Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronprinsfamilien og skolevalg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 23:01   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kronprinsfamilien og skolevalg

Det måtte jo bli bråk.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av Martin Kolberg. Jeg synes det er så smålig og nesten pinlig å høre på han.

Jovisst er det et brudd på en grunnleggende norsk verdi, eller hva vi skal kalle det å søke barna vekk fra lokalskolen. Men i Oslo og rundt omkring er ikke dette så uvanlig lenger. Skoleshopping har blitt ganske så utbredt her i Norge også. Og jeg må si jeg forstår utmerket godt valget deres. Oslo International School er en fantastisk skole og definitivt det beste alternativet de har, selvfølgelig sender de prinsessen dit. Gutten og valg av Montessori derimot er jeg ikke helt sikkert på. Men det er sikkert fordi de ikke er helt overbegeistret over nivået på nærskolen. Eller hva tror dere? Er dette som Kolberg sier, grunn til avvikling av Monarkiet? Altså, nå sender de barna sine på privatskoler også.

Jeg synes det er helt latterlig og patetisk å engang mene noe om det. Men det stopper meg ikke fra å spørre hva dere mener om saken.

Her ligger det en potensiale om en god og konstruktiv debatt folkens.


http://www.aftenposten.no/nyheter/ko...l#.U6CqpLeKAdU

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.U6CqLbeKAdV

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:05   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg tenker at de som foreldre selvfølgelig må få velge det de vil for sine barn, men at de sender et signal om at de plasserer seg selv mer i en overklasse enn i folket slik tradisjonen har vært i det norske monarkiet. Men det må de få lov til. Det er ikke sikkert at det er ufornufitig heller.

Ja, jeg vil ha avskaffet monarkiet, men ikke på grunn av dette.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:05   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg synes kanskje det finnes andre måter å lære seg godt nok engelsk på, gitt at det ikke bare er Norges framtidige dronning som må kunne godt (nok) engelsk så synes vel ikke det argumentet er av de beste
Utover det mener jeg ikke så mye om det, annet enn at det selvsagt ligger an til bråk når de bruker apanasjen på dyre privatskoler for barna.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:06   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg skjønner godt de i hovedsak ønsker en bedre engelsk opplæring i bunn for barna. Himmel datteren dems skal bli vår dronning i fremtiden. Så skjønner godt behovet for bra engelsk feks.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:08   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes kanskje det finnes andre måter å lære seg godt nok engelsk på, gitt at det ikke bare er Norges framtidige dronning som må kunne godt (nok) engelsk så synes vel ikke det argumentet er av de beste
Utover det mener jeg ikke så mye om det, annet enn at det selvsagt ligger an til bråk når de bruker apanasjen på dyre privatskoler for barna.



Det er jo litt i tråd med utviklingen tenker jeg, at flere velger private skoler. Men jeg synes ikke det er et helt heldig signal kjenner jeg, uten at jeg orker til å engasjere meg så voldsomt mye mer utover det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:08   #6
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg er god i engelsk og ble det på en liten lokal skole i gokk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:09   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Det er jo på et vis et signal om at det er viktigere å kunne engelsk og menge seg med fiffen enn å ha innsikt i det folket man er satt til å lede. Om man skal sette det på spissen. Hva ønsker man at kongehuset skal være?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:11   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Har man dårlige forutsetninger for å bli god i engelsk i offentlig skole altså?

