Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Restaurant i Istanbul

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-15, 09:00   #1
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Restaurant i Istanbul

I anledning mannes 40 års dag reiser vi til Istabul på en langweekend. Jeg tenkte å bestille bord på en bra resturant selve dagen han fyller år.
Jeg har aldri vært i Istanbul så her kan jeg trenge noen gode tips.
Noen som har noe å anbefale?
Det kan gjerne være litt high end, fokus på spennende og god mat.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 10:59   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Resturant i Istanbul

http://www.thekebapistanbul.com/ - tradisjonell kebab. Ikke forveksle med den kebabdressingbefengte kjøtthaugen man kjøper nattestid i Norge. Veldig godt og smakrikt. Restauranten ser helt anonym ut ved inngangen, men innenfor er det hyggelig atmosfære og nydelig utsikt over Bosporos. Vi fikk tradisjonelle småretter til forrett - masse godt og spesielt gode, friske salater og grønnsaksretter. Kalamaris og småfisk. Til hovedrett fikk vi mixed plates med forskjellige typer grillet kjøtt og tradisjonelt krydrede kjøttboller ++.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 13:33   #3
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Resturant i Istanbul

Istanbul er en fantastisk by, gled dere!
Har dessverre ingen gode restaurant-tips.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 13:38   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Resturant i Istanbul

vi spiste middag på denne restauranten, tipset av en venninne av reisefølget mitt som har bodd i byen. Fantastisk utsikt, god service, god mat
http://www.5kat.com/

Et annet tips var http://www.lokantamaya.com/ men det rakk vi ikke.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 14:40   #5
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Resturant i Istanbul

Herlig! Takk for tips, de skal jeg sjekke ut.
Gleder meg veldig, tror det blir en veldig bra tur!

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 18:34   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Restaurant i Istanbul

For en slik spesiell anledning vil jeg anbefale restaurant Tugra i Ciragan Palace Kempinski langs Bosphorus. Bord maa bestilles (see link der det ogsaa er en email adresse som vi brukte) og dere maa absolutt si at dere vil sitte ute paa balkongen. Selvsagt maa du ogsaa informere dem om at det er viktig bursdagsfeiring. Nydelig tyrkisk Ottoman mat, fantastisk utsikt og vakker dekor. http://www.kempinski.com/en/istanbul...aurants/tugra/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 22:54   #7
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Restaurant i Istanbul

Åh, tusen takk Liefje! Definitivt sjekke ut det stedet!

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no