Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-15, 20:42   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Vi kommer med fly til Bodø hvor vi skal tilbringe noen timer før vi drar videre med Hurtigruta. Vi lurer på følgende;

1) Hvor er det best å oppbevare koffertene mens vi venter?
2) Hvordan kommer vi oss fra flyplassen til dit vi skal oppbevare koffertene?
3) Hvordan kommer vi oss fra der vi oppbevarer koffertene til Hurtigrutekaia?
4) Hva gjør man hvis man har fem timer til rådighet på dagtid i Bodø midtsommers?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 20:58   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Jeg kan ikke svare på 1, men når det gjelder 2 og 3 er kanskje taxi enklest. Det blir ikke dyrt; flyplassen ligger nært sentrum. Det enkleste er nok hvis det er oppbevaringsbokser på hurtigrutekaia. Da kan dere ta taxi dit og gå inn i sentrum etterpå (10 minutter å gå, kanskje?). Men som sagt, jeg vet ikke om det er det.

Kommer dere med barn eller bare voksne? For en barnefamilie vil jeg tro flymuseet eller Nordlandsbadet er de beste alternativene for å fylle fem timer. De ligger rett over veien for hverandre, litt utenfor sentrum. De fleste bussene går forbi.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 21:01   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Tusen takk! Barna som er med er 7 og 10 år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 21:05   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Hvis det er fint vær er det også fine turområder rett utenfor sentrum, som man fint kan rekke over på fem timer. F.eks. gå til Keiservarden fra Maskinisten; en av bussrutene går rett forbi Maskinisten (det er bare 4 ruter ...).

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 21:34   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Vi skal tilbringe og traske rundt i Lofoten i 10 dager så jeg tenker det blir noe mer urbant. Alt jeg kan huske fra tidligere besøk i Bodø er glassgata.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 21:47   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Dere må spise reker på moloen.

Og bade i Geitvågen. Men det blir kanskje litt langt unna? Det er hundre år siden jeg sist var i Bodø. Høydepunktet når jeg var liten var å gå på Papir-handelen (lekebutikk? Eller bokhandel? Husker ikke) og kjøpe "Bodø-gave", som regel en Barbiedukke. Men til det trenger man en raus farfar.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:01   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Tror ikke Geitvågen er realistisk på fem timer.

Papirhandelen er der fortsatt, tror jeg (ungene har vokst fra lekebutikker så er ikke helt up to date), og Glasshuset står der. Enig i at reker på moloen kan være noe en godværsdag. Sitte og se på Stormen (nytt kulturhus og bibliotek). Ganske fint i deler av sentrum, egentlig, men kanskje ikke nok å se til å fylle fem timer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:05   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Nå har vi bestilt alt av billetter og vi har 4 timer og 30 minutter fra flyet (skal) lande(r) og hurtigruta legger fra kai. På den tiden må vi også innta et måltid mat, så jeg tror kanskje dilling i sentrum er greiest. Jeg har notert meg molo hvis sol og bibliotek hvis ikke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:09   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Ang. oppbevaringsbokser er det helt sikkert sånne på jernbanestasjonen, og den ligger bare noen hundre meter fra hurtigrutekaia. Dere går forbi stasjonen på vei fra sentrum til hurtigrutekaia, så kan absolutt være en løsning.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:18   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppbevaringsbokser og transfer i Bodø

Det er oppbevaringsbokser på jernbanestasjonen. Ta en taxi dit. Det går ikke buss helt dit fra flyplassen. Derfra er det kort vei til sentrum og hurtigrutekaia. Jernbanen ligger midt mellom. Ca 10 min å gå fra sentrum til hurtigrutekaia.

3, 5 er ikke veldig mye. Jeg hadde også satset på litt urban lulling.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no