde jeg planer om en opplevelse, gjerne i form av en langhelg i en eller annen storby. Nå er det jo veldig usikkert når noe sånt kan gjennomføres, så nå vet jeg ikke helt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 13-08-20, 17:21   #1224
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Begge mine får (slik det ser ut nå) penger til å kjøpe eget instrument.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 14-08-20, 09:43   #1225
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hva gir dere i gave til egen konfirmant?

Snuppa fikk jo bunad. Faren hennes og jeg delte kostnadene til den og selskapet. Vi gikk fra hverandre ti år før konfirmasjonen. Poden ønsker seg ikke bunad, og heller ingen store ting som tilsvarer bunad. Bunaden til snuppa kostet vel rundt 15-20 tusen tenker jeg. Husker ikke eksakt. Så hva gir vi til poden? Pappan og jeg er fortsatt gift. Men jeg tenker at det ikke blir helt riktig om han får halvparten i gave bare fordi han har foreldre som fortsatt bor sammen.

Min 02-konfirmant fikk i si tid opsjon på bunad. Han har til 25-årsdagen til å bestemme seg. Han har allerede begynt mase på når han skal få bunaden Men eg venter til han i alle fall har passert 20 for å vere sikker på størrelse.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 14-08-20, 09:46   #1226
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Nå er tråden langt over 1000 innlegg, nå må dere lage ny.

Toffskij, moderator

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no