Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Spørsmål angående angrerett

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 15:28   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmål angående angrerett

Jeg har tenkt å kjøpe mobiltelefon til gubben til jul, uten abonnement. Men så kan det jo hende han finner på å kjøpe seg ny selv før jul, og da er det jo dumt hvis jeg ikke får levert tilbake (eller at jeg må avsløre julegaven...)

Men hvordan skal jeg tolke dette? Altså gjelder angreretten alle mobiler, eller bare de med abonnement? Når jeg ser på expert og komplett og andre nettsteder står det ikke noe om at mobiler er unntatt. Derfor jeg stusser litt her. Tenkte angrerett og unntak var likt uansett hvilken nettbutikk en brukte.
Er nemlig Elkjøp som har den jeg har bestemt meg for billigst... (men har jeg ikke angrerett der, betaler jeg heller et par hundre kroner ekstra for å være sikker på å kunne levere tilbake)

Kloke hoder?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 19:48   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Jeg lurer på om den garantien Elkjøp har om at en kan levere tilbake varene innen 30 dager ikke gjelder mobiltelefoner. Men kan du ikke spørre om du kan deponere? Det bør jo kunne gå an?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:05   #3
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Jeg fikk IKKE byttet mobilen min som jeg kjøpte på Elkjøp. så få det skriftlig hvis de lover deg det : paranoid til hva enkelte selgere lover:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:06   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Snakk med dem om deponering over jul, og hvis de aksepterer, så sørg for å få det skriftlig, for eksempel på kassalappen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:31   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Men her er det snakk om kjøp i nettbutikken deres (det glemte jeg å nevne å HI...), er klar over at 30 dagers returrett ikke gjelder mobiler. De har ikke den jeg vil kjøpe på lager på vår Elkjøp, men har på nettbutikken. (har på en butikk i nabokommunen, men gidder ikke kjøre 4 mil for å kjøpe i butikken) Det er vel ved kjøp over nett at angreretten gjelder, eller har jeg misforstått?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:36   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Men her er det snakk om kjøp i nettbutikken deres (det glemte jeg å nevne å HI...), er klar over at 30 dagers returrett ikke gjelder mobiler. De har ikke den jeg vil kjøpe på lager på vår Elkjøp, men har på nettbutikken. (har på en butikk i nabokommunen, men gidder ikke kjøre 4 mil for å kjøpe i butikken) Det er vel ved kjøp over nett at angreretten gjelder, eller har jeg misforstått?

Angreretten gjelder ved kjøp over nett, ja. Den er vel på 14 dager?

Jeg kan ikke skjønne at de kommer noen vei med å hevde at angreretten ikke gjelder mobiltelefoner? Ta en telefon til Elkjøp og spør dem, og hvis du får nei, så tar du en telefon til Forbrukerrådet og sjekker med dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:42   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Angreretten gjelder ved kjøp over nett, ja. Den er vel på 14 dager?

Jeg kan ikke skjønne at de kommer noen vei med å hevde at angreretten ikke gjelder mobiltelefoner? Ta en telefon til Elkjøp og spør dem, og hvis du får nei, så tar du en telefon til Forbrukerrådet og sjekker med dem.

Ja, jeg kan høre med de. Skal da vente med å bestille til litt ut i uka, slik at det blir mindre enn 14 dager fra jeg får den til julaften
Han kan være litt impulskjøper nemlig, så finner han ut at han skulle hatt ny tlf, så kjøper han den...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 20:55   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål angående angrerett

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Ja, jeg kan høre med de. Skal da vente med å bestille til litt ut i uka, slik at det blir mindre enn 14 dager fra jeg får den til julaften
Han kan være litt impulskjøper nemlig, så finner han ut at han skulle hatt ny tlf, så kjøper han den...

Husk at det må være mindre enn to uker til tredje juledag, for det er da du får returnert den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no