Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvorfor sier hunder voff?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 21:31   #21
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Og da kan du jo gjøre forvirringen enda større ved å fortelle at det er en hunderase som ikke voffer, den bare uler..

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:36   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Herlig at andre også har disse spørsmålene.
Hvorfor de sier voff? Jo, for når de åpner munnen og prøver å snakke, så er musklene i stemmebåndene slik at de bare får til å si voff. De kan ikke snakke fordi de ikke har lepper som kan forme seg som menneskenes lepper - tror jeg at jeg har svart på det.

Storebror her i huset pleier å slå fast at "sånn er det bare" når han innser at hans forsøk på å virkelig gå inn i materien på et spørsmål er mislykket.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:29   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Jeg og mannen har lovet hverandre å aldri svare "sånn er det bare", "fordi jeg sier det" eller "jeg vet ikke" (når vi egentlig vet). Noe sier meg at det løftet blir tøffere å holde enn vi trodde.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 22:56   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg og mannen har lovet hverandre å aldri svare "sånn er det bare", "fordi jeg sier det" eller "jeg vet ikke" (når vi egentlig vet). Noe sier meg at det løftet blir tøffere å holde enn vi trodde.

Vi sier ikke at "sånn er det bare" - men jeg sier av og til "det vet jeg ikke" - (de gangene jeg faktisk IKKE vet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 07:46   #25
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 07:49   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Forøvrig ønsker storebror seg "den store boken om alle ting" - inspirert av Stanley til bursdagen sin i mai - Den ønsker jeg meg også, kjenner jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 07:58   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Gutten spurte her om dagen hvem som laget eggene.
Høna lager nemlig bare kyllinger!!
Jeg forklarte at det er høna som lager (legger) eggene, men da titta han dumt på meg og gjentok; mamma, hvem lager eggene??

ha ha, akkurat samme spørsmålet dukka opp her i påsken også!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:01   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.


Jeg prøvde meg på å forklare vinden for Kløver, og la ut om varm luft og kald luft og sånt, helt til jeg innså at jeg ikke kunne dette godt nok til å forklare på et 4-årings-nivå. I et slikt tilfelles synes jeg det er greit å svare "jeg vet ikke" i betydningen "jeg er usikker, og vet ikke hvordan jeg skal forklare deg dette"..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:01   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

For ikke å snakke om "Hva er klokka nå?" etterfulgt av "Hva gjør man da?" og "Hvilken dag er det i dag?" etterfulgt av "Hva skjer da?"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:05   #30
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

For ikke å snakke om "Hva er klokka nå?" etterfulgt av "Hva gjør man da?" og "Hvilken dag er det i dag?" etterfulgt av "Hva skjer da?"

Akkurat de spørsmålene kan vi takke oss selv og barnehagen for, tror jeg.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:05   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Fordelen med nerdebarn. Her er et helt adekvat svar at det kan du lese om hvis du googler.

De er litt eldre da.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:06   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Hva gjør man ti på halv seks på torsdager?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:06   #33
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?



Og hvorfor er snøen hvit? Og hvorfor kom ikke musene før dinosaurene?

Jeg kommer tilbake til deg lille venn. Mamma må bare lese seg litt opp først.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:08   #34
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Jeg synes oppfølgingsspørsmålene er verst. I det jeg har gitt et, etter mitt skjønn, fantastisk og velgjennomtenkt svar, så kommer det bare enda et tørt "men hvorfor det?". Det kan fortsette i det uendelige virker det som.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:09   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

For ikke å snakke om "Hva er klokka nå?" etterfulgt av "Hva gjør man da?" og "Hvilken dag er det i dag?" etterfulgt av "Hva skjer da?"

Her er det "hvor mange minutter er det til"....(du og pappa skal legge dere, vi skal reise til bestemor, etc) - Han kan heldigvis dagene, så den slipper vi å fortelle han særlig ofte.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:24   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Når man får falsk krupp får man en bjeffende hoste. Kan det være noe fysiologisk relatert til stemmebånd og vevet rundt (falsk krupp er vel virusangrep på slimhinner i området rundt stemmebåndene) som gjør at hunder forsøk på verbal kommunikasjon ender i et bjeff?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 08:57   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Noen ganger synes jeg folk som får ny jobb med personalansvar også kan bli litt bjeffete jeg. Men jeg hadde ikke tenkt på at det kunne være stemmebåndene før nå.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:18   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva er det Ru? Finnes den som lydbok? Står det svaret på alt i den?

Nei, det står ikke svarene på alt. Men det står noen alternative forklaringer på det meste. Hvorfor sebraen har striper, hvorfor hyener ler etc.
Jeg finner den ikke på noe nettbokhandel, jeg må se når jeg kommer hjem hva den heter. Det er mulig den har en annen/flere titler.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:19   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Du må gjerne sitere litt fra den også kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:21   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Fant den:
http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?cid=150083

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no