Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

David Bowie 1947–2016

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-16, 11:19   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

David Bowie 1947–2016

Et ikon og en legende har gått bort.

David Bowies musikk betyr mer for meg enn jeg klarer å sette ord på. Det er han (sammen med Waits og Smith) jeg tyr til når jeg trenger musikk som trøst, støtte eller inspirasjon. Og nå er han borte. Han er borte før jeg rakk å høre gjennom hans nyeste album, Blackstar.

Hva er din yndlingsBowielåt?

Selv kommer jeg alltid tilbake til Heroes og Rebel Rebel.


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:25   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Jeg elsker Bowie, han er selvskreven på min topp 5-liste (som naturlig nok består av langt flere enn 5 ).

Det er utrolig mange å ta av, men denne har gått på repeat hos meg i dag:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:25   #3
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Trist og uventet. Min favorittlåt er Ashes to ashes - nydelig tekst og låt.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:26   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

(Og den er jo ikke mindre vakker i denne versjonen:


(Kilde: youtube.com)


)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:28   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.175
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Rest in peace ...


(Kilde: youtube.com)

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:34   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Life on mars - ingen over, ingen ved siden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:35   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Jeg hører gjennom Blackstar nå. Tenk at man kan ha slik en fantastisk stemme som sekstiåtteåring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:40   #8
snøklokka
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 22
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Tittelsporet på Outside, (egentlig hele albumet)

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:41   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

En av mine største favoritter, og det er vanskelig å plukke ut én låt blant så mange perler. Morgenen ble flere nyanser gråere da jeg leste nyheten i dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 11:56   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

En av mine soleklare favoritter, også. Jeg er veldig glad i Space Oddity og Life on Mars, men egentlig er det vanskelig å plukke favoritter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:06   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Min yngste sønn er ti år i dag, han ELSKER Changes:


(Kilde: youtube.com)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:15   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Å, det er mange. Blir aldri enig med meg selv om én yndlingslåt. Han var en av dem som skapte seg selv på nytt så mange ganger, han landet aldri på ett uttrykk og én stil, og de ulike periodene hans er så forskjellige. Hunky Dory er nok den platen jeg har spilt mest, tett fulgt av Ziggy Stardust. Life on Mars er en favorittlåt, og det er også Five Years. Men det er jo så mange andre. Space Oddity. Ziggy Stardust. Rebel Rebel. Kooks. Aladdin Sane.

Og så er jo begge de to siste ( ) albumene veldig, veldig bra. Det var Where Are We Now jeg kom på først, da jeg hørte nyheten i morges - den veldig triste, nostalgiske sangen der den gamle mannen ser tilbake på Berlin. Og den flotte videoen. Og coveret på albumet - som er Heroes-coveret med en hvit lapp på, der det står The Next Day. Jeg gikk ut fra at det var ment som en oppfølging til Heroes-linjen "We could be heroes - just for one day". For hva skjedde dagen etter? Hvor ble det av heltene da?

Sitat:

Where are we now?
Where are we now?
The moment you know
You know, you know

As long as there's sun
As long as there's sun
As long as there's rain
As long as there's rain
As long as there's fire
As long as there's fire
As long as there's me
As long as there's you

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:20   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Og så var han jo en fantastisk skuespiller også. Jeg tror jeg skal markere hans bortgang ved å omsider somle meg til å få sett Merry Christmas, Mr. Lawrence. Jeg kan ellers anbefale Labyrinth til å se sammen med ungene, The Prestige for dem som liker tryllekunster, The Last Temptation of Christ når det nærmer seg påske og The Man Who Fell to Earth for noe som er annerledes enn det meste.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:25   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Jeg får liksom ikke gjort noe i dag, og jeg har ikke tid, men så er det bare en sang til, og en til.

Det er utrolig trist. Musikken lever heldigvis videre.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:30   #15
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Ashes to ashes ... Nei, vet ikke egentlig.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:30   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og så var han jo en fantastisk skuespiller også. Jeg tror jeg skal markere hans bortgang ved å omsider somle meg til å få sett Merry Christmas, Mr. Lawrence. Jeg kan ellers anbefale Labyrinth til å se sammen med ungene, The Prestige for dem som liker tryllekunster, The Last Temptation of Christ når det nærmer seg påske og The Man Who Fell to Earth for noe som er annerledes enn det meste.

Jeg har ikke turt å se filmene hans, fordi jeg ELSKER ham så VELDIG som musiker, så jeg er redd for at jeg ikke skal like ham like godt som skuespiller og at det skal ødelegge litt.

Men okei, if you say it's safe!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:34   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ikke turt å se filmene hans, fordi jeg ELSKER ham så VELDIG som musiker, så jeg er redd for at jeg ikke skal like ham like godt som skuespiller og at det skal ødelegge litt.

Men okei, if you say it's safe!

Han var magisk, både som skuespiller og som musiker. Og jeg mener ikke bare "han var en veldig god skuespiller" - det er mulig han faktisk var magisk mer enn en egentlig god skuespiller. Jeg tror kanskje han var genuint skuespiller i Mr. Lawrence - i de andre fire jeg nevnte er han primært magisk, og helt trygg å se for en overbevist troende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:36   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Du var den første eg tenkte på då eg las den triste nyheten i dag, Maverick.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:38   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: David Bowie 1947 - 2016

Space Oddity.
Jeg skjønner det nesten ikke. RIP Bowie.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-16, 12:42   #20
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: David Bowie 1947–2016

Spilte Heroes for elevene mine i dag. Så ja. Den.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no