Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Halv tolv eller halv åtte?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Er ting på halv tolv eller halv åtte?
Halv tolv 102 80,31%
Halv åtte 21 16,54%
Her er alt på stell 4 3,15%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-19, 01:21   #81
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Folkebladet: "FINNSNES: Ti på to mandag ble en 32-åring fra Midt-Troms anholdt, mistenkt for promillekjøring, melder Folkebladet. Enkelte dager går alt på halv åtte."

......

Jeg synes nok jeg ser en viss vridning mot det nordre Vestland her også, dog med innslag av Finnsnes.

Opprinnelig lagt inn av My, her.



Jeg har bodd i nærheten av Finnsnes (tilgrensende kommune) i 10 år, men klarer ikke å huske hva som ble sagt der.

Her var min første tanke at journalisten i nevnte blad måtte være en innflytter fra Vestlandet. Men nei, så var han helt innfødt. Dog må jeg bemerke at dette er fra en skråblikk-spalte der de ser på ting med litt humoristisk blikk. Her tipper jeg halv åtte er et tilsvar til ti på to som setningen innleder med. Et slags ordspill, med andre ord. Vil foreslå å trekke det ut av beregningen, kan du hilse din kollega å si, Bluen. :superlokal: :nabokommune:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 01:50   #82
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Bruker aldri dette uttrykket, men «halv åtte « er noe man sa (kanskje noen sier enda) her i området. 49 Rogaland

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 02:15   #83
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Litt på halv tolv her. Opprinnelig fra Telemark, via Oslo-området, nå på sørlandet, har aldri engang hørt om halv åtte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 07:51   #84
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Til det vil jeg si nei. Nordmøringer vil sjelden bli puttet i samme bås som sunnmøringer. Helst ikke med Romsdalinger heller.

Sunnmøringer er fra nordvestlandet
Romsdaglinger og nordmøringer er ikke det.


Sunnmøring, og alt er på halv åtte her

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 08:56   #85
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.583
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Sunnmøringer er fra nordvestlandet
Romsdaglinger og nordmøringer er ikke det.


Sunnmøring, og alt er på halv åtte her

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 10:38   #86
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.378
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Bruker ikke uttrykket selv, men halv åtte er det jeg har hørt mest. Utvandret bergenser, 51

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 11:02   #87
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.691
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Halv åtte. Bergenser.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 13:25   #88
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.449
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Halv tolv, tror aldri jeg har hørt noen si halv åtte. Østlending, 50.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 13:27   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Øyner vi en vestlandstendens her?

Not at all. Det heter seff halv tolv.

Bergenser, 47.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 13:41   #90
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Jeg måtte spørre mannen. Østlending men med bergenserforeldre. Han hadde aldri hørt noe annet enn halv åtte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 13:43   #91
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.627
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Jeg bruker ikke uttrykket veldig ofte, men halv åtte har jeg aldri hørt før.

Bor og er fra Østlandet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 16:34   #92
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Halv åtte - bergenser

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Halv åtte. Bergen

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Halv åtte, Bergenser

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Har hørt begge deler. Bruker det egentlig ikke selv, men tror kanskje at jeg ville bruke halv åtte.

Bergenser 47

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Bergenser 54

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg vet ikke.
Kunne brukt begge deler, men jeg tror jeg egentlig sier «halv åtte».

Bergenser.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Halv åtte, fra Bergensområdet.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Bruker ikke uttrykket selv, men halv åtte er det jeg har hørt mest. Utvandret bergenser, 51

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Halv åtte. Bergenser.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg måtte spørre mannen. Østlending men med bergenserforeldre. Han hadde aldri hørt noe annet enn halv åtte.

Roten til rotet er i Bergen. Sorry, Candy, det ser nesten ut som du er unntaket som bekrefter regelen. Bergenserne sier «halv åtte». Det var nok en breial breiflabb som var morsom en gang i tiden.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 16:42   #93
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 9.975
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Begge deler.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 16:55   #94
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Halv tolv. Oslodame, med et ispedd av Romerike, 43.

Og så er jeg dypt fascinert over det manglende samholdet i Møre og Romsdal. Heh.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 18:04   #95
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Halv tolv. Oslodame, med et ispedd av Romerike, 43.

Og så er jeg dypt fascinert over det manglende samholdet i Møre og Romsdal. Heh.

Det er ikke uten grunn at Knut Nærum har uttalt følgende på Bjørnsonfestivalen i 2016.
I 2050 består Norge av fem kommuner, Nord-Norge, Vest-Norge, Østlandet, Molde og Kristiansund.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 18:15   #96
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Roten til rotet er i Bergen. Sorry, Candy, det ser nesten ut som du er unntaket som bekrefter regelen. Bergenserne sier «halv åtte». Det var nok en breial breiflabb som var morsom en gang i tiden.

Nehehei, du glemte meg! Jeg sier halv tolv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 21:03   #97
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Jeg har aldri i mitt liv hørt at ting er på halv åtte. Serr.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 21:33   #98
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Egentlig er ting både på halv åtte og halv tolv. Og jeg bor i Romsdalen og det var virkelig på nordvestlandet sist jeg tok en titt på kartet. Hvor ellers? Midt-norge?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-19, 21:50   #99
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Halv tolv, men har hørt halv åtte.
Er fra Vestfold/Østfold/Oslo/Akershus. I den forbindelse vil jeg gjerne si at begrepet «østlending» eller «fra Østlandet» føles helt fremmed for meg og noe jeg aldri ville brukt om meg selv. Mulig det bare er meg? Eller ny poll?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 11:29   #100
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Egentlig er ting både på halv åtte og halv tolv. Og jeg bor i Romsdalen og det var virkelig på nordvestlandet sist jeg tok en titt på kartet. Hvor ellers? Midt-norge?

Nordmøre mener definitivt de er i midtnorge og det er mitt inntrykk at de fleste molde/Romsdaglinger også mente at de var midtnorge ikke Vestlandet, men jeg kan ta feil.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no