Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Stoff - jeg må ha stoff!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-20, 22:55   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stoff - jeg må ha stoff!

Jeg har fått ny symaskin! Nå skal jeg sy festdrakt til to små jenter.

oG selvsagt masse lekkert til meg selv.

Men hvor kjøper dere stoff - alle dere flinke FP-sydamer?
Jeg har veldig lyst til å sy meg en oversized kåpejakke i loddent ullstoff til neste høst/vinter - men hvor får jeg kjøpt stoff? Jeg antar det er fantastiske nettbutikker der ute hvor man kan gå bananas - på tross av ivrig googling klarer jeg ikke helt å treffe blink - så jeg må ha tips.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 23:00   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Jeg trives med Stoff&Stil jeg altså. Liker ikke kjøpe stoff uten å kunne ta i det først. Rainbow Tekstil har også stort utvalg av mye gøy!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 23:31   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Symaskin!

Jeg handler mye på stoffbutikken.no - de har super service, og de har fysisk butikk i Skjeberg, og så syns jeg at kvaliteten på stoffene deres er bedre enn Stoff og Stil sine. Ellers er det mye moro på Grønland, Rainbow Tekstil, som nevnt, og Rainbow Fashion.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 04-03-20 kl 07:52.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 23:49   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Jeg vet ikke hvor du bor, men om du har en stoffbutikk i rimelig nærhet, ville jeg tatt en tur for å ta og føle litt.

Av nettbutikker liker jeg godt Stofflykke (Tromsø, tror jeg), Klar, ferdig, sy! (Trondheim), Stoffdronning (Kristiansand) og Kreativshoo (Ålesund). Alle har fysisk butikk også.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 23:50   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Jeg har forresten handlet mye hos Stofdepotet.dk også, både på nett og i butikken i Næstved.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 00:44   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Ullstoffer til kofter og bunader handles best hos Skaar tekstil. Du kan bestille prøvesett fra dem først, hvis du vil se farger og kvaliteter. Rask levering. Bruker å be dem sende med sytråd også, så slipper man å leite etter riktig farge.
Tror de heter tekstil.no, men bare søk på Skaar så dukker de opp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 00:49   #7
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ullstoffer til kofter og bunader handles best hos Skaar tekstil. Du kan bestille prøvesett fra dem først, hvis du vil se farger og kvaliteter. Rask levering. Bruker å be dem sende med sytråd også, så slipper man å leite etter riktig farge.
Tror de heter tekstil.no, men bare søk på Skaar så dukker de opp.

Skulle inn og si det samme!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 01:07   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Å kom igjen, noen tenkte sånn?!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 08:18   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Å kom igjen, noen tenkte sånn?!

Obviously! Men kanskje et litt mer tidstypisk bilde...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 08:19   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Rainbow tekstil har også etterhvert en bra nettbutikk og ikke minst et formidabelt utvalg i fysisk butikk. Ikke alltid like lett å finne fram, men jeg har fått god hjelp der. Jeg synes de har vel så bra utvalg som Skaar siden de har mer enn bare ull. De forhandler også en del bunadsstoffer som også selges blant annet på Husfliden. Du finner også rimelige alternativer der og også et stort utvalg i bånd og pynt. Det er et ypperlig sted å kjøpe stoffer til « fantasibunader».

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 09:05   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Obviously! Men kanskje et litt mer tidstypisk bilde...

Nei, det var jo en klassisk Wam & Vennerød-replikk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-20, 09:14   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, det var jo en klassisk Wam & Vennerød-replikk.

Ja, men jeg prøvde å se for meg Pøblis i den tidskoloritten og fikk det ikke helt til.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 00:41   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Jeg går meg litt bort på Rainbow og finner liksom ikke skogen for bare trær for å være ærlig
Men jeg kjøper jo alltid noe når jeg er innom dag.

Lillestrøm sysenter - der finner jeg alltid mye fint Og den bittelille garn/stoffbutikken i <et tettsted nær deg, vestover>, ved siden av symaskinbutikken. Hun har ikke så mye, og det hun har er DYRT men fint.
Og stoff og stil selvsagt, men jeg synes uvalget av tilbehør er så tamt der. (der er lillestrøm sysenter knallbra)

Jeg har masse mønstre forøvrig, og abonnerer på Burda. Sånn hvis du har lyst til å ta en titt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 01:01   #14
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Det er vel uttafor en barnehage på Grønland slikt ser nå til dags

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 04:55   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

De har stoff fra Liberty (?) på mjuk.no

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-20, 09:01   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stoff - jeg må ha stoff!

Lillestrøm sysenter er bra. Men jeg trives bedre på Stoff og Stil, de har godt utvalg, lett å parkere. Butikk på Alnabru og Drammen, langs E18, svinger av ved Kobberviksdalen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 05-03-20 kl 09:06.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no