Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 13:36   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Det kom jeg på i den "filmer alle har sett, men ikke du"-tråden. Altså, ikke alle filmer i hele verden du kunne tenke deg å se, men "store" filmer, filmer du kanskje gikk glipp av da de gikk, eller sånne som du har tenkt i årevis at du burde få sett en eller annen gang. Hvilke er de første du kommer på?

Jeg har mange, mange på listen (og enda flere i hyllen ), men for å begynne med noen:

Syv Samuraier
It's a Wonderful Life
og Miracle on 34th Street (har planer om å se begge disse i løpet av adventen )
Jaws
Watchmen (ligger klar til første kveld vi synes vi har tid og ork)
Paths of Glory, Spartacus og The Killing (det er de Kubrick-filmene jeg mangler)
Chinatown

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:21   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Øh.
Jeg og navn er jo en dårlig kombinasjon.

Jeg gleder meg til å se filmer som er utviklende, interessante, med god humor, med god filming og hvor de snakker tydelig så jeg får med meg hva de sier. Gjerne totalt frie for enhver form for biljakt enten biljakten foregår til lands, vann, på hest, med helikopter eller whatever. Eneste unntak er med romskip. Biljakt med romskip er konge!

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:22   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Jeg overlater til drømmers å finne ut hvilke filmer dette faktisk er.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:25   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Watchmen (ligger klar til første kveld vi synes vi har tid og ork)


Watchmen burde du absolutt få med deg. Et meget bra stykke håndverk, og den klart beste filmen i sin genre.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:35   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Jeg har lyst til å se Stieg Larsson-filmene, men jeg venter fortsatt på at mannen skal få lest bøkene. Han har vært halvveis i nr. 1 det siste året. The Timetraveller's wife. Den nyeste Harry Potter-filmen. Den nyeste til Woody Allen.

For å bevege meg litt unna de filmene jeg ikke har fått sett etter at vi fikk
barn, kan jeg legge til alle de av Hitchcock som jeg ikke har sett allerede (dvs. alt unntatt Fuglene, Vertigo, Rear Window, Psycho, Rebecca, North by northwest og Dial M for Murder). Den mannen har laget utrolig mange bra filmer, så her gjenstår det en del.

Seven Samurais og Kagemusha står også på lista, men jeg vil egentlig bare se dem for å kunne krysse dem av.

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Watchmen burde du absolutt få med deg. Et meget bra stykke håndverk, og den klart beste filmen i sin genre.

... eller noe skikkelig makkverk.


__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 08-11-09 kl 19:40.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:55   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Makkverk? Hvorfor synes du det?

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:57   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Selv synes jeg Watchmen er veldig godt laget, og at de har klart overgangen til film langt bedre enn fryktet. Den er da også langt mer kompleks og moralsk interessant enn Spiderman, Hulk, De Fantastiske Fire o.l?

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 15:10   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Selv synes jeg Watchmen er veldig godt laget, og at de har klart overgangen til film langt bedre enn fryktet. Den er da også langt mer kompleks og moralsk interessant enn Spiderman, Hulk, De Fantastiske Fire o.l?

Jeg har ikke sett Hulk, men jeg syns Watchmen stiller i klasse med FF. Filmen var forutsigbar og flat, og manglet både kompleksiteten og sjarmen til serien. V for Vendetta var til sammenligning i en annen klasse. X-men liker jeg også godt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 18:58   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

He, he... selv synes jeg V for Vendetta var en gedigen nedtur. Smak og behag...

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:39   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

He, he... selv synes jeg V for Vendetta var en gedigen nedtur. Smak og behag...

Tror det er like greit om vi ikke sitter ved siden av hverandre på kino.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:45   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Chinatown

Den har jeg sett mange ganger, første gang på Oslo Filmklubb som sjokkert 14-åring (sjokkert på grunn av plottet). Absolutt et must - Nicholson på sitt beste.

Jeg får aldri gått på kino for tiden, så jeg kunne listet opp det meste på 2000-tallet. Jeg har jo fått med meg en del på DVD, men ikke i det siste.

Men så var det det med titlene ... de eneste jeg kommer på nå er
Stieg Larsson-filmen
Den siste Harry Potter-filmen

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:49   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Tror det er like greit om vi ikke sitter ved siden av hverandre på kino.

Ja, det skulle jeg mene.
:revirdanner:










  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:50   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Braveheart

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 19:52   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ja, det skulle jeg mene.
:revirdanner:

Aha, det var en sånn dram.
Ja, vi har fullstendig motsatt smak i whiskey også.

Det kan kanskje gå om du sitter i midten.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:19   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Jeg kjøpte IAWL til jul i fjor - men den kom for sent. Eller jeg mistet den. I år skal jeg se den!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:21   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg kjøpte IAWL til jul i fjor - men den kom for sent. Eller jeg mistet den. I år skal jeg se den!

Jeg tror vi også skaffet den i fjor. I år skal den inn i adventskalenderen!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:26   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke filmer har du ikke sett, men vil gjerne se?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Aha, det var en sånn dram.
Ja, vi har fullstendig motsatt smak i whiskey også.

Det kan kanskje gå om du sitter i midten.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no