Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Norges vakreste hjem

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 20:10   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Norges vakreste hjem

Jeg er ikke noe interiørgeni altså og kan godt se at noe er pent selv om jeg ikke hadde valgt det selv. Men når jeg ser på hva alternativene man kan stemme på er (og har vært de siste årenen nå) så må jeg si jeg synes det er fantasiløst og kjedelig. Ikke av de som ønsker å ha det sånn, men det er jo den samme stilen som blir presentert hele tiden!

Jeg har sett noen program der man skal finne Storbritannias vakreste hjem og der der det ihvertfall presentert mange totalt ulike stiler. Her er det jo bare romantikk, romantikk og romantikk.

Burde det ikke være varisjon over finalistene? Og ihvertfall variasjon over år?
http://boligpluss.no/article/49209

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:15   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Det så litt kjedelig ut, rett og slett. Fine hjem, for all del, men ganske like.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:15   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg har tenkt det samme. Bildene ser jo kliss like ut - skulle nesten tro de var tatt fra et og samme hjem alle sammen...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:17   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Det er jo veldig sånn hvitmalt stil nå føler jeg. Hvite gulv og litt småromantisk/gammel stil i kombinasjon.
Jeg synes det er pent nok, men det er ikke helt meg. Jeg liker bedre kombinasjonen hvitt, minimalistisk med et preg av industri om dagen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:20   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er jo veldig sånn hvitmalt stil nå føler jeg. Hvite gulv og litt småromantisk/gammel stil i kombinasjon.
Jeg synes det er pent nok, men det er ikke helt meg. Jeg liker bedre kombinasjonen hvitt, minimalistisk med et preg av industri om dagen

Ja, men burde ikke et boligmagasin være litt mer enn å presentere bare det som er akkurat nå og de siste årene? Ikke til forkleinelse til de som eier hjemmene, men til de dyre magasinene som skal være til inspirasjon for mange.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:22   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Dette hadde jeg faktisk en diskusjon med min snart 60 år gamle far om. Til og med han hadde fått med seg at det var gått inflasjon i den stilen og syntes de burde presentert noe nytt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:23   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, men burde ikke et boligmagasin være litt mer enn å presentere bare det som er akkurat nå og de siste årene? Ikke til forkleinelse til de som eier hjemmene, men til de dyre magasinene som skal være til inspirasjon for mange.

Men det er vel folk som har stemt frem?
Vet ikke hvordan påmeldingen har fungert heller jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:27   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Det er jo folk som har meldt seg på selv, og etter hva jeg leste så var det nesten utelukkende hjem med den stilen som meldte seg på. Vi andre får melde oss på neste år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:29   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er jo folk som har meldt seg på selv, og etter hva jeg leste så var det nesten utelukkende hjem med den stilen som meldte seg på. Vi andre får melde oss på neste år.

Åja. Ja da nærer det bare opp under de andre diskusjonene med hvor likt mye er i Norge og at vi har veldig få, men særdeles sterke trender her. Det er jo derfor man blir så lei også. Og at stiler blir så veldig ut når det ikke er hot lenger.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:36   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Stilen fasinerer meg fordi jeg lurer på hvordan man kan leve med unger og alt nipset.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:37   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Stilen fasinerer meg fordi jeg lurer på hvordan man kan leve med unger og alt nipset.

Ja, det lurer jeg på også kjenner jeg.
Alle de strigla hjemmene med hvite gulv, hvite vegger, hvit sofa og ja.. hvitt det meste.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:40   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Norges vakreste hjem

Jeg liker den stilen der og har vel en light-versjon av den selv, men uten så mye nips og bling. Men jeg er enig i at det hadde vært mer spennende hvis det var litt mer variasjon blant de nominerte. Jeg synes i hvertfall mange stiler kan være flotte hvis det er gjennomført, og det blir mer interessant å se i interiørmagasiner hvis de presenterer litt ulike stiler.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:41   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg er så hjertens enig!

Vi har veldig lite stæsj her hjemme, og allikevel har jeg nesten panikk for at snupp skal rive ned noe. Hvordan er det da i slike hjem tenker jeg. :skrekk:

Og det er jo som dere sier. Det blir så kjedelig i lengden å se de samme typene hjem hele tiden. Og så lurer jeg på om det er nok loppisfunn til alle sammen om trenden fortsetter.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:45   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Vi har hvite vegger og hvit sofa. Det fungerer greit.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:46   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Skikkelig shabby chick-stil ja (eller no sånn) - Ikke min stil i det hele tatt. Men når jeg tenker meg om har jeg sikkert ingen stil heller. Jeg lever på 3 stue/oppholdsrom med grå vegger, så jeg er litt moderne akkurat nå iallefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:47   #16
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Fint nok, men jeg har vel helt klart en enklere stil. Jeg ser med skrekk og gru på støvtørking blant alle disse tingene. Hos meg er det selvsagt alt for tomt til at jeg kunne være med i en konkurranse, men det er veldig lettstelt.
For øvrig enig i at det var veldig identiske hjem som var representert her - jeg kunne bare stemt i blinde hvis det ikke var for at konkurransen var avsluttet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:53   #17
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg tenker litt som Autofil her, kjenner jeg. Disse bokstavene for eksempel? Det lyser jo "jeg henger meg på trenden" lang vei. Synes for min egen del at det hadde vært pinlig og hatt det på veggen. (Eller hyllen for den del.)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:55   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Å så nusselig. Litt sånn "peneste dukkehjem".

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:57   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Altså, jeg synes jo det er fint nok på sitt vis dersom det er veldig gjennomført og blir holdt på et litt begrenset nivå når det gjelder nips og bling, men det går jo på krykker i Sahara når annethvert hjem og litt til lider under denne basillen. Og hva er dette her med bokstaver på vegger og kommoder og hva har du? Og at alt gammelt rask skal ned fra loftet og frem i lyset, alt skal brukes, gammelt og nytt, shabby og streit, helt og herpa i et salig virvar... Og panel? Malt eller umalt, jeg får uansett hetta.
Det blir så rent for meget for en stakkars konservativ kontrollfreak.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:09   #20
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norges vakreste hjem

Jeg er fremdeles sur over bildene fra vinnerhuset i Vakre Hjem og Interiør. Der så alle bildene ut som de hadde fått strødd en pose mel over seg, ikke akkurat inspirerende vil jeg påstå.

Ikke alt blir pent med et lag hvitmaling. Jeg liker shabby chic stilen, uten shabby!

Her var det jo faktisk ganske mye ok, men likt, javisst.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no