Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leie bil på Gran Canaria?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-16, 11:41   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leie bil på Gran Canaria?

Vi trenger en syvseter. Og helst mulighet for å leie to bilputer.

Noen som har selskap å anbefale?
Er det vanskelig å kjøre bil der?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:06   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Jeg bruker leiebilsøket på Norwegian, den innhenter priser fra alle de store.
http://www.norwegian.no/

Jeg leide av Europcar på Tenerife, bilseter og puter kostet 25 € pr stykk pr dag og kostet mer enn billeien.

Litt rufsete og hissig kjørestil på tettstedene, men det gikk fort å bli tilvent.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 09-06-16 kl 13:25.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:42   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Anbefaler å pakke med bilputer dere heller legger igjen!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 13:13   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Jeg leier også alltid bil via Norwegian sin nettside når vi er på tur. Vil heller ikke anbefale å leie pute, den vi fikk tildelt sist var en isoporplate som var trukket med tynt stoff. Ikke noe norsk standard på barnesikkerhet altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 13:18   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Vi leier alltid gjennom Hertz (mannen min har et slags kort gjennom jobben), og vi får alltid veldig ok bil, og nyere bilseter/puter av kjente merker. Vel og merke etter barna var store nok til å sitte forovervendt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 13:21   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Jeg hadde ikke giddet betale for puter, hadde tatt med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:48   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Hm. Sjekka den norwegian linken. Kan det stemme med 3000kr for ei uke?
Er ikke det veldig billig? Er det pr dag kanskje?
Puter kan vi pakke med oss da ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 15:53   #8
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Nei - det er nok for ei uke Vi leier alltid bil på Kanariøyene - i vinterferien betalte vi 1600,- for en stasjonsvogn i en uke hos Canarias.com (der leier vi bestandig).

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 18:06   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Prisen stemmer nok. Vi betalte 1500kr for en litt større 5-seter på GC i 10 dager i høstferien. Bestilte gjennom leiebilguiden.no.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 21:37   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

Jeg leier der nede bestandig gjennom leiebilguiden.no. Passer på å få bil fra et selskap som har kontor på flyplassen for henting og ikke skyttelbuss. Vi bruker mye Goldcar og har vært fornøyd hver gang. Prisen stemmer nok. Forrige gang nå i april så betalte vi kr 1000,- for leiebil 11 dager, en litt mindre type bil. Større bil er en god del dyrere. Så 3000,- høres helt greit ut for så stor bil. Jeg sjekker bestandig priser fra flere på leiebilguiden.no. Da kan jeg også endre bil gratis senere om det dukker opp noe bedre tilbud når det nærmer seg avreise.

Det er helt greit å kjøre der nede (jeg holder meg unna fjellveiene da), men vi har bestandig med GPS hjemmefra. dyrt å leie gps med også. Billigere å kjøpe en på Clas Ohlson å ta med om dere ikke har en sånn å ta med. Og bilputer tar hver av ungene bare med som håndbagasje om dere ikke får dem i koffertene. Har aldri blitt stoppet når minstemann har en liten sekk på ryggen og bilputa i handa når vi flyr Norwegian i alle fall.

Skal dere kjøre der nede så ta dere en tur til Playa de Arinaga. Herlig liten by ved stranda ikke langt fra flyplassen. Litt sør for flyplassen. En liten by det ikke finnes hoteller og er mest spanjoler og lang flott strandpromenade og flotte plattformer langs steinstrendene å kose seg på helt nede ved sjøen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 22:38   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie bil på Gran Canaria?

leiebilguiden.no, momondo.no, finn.no og norwegian.no bruker alle CarTrawler som leverandør av prissøk, sist jeg sjekket, og prisen bør derfor være den samme.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no