Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie neste uke - hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-19, 09:30   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sommerferie neste uke - hvor?

Endelig er det vår tur til å reise bort, men den opprinnelige planen som var å campe i Sverige, har vi mindre og mindre lyst til. Jeg sliter med en mild grad av ME, og jeg er sliten inn til margen etter denne sommeren, og trenger egentlig en solseng og all inclusive. Eller kanskje enda bedre et feriehus med eget basseng, men det kan virke som det er billigere med pakkereiser til syden, siden vi er så sent ute. Vi har aldri feriert i de typiske sydenlandene, så vi har ingen spesielle ønsker, annet enn varmt vær, basseng og restauranter.

Noen som har noen forslag, ideer eller alternativer til oss. Jeg går meg vill på nettet, så jeg må ta en pause, kjenner jeg.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 09:40   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Hellas! Kan ofte finne ok priser til de greske øyene. Om det er noe all inklusive der er jeg mer usikker på.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 10:16   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Gå inn på tui, ving eller apollo. Mye restplasser der til Italia, Spania, Kroatia og greske øyer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 10:26   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Vi hadde en uke her i år; https://www.tui.no/feriereiser/hella...e-by-atlantica
Kan anbefales på det varmeste. (Hvis det er noe ledig da)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 10:48   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Smil

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Skal dere ha med alle barna? Vi er på vei hjem etter en uke på AI-hotell på Zakyntos. AI er kjedelig, det binder oss mer til hotellet enn vi egentlig ønsker, men samtidig er det utrolig deilig å ikke måtte ofre verken en tanke eller en kalori på å skaffe seg mat.

Jeg har ikke mye erfaring med AI, men har inntrykk av at mange hoteller tilbyr det, enten til alle gjester eller som et tilvalg.

Hvis dere skal dra hele familien, tror jeg jeg ville valgt et hotell med mange bassenger og gjerne på stranden, så har alle noe å gjøre. Jeg liker at det er gangavstand til minimum et lite sentrum og også gjerne strandpromenade.

Vær obs på hvor lang busstransport det er fra flyplassen, lang transfer kan jo bli slitsom for deg? Noen hoteller er også store med store interne avstander, det er kanskje heller ikke optimalt? Vi bodde på Tsivili beach hotell med Apollo. Kort vei fra flyplassen, veldig korte avstander inne på hotellet, det ligger rett på stranden, er nyoppusset og kort vei til typisk turistssentrum.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 11:07   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Tusen takk for konkrete forslag, har satt i gang eldstedatteren til å se gjennom.

Har et alternativ til Hellas liggende nå, billetter til 12.000 og hus til 16.000, men da må maten ordnes selv. Noen som har vært i Perveza i Hellas?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 12:02   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Pegasos world i Side. Søk på Nazar. Flott anlegg og noe for alle. Ligger på stranden og har bygget ut med flotte sklier.
Nazar har resort i Hellas også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 12:54   #8
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Gå på TUI og se på Blue Star Atlantica Caldera Bay.
2 voksne og 2 barn (vet ikke hvor mange dere er) til 21892.
Legg til all inklusive på 12600 om du vil.
God mat og rett på stranda.
Sikkert 15 restauranter på under 5 min gåing fra anlegget, så man trenger ikke all inklusive.
Ligger i Platanias på Kreta.
Bra hotell 😄

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-19, 13:02   #9
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Vi hadde et herlig AI-opphold på TUI Family Life Pascha Bay i fjor. Nydelig mat, flotte bassengområder, hager og fantastisk strand. Fly til Antalya, 1,5 time buss til hotellet, ca 10 minutter fra Alanya med lokalbuss.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 18:44   #10
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Tusen takk for konkrete forslag, har satt i gang eldstedatteren til å se gjennom.

Har et alternativ til Hellas liggende nå, billetter til 12.000 og hus til 16.000, men da må maten ordnes selv. Noen som har vært i Perveza i Hellas?

Vi reiste med Norwegian til Preveza nå i sommer. Bodde første uken i Parga, en vakker liten by en liten time nord for Preveza, anbefales på det varmeste! Var på dagstur til øyene Paxos og Antipaxos, en annen dag på elvevandring (magisk), ruslet rundt på borgen i Parga, var på olivenoljesmaking og omvisning på nedlagt olivenoljefabrikk, var på rafting (også helt magisk) og ellers var det mye strand og snorkling. Kanskje en mer aktiv ferie enn det dere er ute etter, men et nydelig sted er det! Så var vi noen dager i Meteora, et fantastisk sted et par timers biltur inn i landet, helt klart et av høydepunktene i ferien! De siste dagene var vi på Lefkada, nydelig øy med uendelig vakre strender og krystallklart turkist vann. Man bør ha bil for å komne seg rundt, Lefkada er bare en halvtime utenfor Preveza, og det er bro dit. Siste dagen var vi noen timer i Preveza, i den gamle bydelen rundt Saitan Pazar. Hyggelig by, det lille vi fikk sett.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-19, 21:36   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Tui hadde veldig rabatterte turer til Budva i Montenegro for en stund siden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-19, 19:58   #12
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

Jeg fikk tak i billige flybilletter til Tyrkia, så da prøver vi det i år. Må se om vi finner ledig hotell eller hus med basseng nå. Har hørt begge deler om Tyrkia, men billettene kom tilsammen på 4500 for hele gjengen så ble det ikke et veldig lett valg. Takk for all hjelp. 😊

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-19, 21:14   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie neste uke - hvor?

God ferie!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no