Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hører du på Homecoming?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-17, 17:30   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hører du på Homecoming?

Gjør du?

https://www.theguardian.com/tv-and-r...avid-schwimmer

Som et barn av radioteatret syns jeg det er kult at podcastmediet tar opp dette og videreutvikler det. Night Vale kom jeg ikke helt inn i, jeg likte konseptet, men siden det var kommet så langt måtte jeg binge-lytte så veldig og det egner den seg ikke helt til.

Homecoming er en psykologisk thriller med kjente skuespillere, og bare seks episoder. Etterpå skal jeg igang med Crimetown, tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 17:40   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Nei, men bør kanskje det?!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 13:15   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Ja, det burde du.

Nå har jeg hørt meg gjennom hele. Det er nesten som en liten novelle, i radioteaterpodcastformat. Veldig gode skuespillerprestasjoner av bl.a. David Schwimmer, Amy Sedaris, Catherine Keener og Oscar Isaac. Og ikke minst, fantastisk miljøbygging. Jeg følte virkelig at jeg var der, og så det hele for meg inne i hodet mitt.

Jeg hører rykter om at den skal bli en film også, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 21:21   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Satser på å få tid i helga.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 21:35   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Jeg begynte i går og fortsatte i dag. Takk for tips, jeg liker den veldig godt.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 09:29   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Har begynt! Takk for tips, jeg hørte også mye på radioteater som ung. "Døde menn går i land", "Agnes Cecilia" og "Hunden fra Baskerville" bla.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 09:37   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Jeg har gått videre til Crimetown, det er dokumentarpodcast, men jeg skulle gjerne hørt mer regissert fiksjon slik som i Homecoming.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:22   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Ferdig! Men skjønte ikke siste episode og hva som skjedde...

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 19:27   #9
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det burde du.

Nå har jeg hørt meg gjennom hele. Det er nesten som en liten novelle, i radioteaterpodcastformat. Veldig gode skuespillerprestasjoner av bl.a. David Schwimmer, Amy Sedaris, Catherine Keener og Oscar Isaac. Og ikke minst, fantastisk miljøbygging. Jeg følte virkelig at jeg var der, og så det hele for meg inne i hodet mitt.

Jeg hører rykter om at den skal bli en film også, faktisk.

Solgt! Herved lastet ned.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 19:29   #10
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har gått videre til Crimetown, det er dokumentarpodcast, men jeg skulle gjerne hørt mer regissert fiksjon slik som i Homecoming.

Kanskje ikke helt det du ser etter/ønsker men har du sjekket ut Selected Shorts: Too Hot For Radio?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 19:35   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ferdig! Men skjønte ikke siste episode og hva som skjedde...

Hva da, tenker du? Tidslinja er jo litt hulter til bulter så det var litt forvirrende. Men hun ble vel så lei av sjefen sin og det programmet som viste seg å være for å få soldatene tilbake i action uten at de husket noe, ikke for å rehailitere dem. Hun ville derfor redde soldaten, og ønsket å komme unna selv så derfor fikk hun ham til å spise mer av maten, og spiste den også selv slik at de begge skulle glemme hva som hadde skjedd der. De fikk medisinen som fikk dem til å glemme gjennom maten. Det er derfor hun ikke husker noe særlig når FBI-agenten kommer senere (i første episode). Mange år etter kommer sjefen hennes til dineren der hun jobber, men hun kjenner ham ikke igjen og blir med ham på date. Han lurer henne tilbake til institusjonen, og påstår at alt er hennes feil, og at hun har ødelagt manges liv. Hun løper av gårde og ut i veien, der hun omtrent blir overkjørt av FBI-agenten, og han kjører henne bort, og fortsetter å spørre henne ut.

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Kanskje ikke helt det du ser etter/ønsker men har du sjekket ut Selected Shorts: Too Hot For Radio?

Ikke hørt på, skal sjekkes ut!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 19:39   #12
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

NRK Radioteatrets podcast er jo et alternativ. Hadde dilla på den en periode og har hørt meg gjennom mange av Ibsens-klassikerne der. De har en egen som med grøssere også, ser jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 20:05   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva da, tenker du? Tidslinja er jo litt hulter til bulter så det var litt forvirrende. Men hun ble vel så lei av sjefen sin og det programmet som viste seg å være for å få soldatene tilbake i action uten at de husket noe, ikke for å rehailitere dem. Hun ville derfor redde soldaten, og ønsket å komme unna selv så derfor fikk hun ham til å spise mer av maten, og spiste den også selv slik at de begge skulle glemme hva som hadde skjedd der. De fikk medisinen som fikk dem til å glemme gjennom maten. Det er derfor hun ikke husker noe særlig når FBI-agenten kommer senere (i første episode). Mange år etter kommer sjefen hennes til dineren der hun jobber, men hun kjenner ham ikke igjen og blir med ham på date. Han lurer henne tilbake til institusjonen, og påstår at alt er hennes feil, og at hun har ødelagt manges liv. Hun løper av gårde og ut i veien, der hun omtrent blir overkjørt av FBI-agenten, og han kjører henne bort, og fortsetter å spørre henne ut.


Ikke hørt på, skal sjekkes ut!

Takk! Han med på det, men lurte på hvordan det sluttet. Altså etter siste del av spiler.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 20:11   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Hm, husker ikke helt, men sluttet det ikke omtrent der? Sjefen hennes ringte inn til sin sjef for å si at Heidi var ustabil og sjefen mente at det var hans problem, ikke hennes, og st han måtte fikse det, tror jeg. Sluttet med en cliffhsngee.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 20:38   #15
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hører du på Homecoming?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hm, husker ikke helt, men sluttet det ikke omtrent der? Sjefen hennes ringte inn til sin sjef for å si at Heidi var ustabil og sjefen mente at det var hans problem, ikke hennes, og st han måtte fikse det, tror jeg. Sluttet med en cliffhsngee.

Ja, det var vel derfor jeg syntes slutten var litt rar. Venter liksom på en fortsettelse.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no