Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden # 4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-19, 09:07   #501
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Lite søvn her også, jamfør forrige melding. Bakte hornene ferdig i natt, og kom meg i seng kl 02.

Til en annen gang: Det går an å kaldheve deigen over natten, men utbaking og etterhevingen må tas på morgenen, er min erfaring.

Håper du fikk stående ovasjoner! Jeg gjorde et sjeldent stunt med kaldheving og å stå opp enda tidligere enn vanlig for å bake ut, etterheve og steke rundstykker for et par uker siden, og syns på ingen måte jubelen stod tilstrekkelig i taket til at det frister til gjentagelse.

Altså, de takket pent, men jeg trenger mer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 09:18   #502
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Til en annen gang: Det går an å kaldheve deigen over natten, men utbaking og etterhevingen må tas på morgenen, er min erfaring.

Håper du fikk stående ovasjoner! Jeg gjorde et sjeldent stunt med kaldheving og å stå opp enda tidligere enn vanlig for å bake ut, etterheve og steke rundstykker for et par uker siden, og syns på ingen måte jubelen stod tilstrekkelig i taket til at det frister til gjentagelse.

Altså, de takket pent, men jeg trenger mer.

Ja, jeg kom til at for min del (B-mennske) var det bedre å bare holde seg oppe og gjøre alt ferdig på natta, enn å stå opp ekstra tidlig for å bake dem ut da. Fikk sett to episoder av Unbelivable da, så aldri så galt.

Ingen jubel her heller, det virket som om det var den naturligste ting i verden at det befant seg en haug med nystekte ost- og skinkehorn på kjøkkenbenken da folk stod opp i dag tidlig. Selv for min mann, som visste utmerket godt at det ikke var åpnet så mye som en melpose da han gikk og la seg i 23-tiden. Utakk er verdens lønn.

(Men når sant skal sies fortjener det vel heller ingen jubel, jeg hadde en hel dag hvor jeg gjorde omtrent ingenting, og hadde full anledning til å bake mange runder med horn tidligere på dagen, så ingenting å bli spesielt imponert over.)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 09:19   #503
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4



Da jeg spurte mannen min om de var gode (om man ikke får nok komplimenter, så får man hale dem ut! ), så sa han "joh! Litt flate kanskje?"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 09:21   #504
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Jeg fryser, har vondt i hodet og er kvalm...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 09:27   #505
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, de takket pent, men jeg trenger mer.

Jeg hadde nok ikke tatt til takke med noe mindre enn et hornorkester.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 09:34   #506
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Eksakt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 11:32   #507
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Voksne mennesker som er like dramaqueen som tenåringer på jobb ( og implisitt legger skylda på meg).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 12:36   #508
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Når man bestiller legetime til ungen, får legetime 4 uker frem i tid og så i tillegg må vente en TIME på venterommet før man får komme inn i nøyaktig 4 minutt.

Jeg skjønner at det kan være hektisk og muligens akutte ting foran oss i køen, men i 2019 må det gå an å bruke det allerede eksisterende SMS systemet deres til å sende ut en beskjed når det er såpass store forsinkelser.
Nå er både skoledagen til ungen og arbeidsdagen min rimelig amputert.

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 12:42   #509
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Levende snegle i salaten min på jobb. Det hadde ikke vært bedre om den var død, men æsj!

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 14:46   #510
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Når man bestiller legetime til ungen, får legetime 4 uker frem i tid og så i tillegg må vente en TIME på venterommet før man får komme inn i nøyaktig 4 minutt.

Min erfaring er at de alltid er forsinket. Siden jeg hater forsinkelser bestiller jeg alltid morgentime, eller første time etter matpausen. Så slipper jeg å sitte der og dingle og irritere meg.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 17:01   #511
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Selv på morgentimer er min lege forsinket.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-09-19, 17:59   #512
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Æsj, minsten som er på Mallorca med en kompis og familie er blitt forkjølet. Han er veldig hjemmekjær, og det blir nok noen tøffe dager for han nå som han begynner å bli dårlig. Håper det går fort over, og at han klarer å ha det hyggelig på ferie likevel.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:16   #513
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Meme delt av folk jeg trodde visste bedre, med oppfordring om å lære seg trafikkreglene for sykling, hvor det listes opp flere "regler" som er direkte feil.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:28   #514
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Folk som synes et gratis, frivillig tilbud om skolemat er galskap bare fordi noen har foreslått at det skal være kjøttfritt. Samtidig som de synes tilbud om gratis havregrøt hver morgen er en glitrende løsning. Folk ass!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:34   #515
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Feriemas.
Jeg tror jeg må kvitte meg med sosiale medier.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:41   #516
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Folk som synes et gratis, frivillig tilbud om skolemat er galskap bare fordi noen har foreslått at det skal være kjøttfritt. Samtidig som de synes tilbud om gratis havregrøt hver morgen er en glitrende løsning. Folk ass!!!

Jeg syns de rasende reaksjonene på kjøttfri skolemat er så RARE! Altså, et er ETT måltid om dagen, og jeg vil tro mange har kjøttfri matpakke allerede (noen har sjokopålegg, noen ost, også noen med servelat, liksom?). Det høres jo ut som om man har tenkt å tvinge folk til å bli vegetarianere 24/7.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 10:47   #517
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Folk som synes et gratis, frivillig tilbud om skolemat er galskap bare fordi noen har foreslått at det skal være kjøttfritt. Samtidig som de synes tilbud om gratis havregrøt hver morgen er en glitrende løsning. Folk ass!!!

Det finnes mange argumenter mot innføringen av skolemat (kapasitet, bruk av engangsartikler, matsvinn, hvem skal lage maten osv), men dette var vel det rareste og minst relevante så langt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 01-10-19, 15:46   #518
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Mennesker som aldri klarer se flere sider av en sak og som mener deres sak alltid skal komme først og at alle skal ta hensyn, men som aldri gir noe tilbake. Lei.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 02-10-19, 13:57   #519
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Mister en god kollega.

Det viser seg at det var kakerlakk på badet i Sveits, ikke vanlig bille. :hysterisk:.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv  
Gammel 02-10-19, 13:59   #520
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Litt dumt spørsmål kanskje, men hvorfor er kakerlakk verre enn andre biller?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no