Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

6 timer på Oslo lufthavn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-17, 23:12   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

6 timer på Oslo lufthavn

Om flyene er i rute har jeg seks timer fra flyet mitt lander til neste går på Oslo lufthavn. Hva ville du gjort? Jeg skal til utlandet om det har noe betydning. Er det tid nok til å ta toget til oslo eller blir det bare stress?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 23:16   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg hadde gått og spist på flyplassen og kikket litt i butikker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 23:30   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Du rekker en kjapp tur til Oslo, Gardermoen er ikke sååå interessant. Men du bør regne en halv time fra flyet lander til du er ute ved flytogene, en halv time til Oslo S, en halv time tilbake, og litt ettersom hvor du skal (og når), vre tilbake på flyplassen 1-2 timer før flyet går igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 23:32   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Flytoget tar vel en halvtime inn til byen, det koster litt da. NSB er vesentlig billigere, og bruker ikke så mye lenger tid, men har ikke like hyppige avganger.

Hvis du orker ut, så tror jeg nok jeg anbefaler å dra inn til byen. Seks timer høres fryktelig lenge ut på en flyplass. Eventuelt kan du kanskje betale deg inn på en lounge og ihvertfall få sitte behagelig?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 23:33   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du rekker en kjapp tur til Oslo, Gardermoen er ikke sååå interessant. Men du bør regne en halv time fra flyet lander til du er ute ved flytogene, en halv time til Oslo S, en halv time tilbake, og litt ettersom hvor du skal (og når), vre tilbake på flyplassen 1-2 timer før flyet går igjen.

Nå slipper man vel å å hente baggasje og sjekke inn på nytt, så da tar det ikke en halvtime fra flyet til flytoget, altså.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-17, 23:46   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nå slipper man vel å å hente baggasje og sjekke inn på nytt, så da tar det ikke en halvtime fra flyet til flytoget, altså.

Neida, men det er greit å regne med det. Plutselig parkerer flyet langt utpå rullebanen, man skal stappes inn på en buss, man havner i motsatt ende av terminalen, man rekker akkurat ikke toget etc. etc. Ting tar ganske mye mer tid på Gardermoen enn man tror, særlig når man lander. Og Isprinsessen er kanskje ikke så kjent der heller.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-05-17 kl 23:56.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:01   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nå slipper man vel å å hente baggasje og sjekke inn på nytt, så da tar det ikke en halvtime fra flyet til flytoget, altså.

Du må uansett stå og vente på bekreftelse via skjerm på at bagasjen er klarert før du kan forlate utenlandsavdelingen, i tilfelle den ikke blir det og du må hente den og gå gjennom tollen uansett. Jeg sto nesten en halvtime og ventet for et par uker siden, og brukte kanskje fem minutter før det på å komme dit fra flyet. (Dette er når man kommer fra utlandet og skal videre innen Norge, altså - var litt uklart for meg hvilken vei HI skulle reise.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:10   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg skal til utlandet :-) Altså mellomlander i Oslo for å reise til utlandet.
Nei er ikke kjent der i det hele tatt og egentlig heller ikke i Oslo så kommer sikkert til å være redd for å gå meg bort.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:10   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.400
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg tror jeg hadde satt meg på en restaurant og kost meg meg med å lese og nytt alenetiden.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:12   #10
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg tror jeg hadde satt meg på en restaurant og kost meg meg med å lese og nytt alenetiden.

Samme her. Høres stress ut å reise inn til Oslo for så kort tid.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:12   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg hadde ikke orket en tur inn til Oslo med bare 6 timer tilgjengelig. Ting tar tid på flyplassen ved ankomst, så skal man komme seg til Oslo og tilbake igjen, og selv om man ikke må sjekke inn, så må man gjennom sikkerhetskontrollen når man kommer tilbake.

Jeg hadde nok heller bare slappet av med litt mat, tittet i butikker og bare ventet. 6 timer, hvorav mye går med til ankomst og avgang, det går fort, om man bare er innstilt på det.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:40   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

6 timer på OSL høres ut som en sakte død. Reis inn til byen, spis burger på Ø og drikk øl i solen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:41   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg hadde nikost meg på flyplassen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:49   #14
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Det er dyrt å stresse inn til byen hvis du reiser med flytoget.
Jeg ville tatt med meg en bok, evt jobb, og holdt meg i ro på Gardermoen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 00:52   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.930
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Flytoget tar vel 19 min eller så? Kort tid i hvert fall, så du får greit med tid til å ta deg en tur inn til byen. Du kan velge å holde deg til Oslo S området med Østbanehallen, Byporten og Oslo City om du ikke vil gå langt. Men det kommer jo an på hva du har lyst til å gjøre? Gir følelsen av å dra inn til byen deg stress, så ikke gjør det. Men tenk gjennom hva du vil fylle timene på OSL med.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 01:09   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

For min egen del stoler jeg ikke på at alt skal gå knirkefritt med så mange overganger med transportmidler, innsjekk, sikkerhetskontroll osv.

Skal du i tillegg i dødens kø der inne, passkontrollen, er det jo helt bingo hvor lang tid det tar.

For 6 timer ville jeg vurdert å kjøpe meg inn på OSL Loungen som koster rundt 300 kr. Da er det fri mat og drikke (lett bespisning, ikke full middag, men du sulter ikke) inkl alkoholholdige drikker, aviser, wifi og litt roligere enn ellers på flyplassen. (Det er tre lounger, men altså OSL Loungen som tar betalkunder).

Det er pri for gull og diamantkort, men det er ofte kapasitet for å betale seg inn (tors og fre er typisk dager det kan være fullt).

https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/lounge/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 01:56   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg hadde enten dratt til byen, eller betalt meg inn på lounge.
Hvis du har SAS billett, kan du vel betale deg inn på SAS lounge også i tillegg til OSL lounge. Med tanke på prisnivået på mat på Gardermoen er det raskt inntjent, i tillegg til at det er vesentlig roligere og gode stoler. OSL loungen kan kaste deg ut etter en viss tid. (typisk er det 3 timer tror jeg) Jeg har aldri opplevd det, så jeg tror sjansen er liten.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 06:50   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Høres stress ut å reise inn til Oslo for så kort tid. Kjøp deg en god bok på flyplassen, eller et kryssord. Legg flytogpengene i et shoppebudsjett så er du halvveis til et par nye Raybans.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 06:55   #19
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Bok (bøker) og gotteri. Seks timer? Null problem.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-17, 07:02   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6 timer på Oslo lufthavn

Jeg hadde ikke giddet å mase med å dra til Oslo. Holder med de som ville betalt seg inn på en lounge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no