Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om dyrevelferd og sjøliv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-20, 12:45   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dyrevelferd og sjøliv

Jeg tilbringer i skrivende stund tid ved sjøen, og har dermed litt god tid til å fundere på saker og ting i finværet.

Jeg har alltid vært langt over snittet opptatt av dyrevelferd. Jeg har blitt fortalt at jeg som helt liten hylgrein av Bambi som desperat prøvde å holde seg på beina på isen, og bare dette framkaller ubehag i meg. Jeg har utallige lignende opplevelser fra barndommen, men jeg har likevel aldri reagert på måten vi fanget fisk og krabber på på hytta. Jeg tok det foreldrene mine lærte meg (i beste mening) for god fisk. Vi ble oppfordret til å fiske stinter, fange strandkrabber, fiske med sluk (men ble opplært til å drepe fisken med kniv straks den var fanget) og vi drepte krabbene ved å putte dem i kokende vann fordi det var det mest humane å gjøre.

I voksen alder stiller jeg flere spørsmål om måten fisk og sjødyr blir behandlet på, og jeg har jo også lært at det er dyreplageri å putte krabber i kokende vann. Men jeg lurer på hva som er «gjeldende» etikk rundt dyrevelferd, hvis det går an å si noe om det. Det kommer jo an på hvem man spør. Men jeg føler jo likevel det finnes noen standarder som de fleste er enige i, og som er påvirket av forskning.

Jeg ser at mange fremdeles lar være å drepe fisken etter den er fisket. Jeg tror ikke jeg lenger ville syntes det var greit at ungene fisket stinter (de er store nå, så de bedriver ikke denslags). Å fange strandkrabber? Tja. Det kommer helt an på hvordan det gjøres, tror jeg. Vi koker aldri krabber lenger, men jeg har skjønt at det er dyreplageri å ha dem i kokende vann.

Hva tenker dere? Hvor går grensen for hva som er greit å gjøre og hva som er dyreplageri, og hva sier forskning om temaet?


Sist redigert av Hyacinth : 01-06-20 kl 13:06.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:00   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Her står det litt:
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dy.../fiskevelferd/

Jeg er på linje med Mattilsynet i forhold til fiske.

Når vi fisker for å skaffe oss mat, er det akseptert at fisken utsettes for visse påkjenninger. Likevel må vi sørge for at påkjenningene ikke blir større enn nødvendig. Fritidsfiskere kan med enkle grep sørge for god fiskevelferd.

Men catch and release synes jeg ikke er greit. Med midre det er snakk om fisk som er under minstemålet, og den er lett å få av kroken.

Da jeg var barn kjøpte vi ofte levende krabber som vi kokte, men jeg har ikke fått med meg at det er dyreplageri. Men så har jeg heller ikke gjort det selv i voksen alder. Finnes det en måte å avlive krabber på før koking? Ikke at jeg har planer om å koke krabber med det første.

Strandkrabber fanget jeg senest i fjor sommer. Har ikke noen problemer med det. Tror ikke de tar skade av å bli plukket forsiktig opp, og oppbevart i en bøtte en liten stund.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 01-06-20 kl 13:05.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:04   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Her står det litt:
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dy.../fiskevelferd/

Jeg er på linje med Mattilsynet i forhold til fiske.

Når vi fisker for å skaffe oss mat, er det akseptert at fisken utsettes for visse påkjenninger. Likevel må vi sørge for at påkjenningene ikke blir større enn nødvendig. Fritidsfiskere kan med enkle grep sørge for god fiskevelferd.

Men catch and release synes jeg ikke er greit. Med midre det er snakk om fisk som er under minstemålet, og den er lett å få av kroken.

Da jeg var barn kjøpte vi ofte levende krabber som vi kokte, men jeg har ikke fått med meg at det er dyreplageri. Men så har jeg heller ikke gjort det selv i voksen alder. Finnes det en måte å avlive krabber på før koking?

Jeg er helt enig med deg.

Angående krabber, så vet jeg ikke. Det er kun jeg som liker krabber, og vi setter ikke ut teiner lenger. Men jeg fikk med meg at Kjartan Skjelde la seg langflat etter å ha kokt levende krabber på TV.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:16   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Man kan visst ødelegge nervesystemet ved å stikke innunder halen med en syl.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:24   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Man kan visst ødelegge nervesystemet ved å stikke innunder halen med en syl.

Jeg føler ikke jeg kan nok om krabbens anatomi til at jeg tøt forsøke meg på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:25   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Søk opp artikkelen om kjartan og camp culinaris. Det var ikke det at de ble kokt levende det ble reagert på, for det er fortsatt lov og greit. Jeg klarer ikke å linke til artikkelen akkurat nå, telefonen min er litt rar i dag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:27   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Søk opp artikkelen om kjartan og camp culinaris. Det var ikke det at de ble kokt levende det ble reagert på, for det er fortsatt lov og greit. Jeg klarer ikke å linke til artikkelen akkurat nå, telefonen min er litt rar i dag.

