Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Reborndukker

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-08, 13:09   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Jeg har ikke sansen, men jeg har ikke sansen for så mye annet som folk har som pynt heller. (Vi har sikkert andre ting hos oss som mange andre ikke har sansen for også, det spiller liksom ikke så stor rolle.) Jeg synes ikke disse dukkene er noe "verre" enn med f.eks. gammeldagse porselensdukker; begge deler kan jeg se at er godt håndverk og fint laget, og jeg kan forstå at man kan like dem og synes de er vakre, men jeg har ikke sansen selv.

(Hadde jeg hatt et barn som ønsket seg noe slikt, ville jeg vel vurdert det på lik linje med andre ønsker. Barn kan da godt få ting selv om foreldrene deres ikke deler smaken deres.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:29   #42
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.



Denne synes jeg ser mer levende ut enn død i allefall. Fikk lyst på denne nå, synes den var så søt


Det verste eg har sett. Ser ut som ein unge som budde i eit jordskjelvramma område. Hjelp.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:35   #43
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er jo en ting, men det er jo en kjent sak at dette er dukker som mange voksne har. Og at de ikke tåler røff lek slik som andre dukker.

Ei dokke som veg 3 kg, som ikkje toler å bli leika med og som kostar 3000 – vel, det reknar eg som eit samfunnsproblem.
Det er eigentleg i seg sjølv eit samfunnsproblem at ein kjøper leiker i denne storleiken til 3000 kr(!) til ungar. Samfunnet er sjukt, det er det som er problemet : pessimist:

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:36   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Reborndukker

Ja, det håret ser litt sykt ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:38   #45
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Hadde jeg hatt et barn som ønsket seg noe slikt, ville jeg vel vurdert det på lik linje med andre ønsker. Barn kan da godt få ting selv om foreldrene deres ikke deler smaken deres.)

Det er så. Eg delte aldri sonen min si (kortvarige, heldigvis) interesse for Bay Blade eller kva det no var det heitte, desse bråkete snurregreiene som var så in for nokre år sidan. Men ei skremmande, ekkel, tung dokke av dårleg leikekvalitet til kr 3000 hadde eg ikkje vurdert. Definitivt ikkje.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:42   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Det er så. Eg delte aldri sonen min si (kortvarige, heldigvis) interesse for Bay Blade eller kva det no var det heitte, desse bråkete snurregreiene som var så in for nokre år sidan. Men ei skremmande, ekkel, tung dokke av dårleg leikekvalitet til kr 3000 hadde eg ikkje vurdert. Definitivt ikkje.

Nei altså, den ville naturligvis bli vurdert på lik linje med andre ting som kostet like mye og hadde like god kvalitet, og ville neppe blitt kjøpt. Men grunnen ville ikke være at jeg ikke likte den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:51   #47
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reborndukker

Jenta mi sin dukke kostet ikke 3000 kr, kanskje det er en annen type som er helt lik da. Tror faren betalte rett under 1000 kr for den.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 14:13   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men grunnen ville ikke være at jeg ikke likte den.

Nei, men det er jo sånn det er vel.
Ungene har da mye som jeg ikke liker, men som de liker.
Hvis en av mine ønsket seg en slik Reborn dukke ville jeg selvsagt tenkt over det, men den ville neppe blitt kjøpt pga. pris og dårlig lekekvalitet.
Det er vel ikke slik at foreldre flest nekter ungene sine ting fordi de selv ikke liker dem. Man har jo forskjellig smak.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:05   #49
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Ei dokke som veg 3 kg, som ikkje toler å bli leika med og som kostar 3000 – vel, det reknar eg som eit samfunnsproblem.
Det er eigentleg i seg sjølv eit samfunnsproblem at ein kjøper leiker i denne storleiken til 3000 kr(!) til ungar. Samfunnet er sjukt, det er det som er problemet : pessimist:

3000! No way, det hadde jeg aldri betalt for ei dukke. Syns Anna-dukka til 600 var dyr jeg, iallfall med tanke på at den aldri blir brukt.
Dukker til pynt har jeg ikke sansen for. Når jeg tenker etter så samlet jeg på porselensdukker i 10-års alderen.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:31   #50
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.


Det verste eg har sett. Ser ut som ein unge som budde i eit jordskjelvramma område. Hjelp.

