Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rektor forbyr strikking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-19, 08:11   #121
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Enig med deg Pebbles. Jeg forventer heller ikke et veldig pedagogisk opplegg når min leder informerer om økonomi, nye regler for anskaffelser eller siste HMS-undersøkelse i vårt fellesmøte. Hvis det er noe som ikke angår meg så sitter jeg bare og venter på neste tema. Jeg demonstrerer ikke ved å ta fram mobilen eller strikketøyet og tenker at de kan takke seg selv når møtet er så kjedelig. Det virker ærlig talt litt barnslig. Hvis man opplever møtet som helt irrelevant får man heller si ifra.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 11:19   #122
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Enig med deg Pebbles. Jeg forventer heller ikke et veldig pedagogisk opplegg når min leder informerer om økonomi, nye regler for anskaffelser eller siste HMS-undersøkelse i vårt fellesmøte. Hvis det er noe som ikke angår meg så sitter jeg bare og venter på neste tema. Jeg demonstrerer ikke ved å ta fram mobilen eller strikketøyet og tenker at de kan takke seg selv når møtet er så kjedelig. Det virker ærlig talt litt barnslig. Hvis man opplever møtet som helt irrelevant får man heller si ifra.

Vi har sagt fra. Og det er ikke temaene som er irrelevante, men en rektor som står og sier at hun ikke har fått forberedt seg, blar i boka si for å komme på hva hun skal snakke om, osv. Da mener jeg virkelig at møtet burde vært avlyst og tiden brukt til noe annet.

Når avdelingslederne har møtene; er de forberedt, og selv om jeg ofte kan det meste av det vi jobber med fra før da også - siden jeg har jobbet der lenge - blir det noe helt annet.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 12:27   #123
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

En rektor som ikke er forberedt er definitivt også uprofesjonell, og jeg er enig i at da skal møtet avlyses av respekt for andres tid.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 12:31   #124
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg tenker at alle mennesker, elever og lærere og alle andre, kan bli bedre på å godta at ikke alt er skreddersydd for ens egne behov alltid.

En fellesarena som et fellesmøte er, kan aldri passe alle alltid, men man skal ha respekt for den som arrangerer møtet, for informasjonen de har å gi og for kollegene/medelevene som trenger informasjonen som blir gitt. Og kanskje kan og vet man ikke alt selv heller?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-19, 14:10   #125
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg har selv hatt en leder som på død og liv skulle holde møte til avsatt tid, om hun hadde noe å si eller ei. Det finnes faktisk dårlige ledere, altså. Jeg driver uansett ikke med håndarbeid på jobb så for meg ble det intern planlegging av hva som helst som fikk tiden til å gå under disse møtene.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no