Og ellers: La dem velge selv, og avskaff gjerne monarkiet. Men nei, ikke på grunn av dette.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:13   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Ja, tesen om at vi nærmer oss 1700/1800-tallet hva gjelder forskjell på folk begynner jo virkelig å stemme. Det er spennende å se hvor lang av hengslene vi må før det blir revolusjon.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:13   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Avskaff gjerne monarkiet for min del, men ikke bare pga denne saken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:13   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg har ikke valgt Montessoriskole til mine barn for å menge meg med fiffen eller pga engelskundervisningen, men rett og slett fordi jeg (vi) mener det er et veldig godt pedagogisk alternativ. Jeg synes mine barn er utrolig heldige som får lære på den måten og skulle ønske flere hadde mulighet til det samme. Mange her på FP har jo uttrykt at de ville valgt Montessoriskole om det var en reell mulighet, og det kan være kronprinsparet tenker på samme måte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:14   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Men er det noen som kjenner til lokalskolen de har hatt barna på opp til nå? Er det en helt homogen elevgruppe der, eller er den sammensatt? Jeg mistenker kronprinsparet muligens egentlig ville foretrukket en ganske så sammensatt flerkulturell skole for å få litt mer "cred" for det de står for og alt det der.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:15   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Jeg så det i dag og sukket litt trist. Jeg, republikaneren, satt her i helgen og fortalte våre engelske gjester at det norske kongehuset i hvert fall gjorde et ordentlig forsøk på å leve etter de norske verdiene og til og med sendte sine barn på vanlig offentlig skole. Men den gang ei.

Nei. Jeg mener ikke at dette er en grunn til å avskaffe monarkiet. Det mener jeg at vi bør avskaffe uansett. Men jeg synes at det er et dårlig valg og sender et dårlig signal, og at de ikke burde ha gjort det. Men det synes jeg forsåvidt om mange ting som de velger å gjøre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:17   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Det er vel mer den internasjonale skolen som har vakt oppsikt enn Montessoriskolen?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:19   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at de som foreldre selvfølgelig må få velge det de vil for sine barn, men at de sender et signal om at de plasserer seg selv mer i en overklasse enn i folket slik tradisjonen har vært i det norske monarkiet. Men det må de få lov til. Det er ikke sikkert at det er ufornufitig heller.

Ja, jeg vil ha avskaffet monarkiet, men ikke på grunn av dette. :knegg:

Me too.

Jeg skjønner godt at de sender prinsessen på internasjonal skole, og jeg hadde selv sendt barnet mitt på Montessori om det fantes i nærheten.

For min del så håper jeg at dette skaper såpass mye uro at folkeopinionen vender seg mot kongehuset. Ikke at jeg har noe mot dem personlig, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor vi skal videreføre denne forhistoriske tradisjonen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:20   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Har man dårlige forutsetninger for å bli god i engelsk i offentlig skole altså?

Og ellers: La dem velge selv, og avskaff gjerne monarkiet. Men nei, ikke på grunn av dette.

Visstnok har engelskundervisningen blitt mye dårligere en da "vi" var barn. Aner ikke om det er fakta eller ei men folk sier det stadig vekk, fagfolk også.

Når jeg ser på lærebøkene til vesla og engelskundervisningen på skolen hennes då er det nesten i kategorien "vits" synes jeg. Innholdet er svært lite representativt for dagens Storbritannia og de pugger gloser til de blir blå, men lærer seg ikke å lese engelsk.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:20   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er vel mer den internasjonale skolen som har vakt oppsikt enn Montessoriskolen?

Men valget på den internasjonale skolen ble jo begrunnet. Hva sa til som årsak til valg av Montessori?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:22   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Folkeligheten har vel vært den beste kvaliteten ved det norske kongehuset. Jeg synes de beveger seg gradvis bort fra den tradisjonen, og dette er et skritt i den samme retningen. Det er helt greit for meg at de velger sånn, men det understreker på en måte at det ikke er så veldig mange gode grunner til å fortsette en slik forhistorisk tradisjon der roller fordeles etter arv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:22   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Montessori-valget tenker jeg like gjerne kan handle om prinsens personlighet, det er jo ulike behov barna våre har. Jeg klarer heller ikke synes at det er problematisk at de sender prinsessen til Bekkestua. Verden endrer seg, og ikke bare økte klasseforskjeller. Kanskje samfunnet rundt dem reagerer annerledes på at de er kongelige enn hva trauste nordmenn gjorde på 70-tallet? Kanskje det ikke er like enkelt å få til denne folkeligheten nå?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva ønsker man at kongehuset skal være?

Historie!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 23:23   #20
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronprinsfamilien og skolevalg

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.


Historie!

Enig, og det er noe jeg mener helt prinsipielt og helt uavhengig av kronprinsfamilien.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no