Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kolakaker/Colakaker?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-15, 19:11   #321
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har ennå ikke kommet over skuffelsen av at det ikke smaker cola av colakaker.

Ei venninne av meg skrev i en status på facebook at hun hadde lest mange oppskrifte på colakaker, men ingen hadde cola som ingrediens, så hun lurte på om det var noe feil med dem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 19:43   #322
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har ennå ikke kommet over skuffelsen av at det ikke smaker cola av colakaker.

Haha. For meg var det omvendt. Jeg turde ikke bake dem fordi jeg trodde det var Colasmak, og det ville jeg i alle fall ikke ha.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-15, 22:05   #323
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Da blir der kolakaker her også. Første brett i ovnen nå. Fint å kunne briljere med noe annet enn pepperkaker fra ferdigdeig.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 17:33   #324
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Skal disse være helt lyse i fargen? Eller mørke?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 17:37   #325
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Skal disse være helt lyse i fargen? Eller mørke?

Lese først, spør etterpå!!

Mitt første brett ble for mørkt tror jeg. Og de ble så veldig tynne... Skal de være det?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 23:46   #326
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Lese først, spør etterpå!!

Mitt første brett ble for mørkt tror jeg. Og de ble så veldig tynne... Skal de være det?

Om de er lyse eller mørke kommer ann på hvilken farge du har på sirupen du har brukt.
De skal ikke bli helt tynne, men litt tykkere enn pepperkaker, og seige.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 22:00   #327
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Jeg lagde også disse i dag, synes det ble for harde. Burde trolig ha stekt de kortere tid. Dessuten hadde jeg trolig i alt for mye sukker da jeg brukte et desilitermål som også oppgir gram for mel og sukker. Men det står på mange språk og under mel står det også noe som Farina eller noe lignende. Dermed oppdaget jeg litt sent at jeg trolig brukte feil mål og det var god forskjell på det egentlige målet. Vel vel. Tror jeg prøver en runde til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-15, 22:56   #328
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

De blir gode, men de blir aldri fine. De som det er bilde av her, sånn ser mine ut etter ca. 8 minutter og etter 10 minutter har de rent helt ut over og er flate som pannekaker.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 09:05   #329
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Ikke ha for mye sirup i.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 22:21   #330
Ambivalensia
Fullverdig medlem
 
Ambivalensia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 97
Ambivalensia er litt kul
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Slengte i en ts kanel for moro skyld, jeg. :dukker:

Ambivalensia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-16, 11:29   #331
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Ambivalensia, her.

Slengte i en ts kanel for moro skyld, jeg. :dukker:

Det kan sikkert redde noen diabetestilfeller. Jeg lagde i går, og du store så søte de er. Og gode!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-16, 11:43   #332
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Her har arvingen allerede spist opp den første batchen, så jeg må nok lage flere....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-16, 11:48   #333
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Klok av skade venter jeg med å lage disse til rett oppi julen.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 13:47   #334
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Klok av skade venter jeg med å lage disse til rett oppi julen.

Vi lærte ikke i år heller, så nå er det straks tomt. Jeg tror ikke ungene har det minste i mot å bake en runde til av disse. (Det har noen fordeler å ha fått større unger som faktisk kan bidra med kakebakst.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:02   #335
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Ambivalensia, her.

Slengte i en ts kanel for moro skyld, jeg. :dukker:


Blasfemi!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:06   #336
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi lærte ikke i år heller, så nå er det straks tomt. Jeg tror ikke ungene har det minste i mot å bake en runde til av disse. (Det har noen fordeler å ha fått større unger som faktisk kan bidra med kakebakst.)

Men jeg regner med dere koste dere mens dere spiste dem opp!

Jeg bakte i går sammen med minsten og heller ikke i år lykkes jeg helt med dem. Ny ovn i fjor og da blir det fort tull med detvman bare baker en gang i året... I fjor ble kakene for myke, i år ble de for harde. Hrmpf.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-16, 14:57   #337
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Baker aldri mindre enn dobbel porsjon. Da slipper jeg å dele en boks sirup også. Putter oppi hele greia. Skal få bakt dem i morgen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 23:03   #338
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Tradisjon tro står disse i ovnen as we speak.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 23:22   #339
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

I år bakte ungene dobbel oppskrift, så jeg delte ut to små bokser med colakaker til jobbens julekalender.

Hun som vant ba om oppskriften.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-17, 23:26   #340
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kolakaker/Colakaker?

Jeg skal bake disse i helgen tenker jeg. Må nok til med dobbel porsjon - de er arvingens favoritt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
himmelske julekaker, syndig lykke

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no