Hva var så ille med den? Hadde ingen gjort meg oppmerksom på at det var en dukke så hadde jeg nok trodd at noen hadde villet vise frem babyen sin.

Jeg hadde aldri hørt om disse før jeg så denne tråden, så jeg har ikke rare bakgrunnen for å mene noe om dem. Jeg gjør det jo likevel.
Det er en fjern tanke for meg å kjøpe dukker for å ha til pynt, men jeg reagerer ikke på at andre gjør det heller. Man liker jo forskjellige ting. Prisen var rett og slett vill, men jeg pleier sjelden å legge meg opp i hva andre bruker pengene sine på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:40   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Jeg har oppfattet det sånn at det stort sett er voksne som kjøper disse dukkene til seg selv, prisen har vel en del å si der, siden de er såpass dyre. For et par ukers tid siden så jeg faktisk en dame som trillet en sånn dukke rundt i en vanlig barnevogn.

Jeg ser for meg at en del kjøper sånn dukker fordi de synes de rett og slett er fine dukker, men også at det er en annen gruppe som kjøper dem fordi dukkene dekker et savn. Om det er fordi man aldri fikk barn selv, eller om man har mistet et barn, eller om man bare lengter tilbake til da barna var baby eller andre grunner.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:43   #52
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.767
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For et par ukers tid siden så jeg faktisk en dame som trillet en sånn dukke rundt i en vanlig barnevogn.

Da ville jeg klassifisert det som et problem og høflig slengt nummeret til en terapeut opp i vogna...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 16:49   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Da ville jeg klassifisert det som et problem og høflig slengt nummeret til en terapeut opp i vogna...

Tja, for meg så vil en dame som triller rundt på en dokke knapt komme opp på topp 100-lista over Rare Ting Som Folk Gjør. Det går jo ikke ut over noen, så for meg stiller det i samme kategori som andre ting som er uforståelige men ikke går utover noen andre, som f.eks gå over grønlandsisen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:33   #54
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Den jenta mi har tåler samme lek som de andre dukkene hun har.

Ja disse dukkene tåler ikke noe mindre enn andre dukker.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:36   #55
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reborndukker

Prisen jeg har betalt for mine er fra 1200 kroner til 1700. den med håndsydd hår kostet mest og det var 1700.
Vekten på mine er ca 2200 gram.
Og jeg må si jeg aldri har lekt med mine da, men ungene har gjort det.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 20:37   #56
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har oppfattet det sånn at det stort sett er voksne som kjøper disse dukkene til seg selv, prisen har vel en del å si der, siden de er såpass dyre. For et par ukers tid siden så jeg faktisk en dame som trillet en sånn dukke rundt i en vanlig barnevogn.

Om en voksen dame, alene uten barn i nærheten, hadde trillet rundt på hvilken-som-helst-dukke, så hadde jeg tenkt at her har noen kanskje det ikke så bra. Kan ikke helt se for meg at det er en vanlig voksen-ting å gøre.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 09:30   #57
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Prisen jeg har betalt for mine er fra 1200 kroner til 1700. den med håndsydd hår kostet mest og det var 1700.
Vekten på mine er ca 2200 gram.
Og jeg må si jeg aldri har lekt med mine da, men ungene har gjort det.

Da stemmer det sikkert at eksen betalte rundt 1000 kr for den til jenta mi for han kjøpte fra samme dame som du har kjøpt fra mener jeg. Hennes er uten hår.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 14:58   #58
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reborndukker

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva var så ille med den? Hadde ingen gjort meg oppmerksom på at det var en dukke så hadde jeg nok trodd at noen hadde villet vise frem babyen sin.

Det at den såg død ut. Eg har sett eit bilete av eit par palestinske ungar som hadde vorte ramma av ei bombe ein gong. Dei likna litt på denne, minus det smil-liknande i munnvika. Det var eit frykteleg bilete, og eg hadde vondt inni meg lenge etterpå...
Det er tydelegvis litt forskjell på korleis vi konseptualiserer desse dokkene her inne. Fleire enn eg synest dei ser døde ut, men nokre gjer jo ikkje det. Sjølvsagt er det heilt greit å ikkje synest det! Ikkje misoppfatt meg, det er lov å vere usamde. Men prisen og vekta og evt. dårleg leike-kvalitet synest eg er "objektive" trekk som tel ned med tanke på å bruke desse som leiker.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no