Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Har man "født" når man tar keisersnitt?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 19:36   #41
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Husk, bare de som er vaginalfødt får feire vaginalbursta.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:38   #42
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Jeg skulle likt å se den som torte å påstå at en kvinne etter 3 døgn i fødsel og hastekeisersnitt siste 3 min av fødselen ikke har født selv. Jeg tror kanskje en som ikke har født vaginalt og kun har hatt planlagte snitt selv kan føle at de har gått glipp av noe av fødselsopplevelsen, men å si at en ikke har født blir bare tull, litt som å si at en ikke har født "ordentlig" om en har fått smertelindring.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:41   #43
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Man har da født barnet åkke som i min bok. Jeg har to usramatiske vaginalfødsler, men tenker ikke annerledes om de som har tatt keisersnitt. I dramatiskhet tror jeg ikke mine fødsler kommer så høyt opp mot mange av de som har tatt keisersnitt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:42   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Husk, bare de som er vaginalfødt får feire vaginalbursta.

Men forløsningsbursda er jo mer eksklussivt og kult.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:32   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Man har født, uavhengig om det var en vaginalfødsel eller et keisersnitt. Og hvorfor i huleste syns noen at det er greit å snakke om det?

Jeg tenker at hvis man skal diskutere fødselen så må det jo være for å snakke om den? Nå som jeg har to barn som er mine så er det jo opplagt at jeg må ha fått tak i dem på en eller annen måte. Så hvis det er interesse for å diskutere hvordan man har fått tak i de, må man vel ha med en eller annen form for detaljeringsgrad (med mindre folk lurer på om de egentlig tilhører noen andre? )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:37   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Nei. Ikke feirer man fødselsdag heller når man er forløst med keisersnitt. Man feirer operasjonsjubilæum.



.

Poden ble nå født, men jeg føler ikke at jeg har født ham. Forstå det den som kan.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:04   #47
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Hvordan blir det hvis ungene ble halt ut av deg med tang og/eller vakum?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:10   #48
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Hvordan blir det hvis ungene ble halt ut av deg med tang og/eller vakum?

Da ble de nok født av noen andre. Lege eller jordmor eller noe.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:15   #49
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Da ble de nok født av noen andre. Lege eller jordmor eller noe.

Det føltes i grunn sånn ja.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:21   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.135
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Jeg har to ks uten rier i forkant å skryte på meg. Etter nr 1 følte jeg meg veldig snytt for fødselsopplevelsen (katastrofesnitt prematurt). Nr 2 valgte jeg selv å ta ut ved ks og følte meg ikke snytt.

Jeg føler på ingen måte at jeg har født. Jeg nikker ikke megetsigende når andre snakker om rier og fødsler - jeg synes det er helt uproblematisk. Jeg har vært spart for mye, samtidig har jeg jo også opplevd mye som "vanlig fødende" har sluppet. Jeg synes det er helt greit, akkurat som at jeg ikke har ammet. Hver barnefødsel er uansett unik - jeg tror mitt ks nr 1 var mye verre enn de fleste fødsler, og jeg tror svært mange fødsler er mye verre enn mitt ks nr 2.

Men begge barna har blitt født.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:56   #51
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Man har født uansett, mener nå jeg. Men som Maverick har jeg lite behov for å belemre andre med detaljer, hvor ofte er det behov for å utbrodert liksom? Jeg sier at "jeg har to barn", ikke at "jeg har født to barn". Sistnevnte variant ville vært veldig unaturlig for meg, med mindre jeg ble spurt direkte.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 22:40   #52
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Jeg tenker at man har født uavhengig hvilken måte barnet kom ut på. Egentlig har jeg ikke tenkt noe over det før, men jeg kan ikke se hvorfor et keisersnitt ikke skulle være en fødsel? I følge bokmålsordboka er å føde det samme som å sette til verden, og det gjør man vel i det barnet kommer ut.

Jeg ville ha presisert at jeg hadde født med keisersnitt hvis jeg ble spurt i medisinsk sammenheng, hvis det var tilfelle. Jeg trykket ungen ut gjennom musa () som det så fint var beskrevet i en annen post her.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 22:43   #53
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har man "født" når man tar keisersnitt?

Jeg regner keisersnitt som fødsel. Ellers er vel ikke jeg født.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no