Å. Da har jeg misforstått. Jeg så riktignok ikke Camp Kulinaris, men jeg leste om saken i media, og jeg forstod det slik at det var selve avlivningen i kokende vann som var problemet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 13:31   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Det var ikke kokingen, krabbene ble delvis knust først med en tresleiv... De bare hogget rundt i gryta med tresleiven, det var utrolig ekkelt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 19:47   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Så det er fortsatt lov å koke krabber ved å ha dem levende oppi gryte med rikelig kokende vann? Jeg har alltid gjort det slik og ser jo at de dør i løpet av et par sekunder. Jeg trodde det var OK.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 19:49   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Ja det er ok.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 19:56   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Hva tenker dere om å fiske stinter da?
Å fange strandkrabber?
Å bruke muslinger som agn?
Å la fisken ligge i båten og sprelle i lang tid?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-20, 21:38   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva tenker dere om å fiske stinter da?
Å fange strandkrabber?
Å bruke muslinger som agn?
Å la fisken ligge i båten og sprelle i lang tid?

Bortsett fra det siste, pleier jeg å gjøre det. Eller pleide. Barndomsminner. Brukte også levende mark som agn. Har ikke tenkt på at det er galt. Ikke verre enn å plukke blomster.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 00:09   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Nå fisker vi bare fisk, men de tar vi livet av når de kommer i balja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 00:45   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Bortsett fra det siste, pleier jeg å gjøre det. Eller pleide. Barndomsminner. Brukte også levende mark som agn. Har ikke tenkt på at det er galt. Ikke verre enn å plukke blomster.

Jeg tenkte nok også sånn før, men nå klarer jeg ikke tenke på samme måte. Jeg synes ikke det er det samme som å plukke blomster.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 12:10   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Dreper fisken med det samme. Men har lett etter strandkrabber med ungene som de da samlet i en bøtte med sjøvann. Og så ble de sluppet løs igjen. Har også fisket krabber fra kaia med blåskjell på snor med kidsa. Jeg er også opptatt av dyrevelferd, men synes ikke at det å drepe dyr er ille. For eksempel så kommer jeg nok aldri til å koste på katta mange dyre operasjoner, men heller avlive den. Anser allikevel ikke det som dårlig dyrevelferd.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 12:17   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Dreper fisken med det samme. Men har lett etter strandkrabber med ungene som de da samlet i en bøtte med sjøvann. Og så ble de sluppet løs igjen. Har også fisket krabber fra kaia med blåskjell på snor med kidsa. Jeg er også opptatt av dyrevelferd, men synes ikke at det å drepe dyr er ille. For eksempel så kommer jeg nok aldri til å koste på katta mange dyre operasjoner, men heller avlive den. Anser allikevel ikke det som dårlig dyrevelferd.

Jeg er enig i det! Jeg snakker om pining av dyr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 12:28   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Jeg er ikke vegetarianer, men jeg er fullstendig ute av stand til å drepe dyr. (Unntaket er mygg, for jeg får voldsomme utslett av myggstikk.)

Jeg koker ikke krabber og jeg fisker ikke. Jeg bare spiser dem når de er drept av noen andre ... og hvor logikken ligger der skal jeg ikke reflektere så mye over.

Unger som fisker krabber i fjære og har dem i en bøtte en en times tid har jeg ingen problemer med. Det skader jo ikke krabba på noe vis?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 13:20   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Når det gjelder krabber så er det vel viktig at de kokes "levende" ellers utsondrer de en gift? Eller er dette bare noe jeg har blitt fortalt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 13:41   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Når det gjelder krabber så er det vel viktig at de kokes "levende" ellers utsondrer de en gift? Eller er dette bare noe jeg har blitt fortalt?

Det er vel en gift i paven, men jeg vet ikke om den forsvinner ved koking.
Jeg har hørt om de som har krabbene oppi mens vannet er kaldt slik at de varmes gradvis opp, men jeg vet ikke om det er noe bedre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-20, 14:41   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om dyrevelferd og sjøliv

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Unger som fisker krabber i fjære og har dem i en bøtte en en times tid har jeg ingen problemer med. Det skader jo ikke krabba på noe vis?

Dette er i grenseland for meg. Jeg tenker at det stresser krabbene, det er det jo nødt å gjøre. Og en hel time i en bøtte... tja. Men jeg heller vel mot at det ikke er den verste tingen å gjøre. Jeg merker jeg ikke kan nok om dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no