Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Halv tolv eller halv åtte?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Er ting på halv tolv eller halv åtte?
Halv tolv 102 80,31%
Halv åtte 21 16,54%
Her er alt på stell 4 3,15%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-19, 11:49   #101
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Romsdalen er på nordvestlandet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:09   #102
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Jeg tror aldri jeg har hørt at noe er på halv åtte. Halv tolv er jeg vokst opp med. Nærmere seksti, slekt og foreldre nordfra, oppvokst og bor på Østlandet selv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 16:26   #103
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Romsdalen er på nordvestlandet.

Fint dere er med oss

Da har jeg bare truffet utypsike romsdalsholdninger og det er jo ikke så rart siden jeg ikke kjenner så mange.

Vi lærte på skolen ar Møre og Romsdal er en del av Vestlandet, men i alle fall Nordmøre trekker ofte mer mot Trøndelag virker det som

Kanskje hele fylket er litt på halv åtte

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 17:02   #104
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.625
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Helsemessig tilhører Møre og Romsdal HF Midt, sammen med Trøndelag, så lett skal det ikke være.
Jeg synes hele Vestlandet er på halv åtte og elsker det

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 17:19   #105
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Nordmøre hører også dialektmessig til det trønderske språkområdet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:10   #106
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

I følge mannen så ønsker nordmøre å være en del av midtnorge og helst rømme til trøndelag, men her tror jeg ikke vi har noen fasit.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 21:56   #107
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Helsemessig tilhører Møre og Romsdal HF Midt, sammen med Trøndelag, så lett skal det ikke være.
Jeg synes hele Vestlandet er på halv åtte og elsker det

Ja, vi gjør det, så lett skal det ikke være. For all del, sikkert greit at vi sendes til Trondheim om det er noe, men vi bor ikke i midt. Bortsett fra Nordmøre som helst vil emigrere og jeg som feilaktig trodde i alle fall deler av Romsdalen ville være med.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 00:20   #108
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.291
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Mye lenger enn det, glemmer bare svaret mellom hver gang. Ny poll kommer i 2025.





Jeg svarer den samme som i 2013; halv tolv. Er fra Oslo.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 00:51   #109
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg sier begge deler. Telemark, 41.

Jeg har aldri hørt noen bruke «halv åtte». Også fra området.

Bare til sammenlikning, Bluen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 10:52   #110
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.764
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Jeg har fått med meg at det ikke er veldig god stemning mellom romsdølinger (romsdaglinger?) og nordmøringer. Og sykehusproblematikken gjør vel ikke stemningen bedre. Men at sunnmøringene også hadde sterke meninger om hvor de andre fylkesfellingene deres hører hjemme var jeg ikke klar over.

(Jeg er jo kvart Sunnmøring og syns Ålesund er helt fantastisk, mens Kristiansund er ganske meh, og Molde er litt intetsigende, så jeg har vel plassert meg godt i en leir jeg også. Åndalsnes er fantastisk vakkert, da! Og det samme er Innerdalen. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 11:05   #111
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Halv åtte, Nordland

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 11:33   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Nå. Sa. Jeg. Akkurat. At vi var på halv åtte. I blame you, Java!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 12:41   #113
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå. Sa. Jeg. Akkurat. At vi var på halv åtte. I blame you, Java!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 14:04   #114
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.361
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 17:17   #115
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå. Sa. Jeg. Akkurat. At vi var på halv åtte. I blame you, Java!

Bergenser! Kremt...

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 18:48   #116
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har fått med meg at det ikke er veldig god stemning mellom romsdølinger (romsdaglinger?) og nordmøringer. Og sykehusproblematikken gjør vel ikke stemningen bedre. Men at sunnmøringene også hadde sterke meninger om hvor de andre fylkesfellingene deres hører hjemme var jeg ikke klar over.

(Jeg er jo kvart Sunnmøring og syns Ålesund er helt fantastisk, mens Kristiansund er ganske meh, og Molde er litt intetsigende, så jeg har vel plassert meg godt i en leir jeg også. Åndalsnes er fantastisk vakkert, da! Og det samme er Innerdalen. )

Jeg har jo ikke en mening om hvor jeg mener de hører hjemme. Bare en åpenbart feil oppfatning av hvor de mener de hører hjemme. Ettersom jeg åpne art bare kjenner avviker-Romsdalinger

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 10:13   #117
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.828
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv tolv eller halv åtte?

Selv Aftenposten slenger seg på:

Opprinnelig lagt inn av Aftenposten

Familien Aamot trodde først det var en trafikkulykke de hadde kommet borti da de så bilen som sto på halv åtte i veikanten.

Saken er riktignok skrevet av en journalist i Fædrelandsvennen, ser jeg. Og i dette tilfellet var det kanskje bokstavelig halv åtte - den var trolig langt mer skeivplassert enn på halv tolv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no