Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Den flypassasjeravgiften

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-16, 09:43   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den flypassasjeravgiften

Har fått mail fra Norwegian om flypassasjeravgift som skal bli trukket fra kortet mitt fordi vi har flybilletter i sommer.

Men hvor mye blir egentlig trukket? Vi skal reise transfer fra en innenlands flyplass til Oslo og så videre til utlandet. Samme på vei hjem. Blir det da 88 kroner pr. person hver vei? Eller vil en transfer til utlandet bli uten moms og dermed 80 kroner?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 09:48   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Jeg har fått samme melding og skal fly til utlandet. Det gjelder ikke bare innenlandsruter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 09:51   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har fått samme melding og skal fly til utlandet. Det gjelder ikke bare innenlandsruter.

Nei, det vet jeg. Men det er 88 kroner for innenlandsturer og 80 kroner for utenlandsturer og jeg vet ikke hva min reise blir regnet som siden vi har transfer. Det jeg også lurer på er om vi også må betale avgift på vei hjem siden vi jo har en flytur innenlands.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 09:55   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Trodde det var sånn at man betalte 80,- pr pers fra norske flyplasser. Ingenting fra utenlands. Så vi som er 5 stk som drar til Kreta i sommer blir trekt 80,-*5.
Det blir jo dyrt hvis man reiser innland og da fra 2 flyplasser i Norge. Iallefall hvis man er stor familie.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 09:58   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Trodde det var sånn at man betalte 80,- pr pers fra norske flyplasser. Ingenting fra utenlands. Så vi som er 5 stk som drar til Kreta i sommer blir trekt 80,-*5.
Det blir jo dyrt hvis man reiser innland og da fra 2 flyplasser i Norge. Iallefall hvis man er stor familie.

Det er vel sånn jeg håper det er. Det skal iallefall ikke bli trukket to ganger på en reise dersom man har transferbilletter. Det jeg er mest usikker på er hvorvidt vi må betale på vei hjem. Er jo litt forskjell på 2*5*88 og 5*80.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:29   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Er det ikke pr reise? Frem og tilbake? Veldig fint om det er 4*80 istedenfor 8*80..

Jeg kjenner at jeg blir litt irritert fordi jeg bestilte billettene i januar og det ble jo sagt at Norwegian la på prisene pr. 1.1.16 nettopp pga om denne avgiften ble innført.
Men lite å gjøre når de bare kan gå inn og trekke videre på kredittkortet mitt.
Hva ville skjedd om kredittkortet mitt ikke var i funksjon lengre? Om jeg hadde sperret det/mistet det og bestilt nytt kort?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:35   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Jeg sjekket kortet mitt nå, men det er ikke trukket noe fra Norwegian enda.

Jeg har 6 enkeltreiser t/r innland, og 8 enkeltreiser t/r utland. Dette blir som en restskatt nr 2, bare uventet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:43   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Har lest mailen skikkelig nå og det står at det gjelder fra en norsk flyplass. Så da blir det 4*80 for vår del.
På min står det ikke noe om innenlandsreise.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:47   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/...il-vre-ulovlig

Sjekk denne linken, det er ikke sikkert de har lov til det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:54   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Jeg har betalt 160kr for to personer for utenlandstur, men vi har ikke transfer.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 10:55   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Jeg skal fly innenlands med Widerøe om et par uker, har ikke hørt noe fra de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:11   #12
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Du betaler kun for reiser FRA Norge. Fra utenlandske flyplasser til norske, er det ingen norsk flyplassavgift.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:13   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Opprinnelig lagt inn av Snipp, her.

Du betaler kun for reiser FRA Norge. Fra utenlandske flyplasser til norske, er det ingen norsk flyplassavgift.

Ikke dersom det innvolverer transfer innom en norsk flyplass heller?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-16, 00:06   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den flypassasjeravgiften

Nå ser det ut som den ikke skal trekkes fra kortet allikevel http://e24.no/privat/reise/norwegian...konto/23707370
Men dersom de uansett skal sende regning er det jo egentlig enklere for meg at de trekker det fra kortet mitt enn at jeg må betale i nettbanken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no