Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkia - forhåndsregler?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-07, 20:20   #1
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Tyrkia - forhåndsregler?

Vi reiser til Marmaris i Tyrkia på torsdag, for to uker.
Er det noen forhondsregler vi bør ta i henhold til mat
og magesjau og slikt?

Svigermor maser om noe Idoform vi må kjøpe og ta.
(Eller det vil si, kommanderte oss til å kjøpe det. )

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:22   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Idoform er lurt.

Ellers: god håndhygiene, vask all frukt GODT, vær obs ang. salat og kylling (salmonella).

God tur - kos dere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:26   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Idoform syns jeg ikke har noen effekt. Ville tatt med meg imodium just in case. Om dere har sarte mager ville jeg kanskje spist litt forsiktig.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:54   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Jeg tror jeg ville har kjøpt med meg en slik antibac-flaske jeg. Greit å få vasket hendene med før man spiser og ved behov.

Ellers er det viktigste og lære seg å overse de innpåslitne selgerne
I tillegg syntes jeg de på restaurantene var VELDIG ivrige på å selge oss salat og chips i tillegg til maten - og den var mye dyrere enn selve maten. (Men dette var i Kemer)

Jeg ble ikke dårlig i Tyrkia, enda magen min er skjør..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:59   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Har svært god erfaring med Tyrkia (området Antalya/Kemer). Vi har vært der to år på rad nå, drukket og spist som hjemme og ikke blitt syke noen av oss. Selv ikke av salater, ferskpresset juice og frukt fra markedet.

Så heldige dere er som skal nedover dit nå! Gled dere!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:11   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Jeg har alltid tatt idoform når jeg har vært i syden, og jeg har ikke hatt magetrøbbel en eneste gang. Ene gangen hadde hele reisefølget en skikkelig sjau, mens jeg ikke hadde noe. Jeg synes det er en grei forsikring.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:19   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Jeg ville også tatt Idoform og skjønner ikke hvordan man kan vite at det ikke har noen effekt. Man aner jo ikke hvordan magen ville blitt hvis man ikke tok det. Idoform er helt naturlig, helt ufarlig, og kan uansett være greit for mager som er på reisefot i varme strøk.

Immodium ville jeg tatt med meg, men kun til bruk i nødsfall og kun til de voksne - det stopper alt og kurerer ingenting. Jeg ville vurdert å ta med flytende kull til Leona dersom det fremdeles er det som anbefales til barn - spør på apoteket.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:22   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Jeg har vært i Tyrkia flere ganger og har aldri tatt noen forhåndsregler først.
Har heller aldri blitt dårlig i magen når jeg har vært der.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:08   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Burde vi forresten vaksiner Lille for noe hepatitt-greier?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:17   #10
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Se denne:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=109090

og her

http://matportalen.no/Saker/1102664963.09

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 10:25   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Sitat:

Beskyttelse foreligger 1 - 2 uker etter basisvaksinasjon og varer minst ett års tid.

Vil dette si at det ikke er noe poeng i å vaksinere Lille nå?
(Jeg skal til legen i morgen)

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 11:14   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Ido-form er en billig reiseforsikring mot magetrøbbel. Vi bruker det alltid når vi skal til "syden".

Vær obs på ivrige selgere - de går over intimgrensene til mange nordmenn. Men det er bare å smile og gå videre. Har du vært i for eksempel Marokko eller Tunisia er de Tyrkiske selgerne bare barnemat.

Det er også greit å ta med hånd-sprit (de selger veskevennlige flasker på apoteket). Men tyrkerne selv ser på seg selv som et veldig reinslig folkeslag, og det er stort sett reint over alt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 11:31   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkia - forhåndsregler?

Ligg unna softis og isbiter og vask grønnsaker og frukt du kjøper. Pass på at mat er gjennomstekt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no