Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-15, 12:23   #21
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Southwark er et supert (og undervurdert område), har bodd der mange ganger, og skal bo der igjen i mars.

Hvis dere bor nært London Bridge er dere jo rett ved Borough Market (som selvsagt anbefales i seg selv), der Roast ligger.

Rundt Southwark Tube Station (ett stopp på tuben eller en liten gåtur) ligger det også mange bra steder, for eksempel:
Baltic - småfancy østeuropeisk
The Anchor and Hope - superkoselig gastropub, god mat
TAS - kjede, men god og rimelig meze (Har også en koselig deli/kafé i Borough High Street, ikke langt fra London Bridge.)

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 13:00   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mest mulig sightseeing, god mat og lite shopping.

Samme her. Shopping i London er noe av det mest masete og stressende jeg har prøvd meg på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 13:31   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

God mat og drikke er pri en. Sightseeing og opplevelser som en god nummer to. Shopping nederst.

Både jeg og søstersen har jo sett Lewis hele høsten så blir en dagstur til Oxford på søndag. Aldri vært

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 11:19   #24
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Nå nærmer det seg altså! Gleder meg. Har booket overnatting i Southwark. Har aldri bodd i det området før. Ikke så langt unna London Brigde station. Noen gode restauranttips i det området?

Hvilket hotell skal dere bo på? Skal til London i juni og trenger hotelltips...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 19:48   #25
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Vi booket denne:

http://www.booking.com/hotel/gb/vive...bridge.no.html

Siden vi bor rett ved matmarkedet så kan det passe bra med kjøkkenkrok. Det blir 650 pr pers pr natt. Ok pris det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 08:49   #26
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Hvis dere vil shoppe så har jeg god erfaring med Debenhams på Oxford street. Der kan man få klær fram mange av kjedebutikkene, på ett sted og det er god plass til å gå rundt. Mitt stressfrie shoppingsted i LDN. Eller skal jeg ta den afternoon tea/sightseeing-bussen for å slå to fluer i en smekk, når jeg skal dit i april.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 08:54   #27
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Den bussen leste jeg om her inne og tenkte å prøve det!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 00:58   #28
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Da bør du se om det er noe ledig nå. Online booking.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 08:45   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

De var rimelig fulle, men sendte de en mail og de har satt opp en runde til på ettermidddagen. Så det lønner seg om det er fullt. Nå kan det hende det blir for sent og at vi heller tar afternoon tea i Oxford på søndag istedet. Har booket her: http://www.oldparsonage-hotel.co.uk/menus/
Har ellers sett på Zucca som ligger ved der vi skal bo, gastropuben Anchor and hope og Dim Sum sted.
Noen som har godt tips til indisk?

Mat står altså øvers på research-lista

Har lyst til å dra til Tower. Har ikke vært selv heller. Må man booke på forhånd eller er det bare å dukke opp?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 08:47   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Tower er det bare å besøke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:23   #31
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

[...]Noen som har godt tips til indisk?

Mat står altså øvers på research-lista

Har lyst til å dra til Tower. Har ikke vært selv heller. Må man booke på forhånd eller er det bare å dukke opp?

Jeg gjentar gjerne anbefalingen om Quilon.

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Den aller beste indiske maten jeg har spist har jeg fått på Quilon - helt fantastisk! Benares er også veldig bra.

Det ligger også en ok indisk like ved Borough Market; jeg synes maten var god, men en anelse i sterkeste laget. Mannen min var veldig fornøyd, da, så om dere ikke er like chilipysete som meg går det nok bra.

Som Nenne sier er det bare å dukke opp på Tower, men det kan være lurt å komme så tidlig som mulig, da er det gjerne litt mindre folksomt enn midt på dagen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:36   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Bør man booke bord der Novla? Altså på Quilon?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:57   #33
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Jeg tror det kan være lurt; jeg gjorde et søk på noen tilfeldige datoer litt frem i tid, og det var ganske fullt i "vanlig middagstid", sånn fra 19-21, så jeg ville i hvertfall bestilt.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 14:41   #34
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Poden og jeg digget denne turen: http://www.londonribvoyages.com/. Den kunne godt vart litt lenger (var i underkant av en time), men det var gøy så lenge det varte.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 08:31   #35
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.419
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Ingen har nevnt musical, noe jeg definitivt anbefaler. Min favoritt er les miserable.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:55   #36
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Nå nærmer det seg og jeg har gledet meg så lenge! Er dog dritredd jeg skal bli syk. Mannen har vært hjemme siden tirsdag med influensa og i dag fikk begge ungene feber. Jeg klør i halsen......

Det blir tidenes nedtur om jeg blir skikkelig dårlig altså!! Om jeg bare blir forkjøla så kommer jeg langt med paracet og nesespray, men om jeg blir så dårlig som mannen så har jeg jo ikke sjangs. Huff

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 21:58   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Dra på apoteket i morgen og kjøp sterke C-vitaminer og zink tabletter. Se om du kan få deg nok søvn, vask hendene nøye. Det er ikke sikkert du blir syk. Håper du kommer deg avgårde!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 09:55   #38
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om du skulle arrangert tur til London for venninne som aldri har vært der før

Takk for tipset. Gjort det nå. Om ikke annet så setter jeg min lit til mr. Placebo.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no